2015-09-02, 21:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Utveckla. Hon är konspiratorisk och spyr ur sig trams. Berätta varför det är sanslöst.
Vad är trams av det hon skriver, utveckla så vi får lite gedigen fakta?
Citera
2015-09-02, 21:31
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det kallas yttrandefrihet och skyddas av grundlagen.

Ja? Du ha skrivit det flera gånger men det följer inte eller säger emot något av det jag skriver. Därför är det ett nonsens-svar. Varför skulle opinionsbildning, propaganda, försök att beskriva verkligheten och utöva makt stå i motsättning till yttrandefrihet och grundlagen? Du har aldrig förklarat sambandet, och således har du heller inte argumenterat. Du hade lika gärna kunnat skrivit "Nallebjörnar och hippies funkar inte ihop" och det hade varit lika logiskt som det du skriver här ovan.
Citera
2015-09-02, 21:31
Medlem
LeifD2s avatar
På vilket sätt utgör JC ett hot? En gamal pensionär...

Journalistens chefredaktör, Helena Giertta tycker tydligen det. Avvikande åsikter är tydligen något extremt skrämmande. Så skrämmande att vedebörande måste tystas. Räcker inte detta, så får man väl kalla in AFA/RG som bränner ned hennes hus.

Det är inte "högerextrema" som är hotet mot demokratin. Det är journalsiterna. Helena Giertta , Gris-Tomas Mattsson, Jan Helin, Niklas Orrenius och alla andra i samma stil.
Folk måste börja säga ifrån. Den demokratiska vägen har ju journalisterna själva visat att dom inte är intresserad av, så man måste använda andra metoder.
Tittar på utvecklingen i andra länder historiskt så har sådant alltid skett. Ibland våldsamt, ibland lugnare.
Vi får se hur det går i Sverige, men folks tålamod börjar tryta vid journalist-gängets totalitära agenda.
Citera
2015-09-02, 21:32
Medlem
Belisarioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Sanslöst. Fullkomligt sanslöst.

Från en ledamot i sossarnas VU. Ja, det är sanslöst.
Citera
2015-09-02, 21:33
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
I sådana fall vore det kriminellt att säga upp vänskaper, avskeda någon eller ens låta en annan människa vara ensam -- det är ju livsfarligt enligt dig. Det är fortfarande inte samma sak som att sticka kniven i någon som att ta avstånd från samma person.

Jag bryr mig inte om JC, eller de flesta andra människor som finns på denna jord, så får mig spelar det ingen roll. Tråkigt för hennes anhöriga, och tråkigt för henne själv. Och, ja, hon får ta smällar. Bäst vore om alla som sympatiserade med henne gjorde det öppet: om man arbetar kollektivt så blir smärtan och traumat som du talar om mindre för varje individ, i varje fall om vi talar om flera tusentals, hundratusentals människor. Det är så många -- varav många är andra vänner, famijemedlemmar och kollegor, trevliga människor till och med! -- att det blir svårt att skapa trauman för dem. Men av någon anledning så är de flesta regimkritiker egoister och ointresserade av att arbeta kollektivt och på riktigt utmana systemet, märkligt kan jag tycka...

Folk vill leva i två världar, som Mr Anderson i Matrix.
Nu skrev jag att hota någon med pistol - dvs inget fysiskt våld utövas utan det ger enbart psykiskt lidande, men det är ju inga problem om jag förstår dig rätt? Perfekt, då kan vi avskaffa en massa brott. Hot - inga problem, det är ju inte fysiskt. Trakasserier - äh inte fysiskt. Olaga intrång - så långe inget stjäls utan intrånget enbart ger psykiskt obehag för den drabbade så är det inget problem. Avskaffa! Låt folk hota, trakassera o göra intrång fritt. Ingen blir ju fysiskt skadad så då är det inga problem.
Citera
2015-09-02, 21:33
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Barbro Jöberger bor på xxxxx i Yyyyyy.
Det vill nog hon, som själv publicerar personuppgifter i sina krönikor, att AFA ska veta.
Så har du då placerat dig i botten av slasktratten, tillsammans med dem som outat Mattssons m fl adresser.

Bra att veta så man inte spiller tid på att läsa dina inlägg, oavsett var de dyker upp.
Citera
2015-09-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Förra gången media hängde ut en gammal människa slutade detta med hennes död. Ni kanske minns tanten på Röda Korset. Det är ett högt spel de spelar. Journalister är vidrigt skräp.

Polisanmäler man journalister så är hämnden ett faktum. Inte heller hjälpte hennes senaste krönika.

En sak som jag noterade: Orrenius hävdade att de var där i "fredliga syften" för att JC var "intressant" och språkbegåvad. Detta faller ju platt till marken när de nu hänger ut henne och rycker ut citat för att skada henne så mycket som möjligt. Få tyst på kärringen helt enkelt. Det är vad det handlade om från dag 1.

Vilken tant pratar du om? Menar du tanten som sade sanningar om invandrare samtidigt som en annan invandrare filmade det hela? Detta tror jag var ett år sedan..
Citera
Medlem
Flytande_argots avatar
Helt rätt. Om man som Barbro Jöberger är utbildad journalist och dessutom opinionsbildande skribent på högerkanten så lär man väl för fan våga stå för sina åsikter? Att dessutom gnälla på att folk lever på bidrag blir ju bara extremt pinsamt när hon själv har levt på skattepengar genom att fejka sig till parasitpengar genom att hävda att hon lider av "elallergi".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Jag kan inte direkt se det som en ledstjärna då ingen människa, i synnerhet inte i västerländska demokratier som länge haft yttrandefrihet, är beredd att offra sitt liv för en annan människas rätt att yttra sin åsikt. Det är kanske några få extremister som är beredda att offra sina liv, men då främst för sina egna åsikter och främst för att underminera den rådande makten i hopp om att själv, eller den ideologi man tjänar, ska få makt.

Yttrandefriheten bör främst bestå i att människor har rätt att yttra sina åsikter utan att någon med våld tvingar de till något annat. Sen är det roligt att Voltaire, vars hållning ska ha sammanfattats av den där floskeln, var också extremt intolerant på många sätt och vis och att hans idéer användes senare för att förtrycka religiösa.

Jag har sett en uppgift om att det är en felöversättning. Det ska lyda "jag är beredd att intill döden försvara din rätt att ha din åsikt".

Det är en viss skillnad.

Och så har jag sett en uppgift om att Voltaire inte alls har sagt något als i denna stil.
Citera
2015-09-02, 21:38
Medlem
Pansarveckets avatar
Nanabooboo, vi kan inte bemöta henne mer argument, så vi hänger ut henne.
Fy fan vad lågt och nedrigt. Julia skriver oerhört bra. Mycket bättre än kärringarna på Expressen som börjat flirta med Expoläsarna helt plötsligt.
Varför kan man ju bara fråga sig? Desperation?
Citera
2015-09-02, 21:39
Medlem
Lobengulas avatar
Det är också intressant att Expressen med Expo-Annika Hamrud nu i princip har förklarat krig mot anonyma åsikter. Blir man tillräckligt obekväm för vänstern så ska man hängas ut och karaktärsmördas.

Tänk er samma sak för 30 år sedan. En bög postar anonymt på forum för att ändra synen på sexualitet. Expressen svarar med att inte diskutera utan att hänga ut bögen så att alla i vänkretsen får reda på att det är en bög. Sedan letar Expressen i sjukjournaler och annat för att hitta svagheter.

Expressen-Expo har en moral och en etik som inte är förenlig med ett civiliserat samhälle. Jag tänker på nazityskland och andra totalitära stater.
Citera
2015-09-02, 21:39
Medlem
Är inte ett dugg förvånad att detta händer efter Julias senaste skrivelse om hur hon blivit hemsökt. Hon har begått tankebrott och kritiserat partiet bakom ett pseudonym, något man inte kommer undan med ostraffat. Vad hon har att vänta sig är antingen att bli dömd till HMF eller bli ihjälslagen av en klunga med antirasister. Stackars människa, det är allt jag har att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in