Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Du har inga argument,
Jo, visst har jag det. Ett argument består av premisser som leder fram till en slutsats. Det finns i mina inlägg, om det inte finns där så är det din uppgift att visa det. Känner du till uttrycket "show, don't tell"? Det är ett uttryck man använder sig av inom berättarkonsten för att man ska gestalta hur någonting är snarare än att bara säga det rakt ut. Istället för att bara säga att jag inte har några argument så kan du ju enkelt visa det, men av någon anledning gör du inte det.
Citat:
du krystar fram att en pensionär har makt och därför förtjänar att hängas ut och angripas för sina psykiska och fysiska tillkortakommanden och på så vis försöka ta heder och ära av henne och tysta en obekväm sanningssägare.
Jag har sagt att hon utövar makt, det göra alla människor mer eller mindre i ren metafysisk mening. Jag har inte hävdat att hon utövar samma sorts makt som statsministern eller chef för en myndighet, eller en tidning. Men det innebär inte att hon inte utövar makt. Genom opinionsbildning -- eller spridning av sanningen om du känner dig mer bekväm med den beskrivningen -- så utövar man makt.
Huruvida hon
förtjänar att hängas ut har jag inte skrivit något om. Däremot att det inte är fel, eller konstigt att hon granskas och därmed också hängs ut. Att någon förtjäna något är ett imperativ, en uppmaning att en person
bör drabbas av något.
Citat:
Jo jag pissar sönder ditt ologiska krystande av ordbajseri.
Om något är ologiskt så visar man det genom logik och argumentationsanalys, inte genom att urinera -- förstår du det? Så visa var min logik brister. Det borde ju vara så enkelt om den nu gör det.
Citat:
Du gillar inte yttrandefrihet är den korta verisionen av din nonsensargumentation.
Det där är en halmgubbe, eller var har jag gett uttryck för det menar du?