Citat:
Ursprungligen postat av
Hysteria90
Nej, även analys har gränsvärden. Karolinska Institutet är ledande och dit skickas de flesta urinprover:
http://www.karolinska.se/globalassets/global/kul/farmakologi/cut-off.pdf
Där ser du alla gränsvärden (25ng/ml) för THC. (dock om det blir positivt kommer de verifiera det och då kan man se ned till 6ng/ml) - men om du har t.ex. 24ng/ml kommer det bli negativt och ingen vidare kontroll görs.
Jag misstänker att det finns en glasklar anledning till varför 50ng/ml är standard för stickor. 20ng/ml är otroligt lågt och ger garanterat falska positiva resultat oftare än vanliga stickor med 50ng/ml.
Lika pålitliga som de hos beroendemottagningar (above 99%)
"20ng/ml-stickor" förekommer inte hos varken polis eller beroendemottagningar. Detta är någonting nytt och riktigt skumt.
Om du är negativ på en 50ng/ml-sticka kan du räkna med att vara negativ på labbanalys cirka ett dygn senare. Skillnaden mellan 25- och 50 nanogram är försumbar. Du kan till och med dricka massa vatten och halvera 50ng/ml rätt lätt.
CE vet du väl vad det betyder? Det måste till exempel en medicinteknisk produkt (drogtest) eller en säkerhetsprodukt (cykelhjälm) ha för att dessa skall vara godkända att sälja inom EU. En kvalitetsstämpel för att produkten uppfyller västvärldens krav på funktionalitet.
ISO är ett certifikat fabriker får när de uppfyller internationella krav på kvalitet genom regelbundna inspektioner.
FDA Food & Drug Administration (USA's läkemedelsverk) har godkänt produkten som säker.
Tack så otroligt mycket för svaren och även källorna
Polaren måste vara absolut säkert ren så att trixa omkring med att dricka vatten och annat är tydligen inte ett alternativ utan h*n siktar på att vara så säker som det bara går.
Jag har kikat runt lite på olika sidor åt denne och blir aningen förvirrad.
Vart ska man köpa testerna för att vara säker på leverans samt att dom faktiskt är godkända enligt dom standarder du nämnt här ovan?
Ferles tester, hur är dom? Är företaget att lita på?
Enda som stör mig med dessa är att dom känns dyra

122;- för 2 tester? Är det ett bra pris?
Skulle du råda en att köra på ett test kanske? Jag rekommenderade personen att ta 2 ifall första mot förmodan visar positivt.
Skulle du kunna uppskatta ungefär hur lång tid det tar att gå från 50ng/ml till 6ng/ml?
Personen kommer förmodligen vilja vara säker på att vara ren även vid en eventuell verifiering.
Sen tar personen även följande läkemedel
Salazopyrin
Brufen retard
Omeprazol och även alvedon forte vid behov.
Kan någon av dom slå falsk positiv på stickan?
Analys skulle väl bekräfta ett falskt positivt resultat eller hur?