Det hade varit kul att se webbstatistiken under en längre period & jämföra med nu efter uthängningen.
Hon är helt och hållet inkompetent om hon inte publicerar bra statistik i detta guldläge.
Gärna med en brasklapp till gammelmedias ledarskribenter* att dom omedelbart kan börja redovisa hur många som verkligen läser deras alster.
Instämmer. Eftersom jag aldrig läst kvinnan tidigare så blev jag ju givetvis nyfiken när pressen gick i spinn över detta. Men nu när jag läst en del under dagen måste jag säga att texterna bär alla tecken på att vara skrivna av en svamlig foliehatt och lika gärna kunde ha handlat om chemtrails eller 9-11.
En slumpmässigt vald skribent i den här tråden känns betydligt intressantare än denna kvinnas alster.
För övrigt har jag svårt att uppröras över namnpubliceringen. Om man när en konspirationsteori om att makten gör allt för att genomföra sin agenda kan man ju knappast agera indignerad när makten gör just det?
Håller inte alls med. Tycker hon är bra. Det är kvällstidningsjournalistik över prosan, men den typen av journalistik har också sitt berättigande.
Vad som gör att jag förlorat intresset det senaste året är att det verkar som att hon har samlat upp det som skrivits i den här tråden under veckan och satt sin egen spinn på det. Om man då följer den här tråden så blir det en smula repetitivt att även läsa Julia Caesar.
MSM är bisarra. Det är nästan så att man tycker synd om dem. Hur de än gör så blir det fel.
Ett fritt internet är verkligen brutalt mot alla som vill sätta en egen agenda. Låt oss hoppas att det får förbli så. Var så säkra på att attacken kommer att komma....
En ganska bra debattartikel av Joakim Lamotte. Jag måste säga att jag uppskattade hans sågning av tönten Magnus Betnér tidigare i sommar. Lamotte har gjort ett par intressanta inslag i Uppdrag Granskning, bland annat om skolor i Rosengård.
Det kommer en liten moralkaka på slutet, men det är inget som förändrar tonen i artikeln. Jag tror denna analys är på det stora hela korrekt. Det finns en enorm motvilja att bara erkänna ett enkelt faktum bland svenska journalister. Jag tror inte det finns någon person, oavsett utbildning och bostadsort, som egentligen har några illusioner om varför SD ökar. Det verkar nästan som om man måste vara svensk journalist för att inte förstå SD:s snabba tillväxt. Eftersom media inte tycks kunna acceptera detta faktum är det många som helt enkelt inser att de flesta journalister mörkar obekväma fakta. Så enkelt är det. Om det vore ökade klassklyftor som folk i grunden oroade sig för skulle Vänsterpartiet växa med raketfart.
Det kommer nog bli lättare framöver för väljare att överge de gamla partierna. Vad är det regeringen och den så kallade "oppositionen" egentligen vill göra med Sverige? SD har iallafall en tydlig framtidsvision; oavsett vad man tycker om den. Det är bättre än ingen vision alls. Varken regeringen eller "oppositionen" har några konkreta förslag att komma med när det gäller de frågor som väljarna prioriterar mest just nu: invandringen, tiggeriet, kriminaliteten. SD har en tydlig politik här, vilket inget annat parti har. Där finns en del av orsaken till att SD växer.
Bra text av Lamotte. Precis så enkelt är det ju. Fanns inte SD skulle folk rösta på SvP eller till och med på en reinkarnerad Hitler om så skulle krävas för att få stopp på utvecklingen. Det har skrivits många gånger i den här tråden - jag vet att jag gjort det åtminstone en gång - men de mediamänniskor som vi vet tjuvläser här behöver verkligen få detta inpräntat.
En annan sak som Lamotte gärna kunde ha tagit upp är ömsesidighet. Så länge som det ses som rasism att kritisera kvinnoförtryck inom islam eller ställa frågan vad massimport av människor från några av jordens mest kvinnoförtryckande länder till Sverige får för konsekvenser så kommer i alla fall jag inte att bry mig ett dyft om några slöjryckningar. Så länge lagen om hets mot folkgrupp inte inkluderar de etniska svenskarna kommer många i denna grupp inte bry sig ett dyft om det hetsas mot andra grupper. Så länge det tjatas om "vita mäns" påstådda privilegier samtidigt som det inte erkänns att även de kan vara offer kommer bara fler och fler att gå över till SD i protest.
Sluta att låtsas som att bara vita människor kan vara rasister.
Sluta att stämpla människor som oroar sig för havererade statsfinanser, våldsbrottslighet och no go-zoner som rasister.
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim Lamotte
Att slänga epitet i ansiktet på dem är bästa sättet att förlora debatten. Att prata om empati och medmänsklighet funkar inte heller.
Just det. Sedan kan Özz posta hur många bilder på drunknade barn som han vill. För så länge som han inte bryr sig om svenskar som på olika sätt fallit offer för mångkulturen så kan han inte vänta sig någon empati tillbaka.
Jag hade läst exakt en artikel av Julia Caesar före denna vecka, en vari hon presenterade somaliska gruppvåldtäktsmän och deras svenska offer. Jag kände ingen lust att läsa vidare, av flera skäl. I motsats till Marika Formgren tilltalas jag mindre av emotionellt slående information. To each his own, antar jag.
Min uppfattning är att MSM tillmätte JC överdrivet stor "makt" inom alternativmedia just eftersom hon var gammal journalist. Journalister tror att yrkestiteln medför automatiskt ökat förtroende för författaren, när det är precis tvärt om, enligt opinionsundersökningar. Hennes identitet har så klart varit känd för alla på Expressen och DN sedan många år.
Jag tror att man valde att statuera exempel och visa sin makt just nu i den felaktiga förvissningen att det skrämmer övriga alternativmedia och protodissidenter i MSM till tystnad.
Det är redan 25-30% av befolkningen som inte lyssnar, och ytterligare 20-30% som bara ger MSM det ena örat (det andra tjuvlyssnar på alternativen). Helt enkelt därför att det inte går att få en rimlig förståelse om vad som händer i vårt land via MSM.
Bland de redan informerade göder detta ren avsky, bland de tveksamma föds tankar om att JC et al kanske har rätt och en förståelse för varför hon ville vara anonym.
Expressen / DN granskar folket åt makten (särskilt sin egen).
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2015-09-02 kl. 21:53.
Jag tror att man valde att statuera exempel och visa sin makt just nu i den felaktiga förvissningen att det skrämmer övriga alternativmedia och protodissidenter i MSM till tystnad.
Självklart är det så. Man behövde någon att köra igång kriget mot. Sen Formgren. Men Arpi & Gudmundsson är självklart huvudmålen, som man kommer att försöka komma åt genom att klumpa ihop alla kritiker i samma grupp. Man har ju redan börjat mjuka upp Arpi genom att kritisera hans musiksmak. Så det här är inget som bara "händer". Det finns en klar & tydlig plan bakom det som sker.
Självklart är det så. Man behövde någon att köra igång kriget mot. Sen Formgren. Men Arpi & Gudmundsson är självklart huvudmålen, som man kommer att försöka komma åt genom att klumpa ihop alla kritiker i samma grupp. Man har ju redan börjat mjuka upp Arpi genom att kritisera hans musiksmak. Så det här är inget som bara "händer". Det finns en klar & tydlig plan bakom det som sker.
Till och med mot andra antirasister och vänstermänniskor drevas det. Anna-Lena Lodenius senaste bok föll visst inte de rättrogna på läppen. (Och Mathias Wåg hatar henne som bekant sedan tidigare.) Från Twitter:
Citat:
"expert på högerpopulism" - more like expert på att ljuga för att ursäkta fascister
Här är en debattartikel från dagens DN som jag inte tror refererats här i tråden. Författare är fyra halvtunga Stockholmsmoderater, inklusive Hanif Bali.
En hel del floskler och avståndstagande från SD, men när man kommer ned till förslag hittar man detta:
Citat:
Låt oss peka på tre exempel. För det första att lyfta fram det moderata förslaget om försörjningskrav vid anhöriginvandring. För det andra bör utländska medborgare som begår brott i Sverige utvisas och då även för brott längre ned på straffskalan. För det tredje, tiggeriet. Här bör vi minst driva frågan att låta kommunerna själva få bestämma om och i så fall var och i vilken omfattning tiggeri ska få förekomma. Detta inom ramarna för de kommunala ordningsstadgarna och på samma sätt som vi redan i dag reglerar nedskräpning eller alkoholintag på allmän plats.
Här har vi tre konkreta förslag som gissningsvis är tänkta att locka tillbaka några SD-väljare.
1. Försörjningskrav vid anhöriginvandring
2. Utvisa utländska medborgare även vid småbrott
3. Låt kommunerna få möjlighet att införa tiggeriförbud
Punkt 2 och 3 får anses vara av nyhetsvärde då det är första gången jag hört några mer framträdande moderater framföra detta.
Till och med mot andra antirasister och vänstermänniskor drevas det. Anna-Lena Lodenius senaste bok föll visst inte de rättrogna på läppen. (Och Mathias Wåg hatar henne som bekant sedan tidigare.)
Det där är ju slutpunkten i krympandets radikalisering. Att som de japanska kommunist-terroristerna på 70-talet till slut dra sig tillbaka till avlägsna gömställen uppe i bergen & i tur & ordning döma varandra till döden för bristande revolutionär iver.
Här är en debattartikel från dagens DN som jag inte tror refererats här i tråden. Författare är fyra halvtunga Stockholmsmoderater, inklusive Hanif Bali.
En hel del floskler och avståndstagande från SD, men när man kommer ned till förslag hittar man detta:
Här har vi tre konkreta förslag som gissningsvis är tänkta att locka tillbaka några SD-väljare.
1. Försörjningskrav vid anhöriginvandring
2. Utvisa utländska medborgare även vid småbrott
3. Låt kommunerna få möjlighet att införa tiggeriförbud
Punkt 2 och 3 får anses vara av nyhetsvärde då det är första gången jag hört några mer framträdande moderater framföra detta.
Tror bara det är punkt två som är ny men den är å andra sidan väldigt, väldigt betydelsefull.
Men vad Moderaterna och Alliansen inte fattar är att det spelar ingen roll vad de föreslår. Väljarna kommer välja bort Alliansen i alla fall pga att det är regeringsfrågan som är i fokus nu och kommer fortsätta vara det. Om inte Alliansen vill genomföra sin egen politik trots att de har alla möjligheter att göra det så kommer överströmningen till SD bara accelerera även om Alliansen kom med förlag att deportera alla araber till Arabien.
Håller inte alls med. Tycker hon är bra. Det är kvällstidningsjournalistik över prosan, men den typen av journalistik har också sitt berättigande.
Vad som gör att jag förlorat intresset det senaste året är att det verkar som att hon har samlat upp det som skrivits i den här tråden under veckan och satt sin egen spinn på det. Om man då följer den här tråden så blir det en smula repetitivt att även läsa Julia Caesar.
Julia Caesar har skrivit utomordentligt välkomponerade krönikor alltsedan 2010, i långa perioder postat varje vecka på Snaphanen.dk. Imponerande att mäkta med att leverera aktuella händelser på temat immigration, integration och MSM:s agendapublicistik. Det vävs i en större tematik, som ger sammanhang och en historisk linje fram till det dagsaktuella och en befarad framtid. En massa källhänvisningar. Konststycket består mycket i att lyckas förmedla dystopin på ett aptitligt sätt, det explicit fula och korrupta men ändå förmedla en mänsklig röst som känns terapeutisk för den upprivne och uppriktigt bekymrade medborgaren.
Det är axelmakternas/rymdimperiets mobiliserade repression i denna urladdning som kan visa var de olika aktörerna egentligen står, när saker ställs på sin spets; vän eller fiende?
Aktuelltsändningen med kulturnyheterna nyss på SVT2 mörkade Orrenius, Wolodarski och Hamrud men talade oförväget och Julia Caesars högerextremism/rasism/främlingsfientlighet. En frodigt välmående och leende Helena Giertta på Journalisten menade att vi snart "inte har någon demokrati kvar" (!) om internetfolket ska få hålla på att tycka hur som helst... Lobotomerad.
Och Susanna Birgersson i GP:
Citat:
Det är alltså i allmänhetens intresse att anonymiteten på nätet minskar eftersom den missbrukas så grovt.
Önskar hon efterträda Ola Sigvardsson som "Allmänhetens pressombudsman"? Hon oroar sig för polarisering, men skulle gärna, om det vore tekniskt möjligt, begränsa den fria debatten genom att krympa arenan för dem som genom åsiktsmångfald skiljer sig från MSM-klassens goda ton. Det är smutsigt spel nu. För maktfullkomliga medieföreträdare är det mestadels överviktig skrivbordsmedelklass med smak för livets goda, dessa progressiva reaktionärer, några få våldsaktivister, inte drillade krigare med stor fälterfarenhet. De hetsar med det materiella välståndet som motiverande, och kanske med en kittlande känsla i medelålderns muffinsmage, medan rebellerna kämpar ideellt för demokratin, vad som är rätt och sant, mot förtrycket.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!