2015-09-02, 17:00
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad i helvete?! Finns det någon på DN, SVD, AB, Expressen som skriver anonymt?
Skärp dig!

Ja det finns det!

Vissa ledare är inte undertecknade med namn.

Sedan är det så att vissa tidningar skriver ett repotage, sedan efter ett tag tar man bort möjligheten att kommentera.
Man styr vem som ska få läsa och veta vad.

Precis som kyrkan gjorde för 100+ år sen, allt för att den stora dumma folkmassan skulle veta hut
Citera
2015-09-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Jag tycker folk får lära sig att om de vill kontrollera bilden av sig själva och information som kan användas mot en så är det betydligt lämpligare att lägga allt på bordet. Att vara öppen och ärlig är ett av de bästa sätten att vara hemlig på. Varför ska man ge makt åt andra människor genom att dölja saker?
Det är en kunskapsfråga. De som vet kan utan större problem anonymisera sig helt. Men det krävs som sagt kunskap!

Edit: Till exempel använda Tails m.m.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tails_...ting_system%29

Alla bör ha "Right to privacy" när vi så vill
https://en.wikipedia.org/wiki/Right_to_privacy

Förrutom vid brott!
Senast redigerad av fuckuto 2015-09-02 kl. 17:08.
Citera
2015-09-02, 17:01
Medlem
Kulturmarxisterna i tråden visar tydligt upp sitt fula tryne, sin agenda och dubbelmoral! En kampsportstränande afrikan slår i Ljungsbro brutalt ihjäl en liten svensk pojke och en kvinna i pensionsåldern som kommer för att hjälpa pojken. Då gör Expressen allt för att skydda gärningsmannen. Men när en gammal pensionerad dam skriver invandringskritiska artiklar i anonymiteten för att skydda sina barnbarn och sig själv så gör man allt för att hänga ut henne med namn och bild för att hon ska tystna.

Till och med den mest korkade och sovande svensken måste väl nu börja fatta vad som är på gång.
Citera
2015-09-02, 17:01
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kanelbullen, ja. Den är efterlängtad.

Men här gör vi olika bedömningar; Idag är det så många som tröttnat på de stora tidningarnas sjunkande kvalitet att det blivit en snöboll som blivit så stor att den rullar vidare av sin egen tyngd. Och indet skeendet passar denna affär som hand i handske för alla mediakritiker på högerkanten.

Jag ser det inte som osannolikt att Jöberger upphöjs till martyr i dessa kretsar och att affären blir en slags symbol för deras kamp.

Samtidigt befinner sig svensk dagspress inett väldigt pressat läge. Dålig ekonomi har lett till många stora och svåra nedskärningar under flera år. På de stora dagstidningarna sitter rätt tröttkörda, och stundtals bittra, besättningar som känner att dom utkämpar sista striden. "Fyra stora dagstidningar är snart bara tre" är ett talesätt som varit i sving under flera år.

Under de förhållandena orkar de stora dagstidningarna inte med så många fler motgångar.

Just därför kan en sådan här affär komma att visa sig väldigt viktig.

Fullt tänkbart!

Man kan förstås spekulera om hon framöver kommer att dyka upp på Avpixlat, Exponerat eller FT (också), eller om hon stannar på Snaphanen. Alternativmedia tycks få flera medhjälpare efter hand, och det är på något sätt också ett tecken i tiden.
Citera
2015-09-02, 17:04
Medlem
Ollonets avatar
[quote=Butter200|54562185]Erkänner att "knäppa kärringar" har att göra med att jag känner igen den del av beskrivningen från en totalgalen kärring i omgivningen, förtidspensionär, elallergiker, väldigt resurskrävande och har nog kostat vården miljoner för att inte tala om vad hon kostade f.d arbetsplatsen (krävde inte bara att hennes rum skulle isoleras mot el utan att man skulle placera in skitdyra lampor med solljus: helt osammanhängande men en satkärring är det så ingen vågade hålla emot). Men det var först när hon började supa som "invandringskritiken" dök upp. Alla dessa muslimer som kostar samhället.... eh... en tusendel av vad hon kostat? Jag kan ge mig fan på att rasister ovanligt ofta är missbrukare.

Jag drar slutsatsen rasism av det här, japp.
"Den massiva invandringen från låg-IQ-länder i tredje världen förändrar för all framtid mottagarländernas genomsnittliga IQ."[/QUOTE

Har du räknat på vad invandringen kostar du som är så rädd om samhällets pengar?
Senast redigerad av Ollonet 2015-09-02 kl. 17:06.
Citera
2015-09-02, 17:04
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det är naturligtvis så det kommer bli. Det är enbart Expressen som har gjort bort sig grovt i allt det här. Man behandlar inte en äldre tant på det här viset och hänger ut helt godtyckligt i riksmedia, alldeles uppenbart som skampåle-straff och p.g.a politiska åsikter.

Godtyckligt? De har ju tidigare hängt ut "näthatare" så detta är ju ingenting som kom likt en blixt från en klar himmel, dessutom så har ju Julia Caesar själv varit duktig på att outa sig själv.

Citat:
Jag kommer personligen aldrig mer köpa Expressen, och det är alldeles oavsett vad som råkar vara sant i den här soppan rörande Caesars person. Det är ett vidrigt beteende helt enkelt och alla som försvarar det kan ju börja med att bli offentliga själva här på Flashback om man nu inte gillar anonymitet.

Likt den duktige moralisten du är kan du givetvis moralisera så mycket du vill, men varför det är fel att outa någon som söker makt och inflytande är ju lite märkligt. Och varför skulle man behöva ogilla anonymitet för att försvara Expressens agerande?
Citera
2015-09-02, 17:07
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Tydligen är JC en judinna. - Sådant måste ge PK-kortslutning i de kulturmarxistiska leden.

Nu vet jag inte riktigt vad de kulturmarxistiska leden är för något -- annat än att du har någon sorts tvångstanke att ta med begreppet kulturmarxist i varje inlägg som du skriver här på Flashback -- men vad menar du? Varför skulle det bli kortslutning?

Det finns ju dessutom judar i SD och det har väl aldrig varit något problem för någon. Eller?
Citera
2015-09-02, 17:08
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Om du ändå på farten....skulle du kunna skaka fram Peter Wolodarskis hemadress? Han verkar vara en aning nervös och har troligen skyddad identitet! Finns det någon anledning till denna rädslan? Det kan inte vara befogad.......

Det är helt riktigt att Wolodarski har hemlig adress. Jag har vänner från "way back" som just nu håller på att ta fram Wolodarskis hemliga adress. Jag beräknar att det kommer att ta ett par dagar (upp till en vecka) men så fort jag får informationen så kommer jag att lägga ut den här i tråden.
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-09-02 kl. 17:11.
Citera
2015-09-02, 17:08
Medlem
Expressen, Orrenius och framförallt Expo-Annika skall i alla fall ha en eloge. De har varken nämnt Adolf Hitler eller förintelsen under hela denna affär.
Citera
2015-09-02, 17:09
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Expressens krönikör: “Caesar riskerar bli mördad” – Idag hängs hon ut av tidningen
http://nyheteridag.se/expressens-kro...-av-tidningen/
Citera
2015-09-02, 17:09
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takethefifth
Och här kommer namn och full adress på den person som älskat att skriva mer eller mindre sanna artiklar och det anonymt medans hon själv lämnat ut telefonnummer till andra journalister som haft styrkan att stå för det de skriver.
XXXXXX XXXXXXXX
XXXXXXXXX X XXX XXXX
XXX XX XXXXXXX

Skribenten Julia Caesar har sin grundlagsskyddade rätt att få förbli en anonym skribent, något för dig ditt vänsterhetsande troll att tänka på!
Citera
2015-09-02, 17:10
Medlem
Playams avatar
Fy fan vad lågt:/ Och jag som trodde Expressen inte kunde sjunka lägre i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in