2015-09-02, 17:10
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Fullt tänkbart!

Man kan förstås spekulera om hon framöver kommer att dyka upp på Avpixlat, Exponerat eller FT (också), eller om hon stannar på Snaphanen. Alternativmedia tycks få flera medhjälpare efter hand, och det är på något sätt också ett tecken i tiden.
Finns väl tre alternativ vad gäller hennes framtid efter outningen, och inget av dem är gynnsamt för Expressen & co:

1: Hon fortsätter som tidigare, men nu med mångdubbelt fler läsare.

2: Hon börjar medverka i Avpixlat och liknande som därmed får fler läsare.

3: Hon slutar helt med hänvisning till hälsan och outningen och blir martyr. Skulle hon dessutom råka trilla av pinn så gynnar det Expressens motståndare något alldeles oerhört.

Man kan fråga sig varför inte Expressens ledning räknat på detta. Så svårt är dmet inte. Nu har man istället agerat något oerhört otaktiskt och gett sig in i en "krona, du vinner, klave jag förlorar"-situation.

Hur har dom tänkt, egentligen?
Citera
2015-09-02, 17:12
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Det är en kunskapsfråga. De som vet kan utan större problem anonymisera sig helt. Men det krävs som sagt kunskap!

Edit: Till exempel använda Tails m.m.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tails_...ting_system%29

Alla bör ha "Right to privacy" när vi så vill
https://en.wikipedia.org/wiki/Right_to_privacy

Förrutom vid brott!

Och förutom då vi vill vara en del a offentligheten i syfte att utöva makt, förstås.
Citera
2015-09-02, 17:14
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playam
Fy fan vad lågt:/ Och jag som trodde Expressen inte kunde sjunka lägre i mina ögon.

Tidigare kontrollerade Expressen maktens folk, men nu kontrollerar (och hotar) man folket med fel åsikter.
Citera
2015-09-02, 17:17
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockySvensson
Kulturmarxisterna i tråden visar tydligt upp sitt fula tryne, sin agenda och dubbelmoral! En kampsportstränande afrikan slår i Ljungsbro brutalt ihjäl en liten svensk pojke och en kvinna i pensionsåldern som kommer för att hjälpa pojken. Då gör Expressen allt för att skydda gärningsmannen. Men när en gammal pensionerad dam skriver invandringskritiska artiklar i anonymiteten för att skydda sina barnbarn och sig själv så gör man allt för att hänga ut henne med namn och bild för att hon ska tystna.

Till och med den mest korkade och sovande svensken måste väl nu börja fatta vad som är på gång.

Man kan med fog säga att yttrandefriheten är hotad, av media!
Citera
2015-09-02, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonmyn
En bidragstagande kärring med "elallergi", oh så förvånad en blir...
Gemensam nämnare för Bonniers förföljelser av dissidenter är att de tillhör svaga grupper med olika slags problem som gör dem till lätta mål och svåreligen kan försvara sig. Oerhört vidrigt beteende rakt igenom.
Citera
2015-09-02, 17:20
Finns det någon fysisk hotbild mot henne? Det måste ju ta hus i helvete ifall något händer med henne.
Citera
2015-09-02, 17:20
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Och förutom då vi vill vara en del a offentligheten i syfte att utöva makt, förstås.
Och vem avgör om en bloggare är ute efter makt eller mestmute efter att påtala missförhållanden eller skriva av sig eller har något annat syfte?

Med ditt resonemang är det fritt fram för vem som helst att klassificera en icke önskvärd bloggare som makt-sökande och därmed kunna röja identiteten.

Perfekt för Honecker och Stasi. Oacceptabelt i en demokrati.
Citera
2015-09-02, 17:21
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Det är helt riktigt att Wolodarski har hemlig adress. Jag har vänner från "way back" som just nu håller på att ta fram Wolodarskis hemliga adress. Jag beräknar att det kommer att ta ett par dagar (upp till en vecka) men så fort jag får informationen så kommer jag att lägga ut den här i tråden.

Vad skall det vara bra för? Fallet JC påvisar med all tydlighet att diskussionen i Sverige idag har ett stort problem att skilja sak och person. Det är såklart en djupt rotad mänsklig egenskap, som vi ärvt ned genom generationerna, men man kan tycka att vi någon gång borde lära oss.

Varje sånt här illa fördolt tramshot ger bara vatten på någons kvarn. Vi är många som tycker att Wolodarskis linje är skadlig för Sverige, men den linje du är inne på är direkt förkastlig.
Citera
Medlem
Annanukis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jag drar slutsatsen rasism av det här, japp.
"Den massiva invandringen från låg-IQ-länder i tredje världen förändrar för all framtid mottagarländernas genomsnittliga IQ."

Vad menar du var rasistiskt i den kommentaren?

JC har alltid haft stöd för sina påståenden, och detta fall har hon stöd av vetenskapen.
Det krävs ett genomsnittligt IQ på 90 i ett land för att få en fungerande demokrati.
Somalia har snitt 68 medan man i Europa räknas som mentalt efterbliven om man har under 70.
Snittet i Sverige låg på typ 102 för 20 år sen men har krupit ner till 97-98.
Och raset fortsätter i ökande takt. Det krävs att folket i ett land har så pass IQ att de förstår att inte kasta sten på ambulanser.
Nu är vi där så visst har JC rätt när hon säger att Sverige förändras.
Du bygger inte ett bra landslag genom att bara ta ut spelare från lag i division 5.

Trodde inte Expressen kunde sjunka lägre, men det kunde de...

Edit: som av en händelse har Familjeliv diskuterat IQ http://petterssonsblogg.se/2015/09/0...ch-arabers-iq/
Senast redigerad av Annanuki 2015-09-02 kl. 17:32.
Citera
Medlem
I JCs texter hittar jag personligen inget kriminellt, rasistisk, fascistisk eller nazistiskt. - Det enda JC kritiserar är makt/media och deras groteska frossande av kulturmarxismen, hyckleri och deras experimenterande med nationen Sverige.

Det skall bli intressent om EXPO-Annika och Orrenius lyckas övertala mig att hon är kriminell på nåt sätt. Kom igen nu, Bonnier. Suprise us.

Här är hennes nät-texter:
(FB) Expressen hänger ut "Julia Caesar" med namn och bild!
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-09-02 kl. 17:27.
Citera
2015-09-02, 17:23
Medlem
Stantormans avatar
Julia Caesar är ett slags makthavare i så motto att det hon skriver påverkar den regimkritiska oppositionen. Men hon har själv valt att vara anonym i sitt skrivande. Det står var och en fritt att tycka vad man vill om det. Men hon är inte en offentlig makthavare på samma sätt som en förtroendevald, en högre tjänsteman eller en hög representant för en myndighet, företag eller vad en journalist på en tidning med ansvarig utgivare är.

Min åsikt är att allmänintresset av att "hänga ut" Julia Caesar ej är tillräcklig för att väga upp det men som JC riskerar att åsamkas av publiceringen.

Därför anser jag att den här publiceringen är riktig dålig journalistik. Den är också särskilt omdömeslös mot bakgrund av det infekterade debattklimat som råder i Sveriges trånga åsiktskorridor. Det finns saker som är mycket värre än ett infekterat debattklimat. Jag hoppas att alla som med all rätt är förbannade på Expressen,DN och dess hejdukar kan motstå impulser av att "ge igen". Jag unnar inte alla medias kräk och fähundar att ikläda sig en oförtjänt offerkofta.
Citera
2015-09-02, 17:25
Medlem
Annanukis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Finns det någon fysisk hotbild mot henne? Det måste ju ta hus i helvete ifall något händer med henne.

Varenda jävla AFA-tomte kommer väl att försöka djävlas med henne. Finns säkert nån av de som kan tänkas vara fysiska med henne.
Det är en gammal tant, så det räcker med äggning lr att spraya fasaden för att det ska vara hemskt för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in