2015-09-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
De är dom som vågar skriva om samhällsfrågor utan att vinkla. Varför tror du SD växer?
Det är att medborgarna själva kan bilda sig en uppfattning av samhällsklimatet.

Så länge media tiger och politiker hukar så leder det till att folket reagerar på vad de själva ser och upplever.

Och här behövs journaliter som vågar tala klarspråk, vilket J.C gjort.

Nu visste jag inget om JC innan den här historien. Men Birro alltså, en av landets största idioter. Verkar vara vanligt med extremt självömkande personer bland era hjältar.
Citera
2015-09-02, 22:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo
Nu visste jag inget om JC innan den här historien. Men Birro alltså, en av landets största idioter. Verkar vara vanligt med extremt självömkande personer bland era hjältar.
Birro är väl kristdemokrat och röstar JC på SD? Vet man det eller tror ni det?
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det blir varken logiskt, slagfärdigt eller sant genom att du ordbajsar,

Jag har argumenterat och visat på hur definitionen fungerar. Det är inte ordbajseri. Att däremot bara säga att jag ordbajsar är ett retoriskt knep för att inte behöva bemöta något av det jag skrivit.

Citat:
nej en pensionär utan stora ekonomiska tillgångar, kändisskap, beslutandeposition
besitter inte makt i någon vedertagen definition av ordet som du påstår.

Den vedertagna definitionen är felaktig i sådana fall. Den beskriver inte hur makt fungerar. Bara att du talar om makt som en egenskap är problematiskt då makt är en praktik och fråga om relationer -- om man på något sätt påverkar dessa relationer, exempelvis genom opinionsbildning, så utövar man makt. Så enkelt är det. Att gå emot denna definition är också att utöva makt.

Jag har heller inte påstått att hon har stora ekonomiska tillgångar, ett stort kändisskap eller sitter på en beslutandeposition. Du verkar ha en förkärlek för att konstruera halmgubbar.

Citat:
Du är emot yttrandefrihet och tycker att ändamålet helgar medlen.

Återigen tillskriver du mig åsikter som jag inte har. Bara för att inte vara sämre tänker jag säga att du är en nazist som vill utrota zigenare. Nöjd?
Citera
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo
[Annika Hamrud (1962-05-02-XXXX) skrev en snaskig uthängningsartikel.] Med massor av hot som följd, vilket hon visste.

Tja, om hon och Niklas Orrenius faktiskt fick några hot p.g.a. att JC skrev om dem, så borde det inte vara någonting mot det som hon dragit på sig nu. Jag tror att hon hoppas på det utfallet.

Godhetsapostel och martyr i kampen mot "hatet". Nu kan hon sitta i Hammarby Sjöstad och mysa med sin Elisabet. Hade dock kanske varit bättre att bo högre upp än första våningen? Fast det lär inte hända något. Eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Det underbara i tråden är att SD-anhägare aldrig kan syna sin egen byk. Man försvarar sig nu med att "svenskar måste ha rätt till bidrag, för det är ju vårt land typ". Gud, så underbart det skulle bli om SD styrde : Folk som JC skulle sjukskriva sig för elallergi ifrån riksdagen och sitta framför datorn dagarna i ända och hata alla utomnordiska slöfockar och undermänniskor med låg IQ som förstör vårt land....

Det värsta är nog ändå att hon skändar minnet av en riktigt bra aktris. Julia Cæsar var verkligen ingen havererad strålkärring utan en stålgumma med stake.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Allvarligt talat hur vet du att hon har försökt smita undan att jobba och inte istället har faktiskt varit sjuk? Visserligen brukar många ur flashbackshögern hacka på bidragstagarna men jag trodde att ni i vänstern visste bättre? Är man sjuk så är man och då spelar det ingen roll om man är journalist, skådis, pizzabagare, hemmafru eller tiggare.

Ja, hon kan ha varit sjuk, men det konstiga är att hon la ned journalistandet, men ändå tycks ha fortsatt att skriva både böcker och artiklar. Märkligt att det finns massor med energi och uppslag för att skriva/journalista på hemmaplan, men inte ens som frilans på en etablerad tidning? Jag börjar misstänka att hennes journalistkarriär på DN av en eller annan icke-sjukdomsrelaterad orsak gick åt helvete och att hon helt enkelt inte hade en alternativ karriär och då blev det som det blev.
Citera
2015-09-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Om alla ellallergiker är psykiskt störda så har du precis kallat författaren Liza Marklund för det:

Det är väl ett ypperligt bevis.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Jag har argumenterat och visat på hur definitionen fungerar. Det är inte ordbajseri. Att däremot bara säga att jag ordbajsar är ett retoriskt knep för att inte behöva bemöta något av det jag skrivit.

Den vedertagna definitionen är felaktig i sådana fall. Den beskriver inte hur makt fungerar. Bara att du talar om makt som en egenskap är problematiskt då makt är en praktik och fråga om relationer -- om man på något sätt påverkar dessa relationer, exempelvis genom opinionsbildning, så utövar man makt. Så enkelt är det. Att gå emot denna definition är också att utöva makt.

Jag har heller inte påstått att hon har stora ekonomiska tillgångar, ett stort kändisskap eller sitter på en beslutandeposition. Du verkar ha en förkärlek för att konstruera halmgubbar.

Återigen tillskriver du mig åsikter som jag inte har. Bara för att inte vara sämre tänker jag säga att du är en nazist som vill utrota zigenare. Nöjd?
Nej du hittar på en definition som passar dina antidemokratiska åsikter, vi har hört det nu och att du gillar att meningsmoståndare tystas.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
De flesta känner inte till henne, jag själv har bara sett hennes namn i periferin några gånger och då känner jag nog till mer om "extremhögern" än medelsvenssons. Däremot har han rätt i att hon har blivit mycket känd iom massmedians uthängande.

Ja, visst har hon blivit det. Men varför skulle man inte kunna utöva makt även fast man når ut till en liten krets? Finns gott om aktivister och akademiker som når ut till väldigt få men som har tillhandahållit jargong, förklaringsmodeller, etc, som spridits genom andra som sedan spridit det vidare, osv.
Citera
2015-09-02, 22:30
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Att hålla en pistol mot någons huvud är en kommunikativ handling och ett hot. Att däremot vandra i ett skjutglatt område är en risk.

Du jämförde dock det med att bli hotad med en pistol, det var till och med ett trauma att drabbas av att en vän aktivt tar avstånd ifrån en. Folk riskerar att begå självmord, etc. Om ditt argument var att pistolhot är kriminellt för att det skadar folks psykiska hälsa och begränsar deras liv, så borde ju även andra hot som skadar folks psykiska hälsa och begränsar deras liv också vara kriminellt.

Varför? I synnerhet om vi talar om en person som agerar flitigt på en offentlig arena i en one-to-many-kommunikation i syfte att påverka samhället och inte i ett slutet rum.

Ja, det är ett trama att drabbas av att vänner tar avstånd från en. Men det är vännerna i sin fulla rätta att göra om de vill. Den som håller i pistolen är inte vännerna som tar avstånd, det är den som aktivt och uppsåtligen går in för att få vännerna att ta avstånd. Skvallerbyttan, golaren. Get it?

Alla har vi skelett i garderoben, alla har vi nåt som vi inte vill att andra ska få reda på. Den som tidigare knarkat vill kanske inte att den nya arbetsplatsen ska få reda på det, vill inte bli dömd pga sitt förflutna. Den jävel som ringer till dennes chef och upplyser om det tidigare missbruket är givetvis en kackerlacka. Den jävel som upplyser en strängt kristen familj om att sonen är bög är givetvis en kackerlacka.

Men det håller du inte med om alltså, du gillar skvallerbyttor?
Citera
2015-09-02, 22:31
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Det underbara i tråden är att SD-anhägare aldrig kan syna sin egen byk. Man försvarar sig nu med att "svenskar måste ha rätt till bidrag, för det är ju vårt land typ". Gud, så underbart det skulle bli om SD styrde : Folk som JC skulle sjukskriva sig för elallergi ifrån riksdagen och sitta framför datorn dagarna i ända och hata alla utomnordiska slöfockar och undermänniskor med låg IQ som förstör vårt land....

Annars brukar det mest vara V och MP som försvarar elallergiker, amalgamsjuka, fibromyalgiker och liknade "hittepåsjuka" men nu är det alltså den goda vänstern som spyr galla på de sjukskrivna. Jag kunde förstå om det vore råkapitalister och kaosliberaler som skiter i människor som mår dåligt men när vänstern som alltid säger att de står på de svagas sida spyr förakt över en gammal och sjuk tant som lever på socialbidrag är det som att världen blir upp och ned.
Citera
2015-09-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon
Tja, om hon och Niklas Orrenius faktiskt fick några hot p.g.a. att JC skrev om dem, så borde det inte vara någonting mot det som hon dragit på sig nu. Jag tror att hon hoppas på det utfallet.

Godhetsapostel och martyr i kampen mot "hatet". Nu kan hon sitta i Hammarby Sjöstad och mysa med sin Elisabet. Hade dock kanske varit bättre att bo högre upp än första våningen? Fast det lär inte hända något. Eller?

Varför ändrar du i mitt citat din jävla idiot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in