2015-09-02, 22:44
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ja, hon kan ha varit sjuk, men det konstiga är att hon la ned journalistandet, men ändå tycks ha fortsatt att skriva både böcker och artiklar. Märkligt att det finns massor med energi och uppslag för att skriva/journalista på hemmaplan, men inte ens som frilans på en etablerad tidning? Jag börjar misstänka att hennes journalistkarriär på DN av en eller annan icke-sjukdomsrelaterad orsak gick åt helvete och att hon helt enkelt inte hade en alternativ karriär och då blev det som det blev.
Vad är det som är så märkligt? För att vara sjuk så innebär det inte att man måste ligga i en sjuksäng med armar och ben inlindad i bandage.
Citera
2015-09-02, 22:45
Medlem
Jaha!!!....faan också!!!! så har Expressen lyckats åstadkomma ett större antal nya röster till SD igen i nästa val då.....suck!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Förstår jag dig rätt: du menar alltså att elallergi inte existerar, vare sig hos Liza Marklund, miljöpartister eller Julia Caesar?

Ja, det finns inga vetenskapliga studier som stödjer att "elallergi" existerar såvitt jag vet. Men det betyder inte att personen ifråga inte kan fungera på andra plan - även om det är en belastning.
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Människor är väl sjuka vare sig de är svenskar, invandrare, höger eller vänster?
Det stämmer, och invandrare, bögar och vänster kan tro på Chemtrails också.

Edit: höger och vänster skulle det stå.
Citera
2015-09-02, 22:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Blir och lägga de aktivaste hornalisterna (med ca 100 inlägg) i tråden på minnet. Ni är rätt jävla genomskinliga. Känns det bra att vara "god", "tolerant" och "världsvan"? Känns det skönt att inte behöva tänka så mycket på egna åsikter? Känns det kreativt och givande att berätta medvetna osanningar?
DN och SVT har ljugit friskt senaste tiden, 3,4 % Islänningar= Island vill ta emot fler flyktingar, 1,14 % Wienbor= Wien vill ta emot flyktingar.

Ensamkommande har låg utbildningsnivå och har svårt hitta jobb och tjänar betydligt sämre än jämnåriga svenskar = lyckad integration.

SVT ! Nu när en pensionär som skriver invandrarkritiskt på en nätsajt = missbruka yttrandefriheten och hota demokratin
Citera
2015-09-02, 22:47
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Ja, visst har hon blivit det. Men varför skulle man inte kunna utöva makt även fast man når ut till en liten krets? Finns gott om aktivister och akademiker som når ut till väldigt få men som har tillhandahållit jargong, förklaringsmodeller, etc, som spridits genom andra som sedan spridit det vidare, osv.

Jag tycker att det är viss skillnad mellan å ena sidan massmedian som SVT och DN och å andra sidan små privata "hatsidor", bloggar eller vad man nu ska kalla dem. Var ska man egentligen dra gränsen för maktsfären? Räknas Twitter och Flashback dit ex? Finns nog många användare här eller på Twitter som har lästs av betydligt fler människor än av JC eller någon på ex Avpixlat.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Du skrev:

"du gillar att meningsmoståndare tystas."

De enda meningsmotståndare jag har nu finns här i tråden (JC är ingen jag bryr mig om direkt), och jag har väl inte hotat dig eller försökt tysta dig eller sagt att jag vill tysta dig? Varför tillskriver du mig sådana åsikter när jag inte gett uttryck för dem?

Kan du förklara det lite mer noggrant? Ställ upp det i en enkel syllogism, det borde du kunna.
Du gillar att JC tystas genom uthängning och indirekta hot, således gillar du inte yttrandefrihet och du vill tysta meningsmotståndare.
Citera
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ingen etablerad diagnos, men en av Miljöpartiets tyngre politiker, riksdagsledamot Carl Schlyter som även är ordförande i riksdagens EU-nämnd, söker få "ellallergi" godkänd som diagnos.

I styrelsen för "Elöverkänsligas Riksförbund" sitter inte oväntat en annan miljöpartist, riksdagsledamoten Mats Pertoft.

http://www.dagensmedicin.se/blogg/ma...gnos-i-icd-11/

Även Expressens krönikör Liza Marklund säger sig vara elallergiker:

http://www.expressen.se/kronikorer/l...kt-experiment/

Det är en trist historia med "elallergiker", ser det heller inte som någon tillfällighet att just miljöpartister tillhör den tongivande skaran av de som påstår sig vara drabbade. Men att JC hånas i Expressen, samtidigt som deras egna krönikör Liza Marklund säger sig lida av elallergi utan att ifrågasättas är inte ok.

Och vad gäller Expressen och "amalgamet":
[S]å sent som 2007 varnade Expressen själva för att 70.000 svenskar kunde lida av biverkningar från amalgam. Under rubriken "Lagningarna kan göra dig sjuk" varnade kvällstidningen för amalgamets farliga biverkningar.

Maths Berlin, professor emeritus i miljömedicin och kvicksilverforskare, gjorde på regeringens uppdrag en riskvärdering av kvicksilver 2007. I Expressens artikel från samma år citeras han om amalgamets hämmande effekter på hjärnan.

– Det är en allvarlig risk. Det kan exempelvis ge adhd. Kvinnor i fertil ålder och barn borde absolut inte få amalgam, sade Berlin till Expressen då.

[ http://www.friatider.se/expressen-20...ade-av-amalgam ]
Citera
2015-09-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Jag tror inte att jag ska avgöra vad hon skulle jobba med eftersom jag anser att det är varje individs fria val. Hon hade väl fått söka jobb som alla andra; inget konstigt med det? Om hon inte klarat "press" kanske barnboksförfattare eller enklare montering hos Samhall hade varit något. Att vara lättstressad är inget skäl till förtidspension.

Har vi tur så kanske Expressen offentliggör hennes sjukjournaler i nästa nummer, så kan var och en göra sin egen lekmannabedömning av hennes besvär. Jag är även intresserad av hur många hon har haft sex med, och vilka, det skulle ju inte förvåna om denna onda hatiska multisjuka kvinna varit promiskuös av sig också. Kan hon måhända ha varit berusad offentligt vid något tillfälle ("Tydliga missbruksproblem" på reportersvenska)? Ge oss mer snask och snusk, Expressen. Det är det ni är bra på.
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du gillar att JC tystas genom uthängning och indirekta hot, således gillar du inte yttrandefrihet och du vill tysta meningsmotståndare.
Ok du gillar inte indirekta hot (vad det nu är). Vad tycker du om direkta hot?
Citera
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Då har definitionen på "psykisk störd" ändrats ganska drastiskt det senaste dygnet.

Skulle någon läkare hålla med?
Givetvis är inte elöverkänslighet eller för den delen oral galvanism någon psykisk störning. Hävdar någon läkare det är det någon dogmatisk typ saknar känsla och koll för spektrumet kultursjukdomar. Säkert någon ortoped eller annan snickerispecialitet, eller någon som helt enkelt har en väldigt biomedicinsk syn på sjukdom. Saker som inte passar in i den modellen (= väldigt mycket av vad jag träffar även på akuten) blir ju då simulering, inbillning och liknande i värsta fall, vilket bara leder till problem i längden både för vården och patienten.

Moderna diagnoser inom det här spektrumet är ju t.ex. fibromyalgi (som nog kan överleva i och med att det mer är en smärtkänslighetsdiagnos som saknar en postulerad felaktig orsak), hypotyreos typ 2, kronisk borrelia eller för den delen ME, myalgisk encefalymyelit vilket är ett försök att förklara diagnosen kroniskt trötthetinfektion med en virusinfektion i nervsystemet vilket det inte finns vetenskapliga data som stödjer i nuläget. Det finns givetvis en viss överrepresentation av en viss typ av personligheter inom det här spektrumet av diagnoser, men det är verkligen inget som klassas som psykisk sjukdom på riktigt. En del patienter kan ju vara jävligt jobbiga i och med att de bestämt sig för att vården har fel, men det är fortfarande inte en psykisk sjukdom.

Som sagt, det här luktar ju sovjetisk stämpling av dissidenter som psyksjuka lång väg...
Senast redigerad av Doktor Pork 2015-09-02 kl. 22:51.
Citera
Medlem
FastRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jag tror helt enkelt att hon inte höll det journalistiska måttet. Hon ansåg väl själv att amalgamet var det stora scoopet som storligen borde belönas, men så blev inte fallet och då blev hon helt enkelt bitter och drog sig undan...? Nu på äldre da´r har hon t.om skaffat sig en fan-club på nätet genom att maniskt hacka på invandrare och det ger väl henne någon form av cred hon mår bra av för stunden skulle jag tro.

Och jag tror du har fel. Hon har visat sig vara en briljant grävare, författare, kolumnist och allt som en bra journalist skall vara. Att hon blev sjuk kan ju inte lastas henne själv. Och att avgöra om sjukdom finns eller ej är enbart en fråga mellan henne själv och hennes läkare. Ingen annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in