Citat:
Ursprungligen postat av
BadassRolf
Är det fortfarande lika mycket fisk på SVS jämfört med typ 2-3 år sedan?
Vet inte hur det var för 2-3 år sedan, men på sit-and-go brukar det väl vara 1 person av 5 som är för stöddig för att lägga sig, så med lite stake och bra kort kan man dubbla upp. Det gäller att vara först att identifiera honom/henne bara.
Hälften av spelarna verkar inte fatta när de har lagt blind, och får en lite större all-in mot sig, att de är pot commited. De sparar sin lilla 50-lapp istället.
I man-mot-man är det många som inte anpassar sig och fortsätter syna bara med riktigt bra kort. Det brukar gå att skrämma dem en hel del händer också, vilket brukar göra att de tappar tålamodet och alltid går all-in när de får bra kort.
Jag spelar iofs inga dyrare turneringar än vitling.