2016-01-06, 12:27
  #2137
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadassRolf
Är det fortfarande lika mycket fisk på SVS jämfört med typ 2-3 år sedan?

Jo d
__________________
Senast redigerad av KTK 2016-01-06 kl. 12:32.
Citera
2016-01-06, 12:48
  #2138
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadassRolf
Är det fortfarande lika mycket fisk på SVS jämfört med typ 2-3 år sedan?

Vet inte hur det var för 2-3 år sedan, men på sit-and-go brukar det väl vara 1 person av 5 som är för stöddig för att lägga sig, så med lite stake och bra kort kan man dubbla upp. Det gäller att vara först att identifiera honom/henne bara.

Hälften av spelarna verkar inte fatta när de har lagt blind, och får en lite större all-in mot sig, att de är pot commited. De sparar sin lilla 50-lapp istället.

I man-mot-man är det många som inte anpassar sig och fortsätter syna bara med riktigt bra kort. Det brukar gå att skrämma dem en hel del händer också, vilket brukar göra att de tappar tålamodet och alltid går all-in när de får bra kort.

Jag spelar iofs inga dyrare turneringar än vitling.
Citera
2016-01-06, 16:03
  #2139
Medlem
pok?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
Vet inte hur det var för 2-3 år sedan, men på sit-and-go brukar det väl vara 1 person av 5 som är för stöddig för att lägga sig, så med lite stake och bra kort kan man dubbla upp. Det gäller att vara först att identifiera honom/henne bara.

Hälften av spelarna verkar inte fatta när de har lagt blind, och får en lite större all-in mot sig, att de är pot commited. De sparar sin lilla 50-lapp istället.

I man-mot-man är det många som inte anpassar sig och fortsätter syna bara med riktigt bra kort. Det brukar gå att skrämma dem en hel del händer också, vilket brukar göra att de tappar tålamodet och alltid går all-in när de får bra kort.

Jag spelar iofs inga dyrare turneringar än vitling.

Turneringar på svs känns dock sjukt ovärt då raken är lägre på stars.
Citera
2016-01-06, 16:25
  #2140
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Turneringar på svs känns dock sjukt ovärt då raken är lägre på stars.

Kan dock vara skönt att spela turneringar som inte har 6k spelare.
Tycker det är rätt bra värde på svs-turrarna.
Citera
2016-01-07, 13:39
  #2141
Medlem
swagyolo420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
Vet inte hur det var för 2-3 år sedan, men på sit-and-go brukar det väl vara 1 person av 5 som är för stöddig för att lägga sig, så med lite stake och bra kort kan man dubbla upp. Det gäller att vara först att identifiera honom/henne bara.

Hälften av spelarna verkar inte fatta när de har lagt blind, och får en lite större all-in mot sig, att de är pot commited. De sparar sin lilla 50-lapp istället.

I man-mot-man är det många som inte anpassar sig och fortsätter syna bara med riktigt bra kort. Det brukar gå att skrämma dem en hel del händer också, vilket brukar göra att de tappar tålamodet och alltid går all-in när de får bra kort.

Jag spelar iofs inga dyrare turneringar än vitling.

Haha detta är ju bara för sant, vet inte hur många jag har notat som "call maskin", synar ner vad fan som helst, eller "min bet maskin" kvittar om han sitter på nötterna eller inte har ett piss så spammar de min bet knappen. Allt som oftast så räcker det med en min raise för att se om de har de eller inte (funkar ju inte alltid förstås) men oftast brukar dessa min bettare lägga som mot vilken raise som helst eller bara fortsätta följa med om de har något.

Kul med lite omväxling från stars men man märker att man inte blir en bättre pokerspelare av att spela micro på svs iaf.
Citera
2016-01-10, 10:27
  #2142
Medlem
svenska spels poker är rent utsagt skit, förlorar kåk mot kåk 24 fucking 7, äckliga jävla skitsida
Citera
2016-01-10, 12:43
  #2143
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fille1996
svenska spels poker är rent utsagt skit, förlorar kåk mot kåk 24 fucking 7, äckliga jävla skitsida

Snarare skitbra, så jävla mycket usla spelare på cash borden
Citera
2016-01-10, 12:47
  #2144
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fille1996
svenska spels poker är rent utsagt skit, förlorar kåk mot kåk 24 fucking 7, äckliga jävla skitsida
Den är inte såå skit, något jag gillar är alla fiskar som trycker med idiotänden när fyra kort i stege ligger på bordet, eller som synar med lägre kåk när brädan innehåller två par, osv osv. Du är en av de fiskarna, huu?

Citera
2016-01-10, 14:25
  #2145
Medlem
KTKs avatar
Jo många gröningar är lätt att tyda på floppen att dom overbettar allt före rivern, ja då lägger man sig om inga bra kort, för prefloppen var svagt bettat innan Älskar dock helt amatörer som bara bettar som tokar fast dom har inga "connectors" till bordskortet. Eller svagare hand som JJ 1010 när det floppar K98 texoch man sitter på KK. Ursäkta kan inte fikonspråket
__________________
Senast redigerad av KTK 2016-01-10 kl. 14:32.
Citera
2016-01-10, 14:28
  #2146
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Om du lämnar bordet med över maxinköp och sen kommer tillbaka till samma bord, så måste du köpa in med samma antal marker du lämnade med, kanske var det som hände?

Hur länge kan jag avhålla mig från bordet innan över maxinköp beloppet nollställs? Är det bara när jag loggar ut och in igen?
Citera
2016-01-10, 16:34
  #2147
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTK
Hur länge kan jag avhålla mig från bordet innan över maxinköp beloppet nollställs? Är det bara när jag loggar ut och in igen?
Vill du dubbla upp för att sedan gå in med mindre pengar igen? Avråder från det.
Citera
2016-01-10, 16:42
  #2148
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Vill du dubbla upp för att sedan gå in med mindre pengar igen? Avråder från det.

Snarare tvärtom, jag vill vara potleader men ev kunna gå på bordet in igen när andra har mindre pengar :P eller nya spelare från scratch.. tanka på .. men en metod ? typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in