2015-09-02, 21:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Här borde finnas pengar att kräva tillbaks och ett åtal för bedrägeri hade smakat mumma.
Hur då hon har sjukskrivits med stöd av läkarintyg och om de gav hennes åkomma epitetet elallergi förtäljer inte historien, ring Aschberg och fråga.
Citera
2015-09-02, 21:50
Medlem
så denna proffshatare är en bidragstagare? wow

hittepåsjukdom också.
Citera
2015-09-02, 21:52
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FastRabbit
Ja, nu får väl Expressen kalla sig ExpressAvpixlat i o m deras nya inriktning.

Jag röstar nog på Exporessen, ganska fint namn som hyllar samgåendet med Expo.
Citera
2015-09-02, 21:52
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om du inte instämmer med av JC skriver så har du full frihet att argumentera emot anonymt eller öppet, det du förespråkar är att försöka tysta de som du uppenbarligen saknar förmåga att att argumentera mot med fakta som talar för din sak.

Var har jag förespråkat det? Personligen bryr jag mig inte om JC eller det politiska innehållet i det hon skriver eller de argument hon för fram, det hör liksom inte till min argumentation. Jag ser liksom inte hur hon tystas, annat än av sig själv förstås, av att avslöjas.

Hon kan fortsätta argumentera hur mycket hon vill.
Citera
2015-09-02, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Var har jag förespråkat det? Personligen bryr jag mig inte om JC eller det politiska innehållet i det hon skriver eller de argument hon för fram, det hör liksom inte till min argumentation. Jag ser liksom inte hur hon tystas, annat än av sig själv förstås, av att avslöjas.

Varför vill du inte avslöja vad du jobbar med?
Citera
2015-09-02, 21:53
Medlem
Vad jag inte förstår är varför alla är så upprörda över att blaskan hänger ut henne?

Hon har först hängt ut de två journalisterna med namn och telefonnummer, i ett av fallen, och hängt ut dem som värsta blodtörstiga ogärningsmännen. (För att de följde god etik och ville ha tag på henne för att hon skulle kunna bemöta det de hade tänkt skriva om henne, förmodligen utan att hänga ut henne).

Med massor av hot som följd, vilket hon visste.

Sedan lipar alla när hon själv blir uthängd. Öh, är ni så dumma som ni verkar eller är ni bara indoktrinerade i er självömkande paranoida konspiratoriska världsbild?
Citera
2015-09-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Tja, högersidan har hängt ut så många journalister och gärningsmän... Hela flashback är ett enda uthängnings-hägn...

Jag har svårt att tycka synd om JC. Hon skrev ett långt inlägg om hur förföljd hon är, med resultat att två duktiga journalister blivit hotade i två dagar.
Själv kräver hon anonymitet, och gömmer sig för folk som vill diskutera med henne... och angriper dem på nätet, kallar det trakasserier.

Kan man kräva anonymitet? När man skriver så mycket kontroversiellt?

Varför ska jag tycka synd om henne?

Hade hon tillhört vänstersidan hade hon blivit outat på hatsidor för länge sen!

Vänstern får dagligen vräka ut sitt hat gentemot oliktänkande, ivrigt uppbackade och påhejade av media.

Hur kan du på allvar jämföra en vänsterextremist med någon av JC´s kaliber? Expressen gick ju själva ut 2010 och påpekade vad viktigt det var att JC fick behålla sin anonymitet då hon annars kunde riskera att bli mördad.

MÖRDAD! Och du försöker förringa detta och hävda att det inte skulle vara synd om JC. Hur vore det att tänka självständigt för en stund? Bara det att du fortfarande använder det totalt urvattnade begreppet "hatsida" visar ju att du missat tåget helt.
Citera
2015-09-02, 21:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix

Du gillar att hon hängs ut mot sin vilja och dessutom beskrivs i förklenande och oväsentliga ordalag.
Du gillar uthängningen då du konstruerat en egen definition av makt och därför bör inte JC bemötas i sak utan paraderas i media.
Citera
2015-09-02, 21:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo
Vad jag inte förstår är varför alla är så upprörda över att blaskan hänger ut henne?

Hon har först hängt ut de två journalisterna med namn och telefonnummer, i ett av fallen, och hängt ut dem som värsta blodtörstiga ogärningsmännen. (För att de följde god etik och ville ha tag på henne för att hon skulle kunna bemöta det de hade tänkt skriva om henne, förmodligen utan att hänga ut henne).

Sedan lipar alla när hon själv blir uthängd. Öh, är ni så dumma som ni verkar eller är ni bara indoktrinerade i er självömkande paranoida konspiratoriska världsbild?
Deras namn och bild finns på nätet och media vilket är hela poängen då de blir svårare att hota och tysta.
Citera
2015-09-02, 21:56
Medlem
Vilken chock. Hade ingen koll på den verkliga JC, så har av någon orsak alltid föreställt mig JC som en sval skönhet kring 30-strecket. Hade ingen aning om att hon i sin pseudonym parafraserar en gammal surkärring hon identifierar sig med.

Själv har jag aldrig orkat läsa mycket av det hon skrivit. Känns som den typen av skribent som fastnat i ett fack och kör samma tugg om och om igen, fattar inte hur man orkar läsa/skriva så pass "smalt", blir man inte less...?

Att hon tidigare fixerat sig vid amalgam, fått "oralgalvanism" och fört ett korståg mot just det ämnet samt är "elallergiker", känns smått tragikomiskt. Fattas bara att hon varit drabbad av "fibromyalgi" också, så målas bilden av en tvättäkta SVBK med för mycket tid framför datorn upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo

Att de fått massor av hot tror jag inte en sekund på, möjligen en arg kommentar. Dessutom hängdes de inte ut då de inte är anonyma.

Är det inte också skillnad på en ensam tant som kämpar mot etablissemanget och etablerade kända journalister som får tyggdunkar av etablissemanget, du ser inte skillnad alls??
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Vad säger det om Expressen, att en 70-årig tant som driver en blogg och (enligt Expressen) lider av psykisk ohälsa och är halvt galen, utgör ett så stort hot mot Expressen att de känner sig nödtvungna att inte bara hänga ut henne, utan även begå karaktärsmord på henne och dessutom bidra till att SR med flera hakar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in