2015-09-02, 21:40
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Och så har jag sett en uppgift om att Voltaire inte alls har sagt något als i denna stil.
Nej, Voltaire sa inget sånt.

http://www.faktoider.nu/voltaire.html
Citera
2015-09-02, 21:40
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du har inga argument,

Jo, visst har jag det. Ett argument består av premisser som leder fram till en slutsats. Det finns i mina inlägg, om det inte finns där så är det din uppgift att visa det. Känner du till uttrycket "show, don't tell"? Det är ett uttryck man använder sig av inom berättarkonsten för att man ska gestalta hur någonting är snarare än att bara säga det rakt ut. Istället för att bara säga att jag inte har några argument så kan du ju enkelt visa det, men av någon anledning gör du inte det.

Citat:
du krystar fram att en pensionär har makt och därför förtjänar att hängas ut och angripas för sina psykiska och fysiska tillkortakommanden och på så vis försöka ta heder och ära av henne och tysta en obekväm sanningssägare.

Jag har sagt att hon utövar makt, det göra alla människor mer eller mindre i ren metafysisk mening. Jag har inte hävdat att hon utövar samma sorts makt som statsministern eller chef för en myndighet, eller en tidning. Men det innebär inte att hon inte utövar makt. Genom opinionsbildning -- eller spridning av sanningen om du känner dig mer bekväm med den beskrivningen -- så utövar man makt.

Huruvida hon förtjänar att hängas ut har jag inte skrivit något om. Däremot att det inte är fel, eller konstigt att hon granskas och därmed också hängs ut. Att någon förtjäna något är ett imperativ, en uppmaning att en person bör drabbas av något.
Citat:
Jo jag pissar sönder ditt ologiska krystande av ordbajseri.

Om något är ologiskt så visar man det genom logik och argumentationsanalys, inte genom att urinera -- förstår du det? Så visa var min logik brister. Det borde ju vara så enkelt om den nu gör det.

Citat:
Du gillar inte yttrandefrihet är den korta verisionen av din nonsensargumentation.

Det där är en halmgubbe, eller var har jag gett uttryck för det menar du?
Citera
2015-09-02, 21:41
Medlem
FYFAN SVT-nyheter tar tydligt avstånd till Cesar....
Citera
2015-09-02, 21:41
Medlem
Här är alla Julia Cesars krönikor samlade

https://aktualia.wordpress.com/julia-caesar/

Sprid

Noterar att Avpixlat är överbelastat av besökare. De måste skaffa en ny server
Citera
2015-09-02, 21:42
Medlem
Tja, högersidan har hängt ut så många journalister och gärningsmän... Hela flashback är ett enda uthängnings-hägn...

Jag har svårt att tycka synd om JC. Hon skrev ett långt inlägg om hur förföljd hon är, med resultat att två duktiga journalister blivit hotade i två dagar.
Själv kräver hon anonymitet, och gömmer sig för folk som vill diskutera med henne... och angriper dem på nätet, kallar det trakasserier.

Kan man kräva anonymitet? När man skriver så mycket kontroversiellt?

Varför ska jag tycka synd om henne?

Hade hon tillhört vänstersidan hade hon blivit outat på hatsidor för länge sen!
Citera
2015-09-02, 21:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Ja? Du ha skrivit det flera gånger men det följer inte eller säger emot något av det jag skriver. Därför är det ett nonsens-svar. Varför skulle opinionsbildning, propaganda, försök att beskriva verkligheten och utöva makt stå i motsättning till yttrandefrihet och grundlagen? Du har aldrig förklarat sambandet, och således har du heller inte argumenterat. Du hade lika gärna kunnat skrivit "Nallebjörnar och hippies funkar inte ihop" och det hade varit lika logiskt som det du skriver här ovan.
Om du inte instämmer med av JC skriver så har du full frihet att argumentera emot anonymt eller öppet, det du förespråkar är att försöka tysta de som du uppenbarligen saknar förmåga att att argumentera mot med fakta som talar för din sak.
Citera
2015-09-02, 21:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Jo, visst har jag det. Ett argument består av premisser som leder fram till en slutsats. Det finns i mina inlägg, om det inte finns där så är det din uppgift att visa det. Känner du till uttrycket "show, don't tell"? Det är ett uttryck man använder sig av inom berättarkonsten för att man ska gestalta hur någonting är snarare än att bara säga det rakt ut. Istället för att bara säga att jag inte har några argument så kan du ju enkelt visa det, men av någon anledning gör du inte det.

Jag har sagt att hon utövar makt, det göra alla människor mer eller mindre i ren metafysisk mening. Jag har inte hävdat att hon utövar samma sorts makt som statsministern eller chef för en myndighet, eller en tidning. Men det innebär inte att hon inte utövar makt. Genom opinionsbildning -- eller spridning av sanningen om du känner dig mer bekväm med den beskrivningen -- så utövar man makt.

Huruvida hon förtjänar att hängas ut har jag inte skrivit något om. Däremot att det inte är fel, eller konstigt att hon granskas och därmed också hängs ut. Att någon förtjäna något är ett imperativ, en uppmaning att en person bör drabbas av något.

Om något är ologiskt så visar man det genom logik och argumentationsanalys, inte genom att urinera -- förstår du det? Så visa var min logik brister. Det borde ju vara så enkelt om den nu gör det.

Det där är en halmgubbe, eller var har jag gett uttryck för det menar du?
Som sagt du krystar fram en egen definition av makt och anser därför att smutskastning och uthängning är försvarligt, du är emot yttrandefrihet vilket du krystat fram i inlägg efter inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
FYFAN SVT-nyheter tar tydligt avstånd till Cesar....

SVT-Kulturnyheterna
SVT kallar Caesar rasist, hatare m.m. hur kan de kalla sig public service?? Att journalisten som trakasseras Caesar mordhotas?? Inte en enda kommentar att det är fel att avslöja en som vill vara anonym?

Och nu tar man upp att folk i Island vill ta in mer flyktingar???

Alltså SVT verkar vilja överbevisa att de är extremt vänstervridna!!
Citera
Medlem
FastRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Här är alla Julia Cesars krönikor samlade

https://aktualia.wordpress.com/julia-caesar/

Sprid

Noterar att Avpixlat är överbelastat av besökare. De måste skaffa en ny server

Ja, nu får väl Expressen kalla sig ExpressAvpixlat i o m deras nya inriktning.
Citera
2015-09-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Helt rätt. Om man som Barbro Jöberger är utbildad journalist och dessutom opinionsbildande skribent på högerkanten så lär man väl för fan våga stå för sina åsikter? Att dessutom gnälla på att folk lever på bidrag blir ju bara extremt pinsamt när hon själv har levt på skattepengar genom att fejka sig till parasitpengar genom att hävda att hon lider av "elallergi".

Här borde finnas pengar att kräva tillbaks och ett åtal för bedrägeri hade smakat mumma.
Citera
2015-09-02, 21:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
SVT-Kulturnyheterna
SVT kallar Caesar rasist, hatare m.m. hur kan de kalla sig public service?? Att journalisten som trakasseras Caesar mordhotas?? Inte en enda kommentar att det är fel att avslöja en som vill vara anonym?

Och nu tar man upp att folk i Island vill ta in mer flyktingar???

Alltså SVT verkar vilja överbevisa att de är extremt vänstervridna!!
SVT lyckas med konstycket att påstå att JC och hennes skrifter är ett hot mot demokratin och att uthängningen var en seger för yttrandefriheten.

1984 på riktigt.
Citera
2015-09-02, 21:49
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nu skrev jag att hota någon med pistol - dvs inget fysiskt våld utövas utan det ger enbart psykiskt lidande, men det är ju inga problem om jag förstår dig rätt?
Perfekt, då kan vi avskaffa en massa brott. Hot - inga problem, det är ju inte fysiskt. Trakasserier - äh inte fysiskt. Olaga intrång - så långe inget stjäls utan intrånget enbart ger psykiskt obehag för den drabbade så är det inget problem. Avskaffa! Låt folk hota, trakassera o göra intrång fritt. Ingen blir ju fysiskt skadad så då är det inga problem.

Om någon säger "Jag säger upp vänskapen med dig om du yttrar X" så är det ett hot. Om du däremot inte vågar yttra X pga att du tror att din vän kommer säga upp vänskapen så är det inte ett hot du lever under utan du lever med en risk. Om någon explicit hotar dig med att avslöja din identitet om du inte slutar skriva så är det ett hot, att någon kan riskera att avslöja din identitet är inte ett hot utan risk. Förstår du skillnaden?

Menar du, förövrigt, med argumentationen här ovan att hota någon med en pistol är detsamma som att hota någon med förlorad vänskap? Det ska alltså, om du nu tycker att pistolhot är kriminellt, vara kriminellt att ställa ultimatum mot sina vänner? Hur långt tycker du att straffet ska vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in