2015-08-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Handlar det om röka eller? Skillnaden i spårningstid mellan sticka och labb är försumbar och handlar om cirka ett dygn.

ja de va 110% säker att ja va narkotika påverkad av gräs sa de när de tog in mig, de visa sig ha väldigt fel då ja endast rökt gräs en enda gång, för 4 år sen. Men min kompis är känd av de och ja tror de tog in mig för ja har dreads och för de inte "sett mig" förut som de uttryckte de Tack för svaret, ja bara undrade orsaken vrf man skickade in på labb när snabbtestet inte ens va positivt
2015-08-27, 11:37
Medlem
DampNisses avatar
Vilken sticka är pålitligast?
En bekant är ute efter THC stickor och vill testa sig själv hemma innan h*n lämnar prover på mottagningen.
H*n vill säkerställa att provet är negativt när det lämnas och behöver således en sticka som verkligen är att lita på.
Gärna två varianter där ena har det allra minsta gränsvärdet(vilket är det?) och ett med gränsvärdet över det.

Vilket märke bör h*n köpa in? Det är av ytterst största vikt att provet är att lita på och inget skräp som riskerar att visa falskt resultat.
H*n MÅSTE kunna påvisa negativt resultat när h*n lämnar urinprov på mottagningen sen.

Tackar på förhand

Edit: Multistickor fungerar det också om dom av någon anledning skulle vara pålitligare.

Edit2: Jag hittade en sida som säljer stickor med gränsvärde på 20ng/ml, men dom säljer inte till privatpersoner.
Vet ni hur man kan komma över såna stickor?
Senast redigerad av DampNisse 2015-08-27 kl. 12:21.
2015-08-27, 15:18
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Vilken sticka är pålitligast?
En bekant är ute efter THC stickor och vill testa sig själv hemma innan h*n lämnar prover på mottagningen.
H*n vill säkerställa att provet är negativt när det lämnas och behöver således en sticka som verkligen är att lita på.
Gärna två varianter där ena har det allra minsta gränsvärdet(vilket är det?) och ett med gränsvärdet över det.

Vilket märke bör h*n köpa in? Det är av ytterst största vikt att provet är att lita på och inget skräp som riskerar att visa falskt resultat.
H*n MÅSTE kunna påvisa negativt resultat när h*n lämnar urinprov på mottagningen sen.

Tackar på förhand

Edit: Multistickor fungerar det också om dom av någon anledning skulle vara pålitligare.

Edit2: Jag hittade en sida som säljer stickor med gränsvärde på 20ng/ml, men dom säljer inte till privatpersoner.
Vet ni hur man kan komma över såna stickor?
Kan du länka till sidan som har 20ng/ml på stickor tack? Låter bluff.

Som företagare kan jag köpa in dessa om det nu inte skulle vara bluff.

Förresten har mottagningar 50ng/ml som gränsvärde och på labbanalys är det 25ng/ml som gäller.

Alla stickor med CE, FDA och ISO 9001 ska du spana efter. Märket spelar ingen roll.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-08-27 kl. 15:24.
2015-08-27, 15:44
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Kan du länka till sidan som har 20ng/ml på stickor tack? Låter bluff.

Som företagare kan jag köpa in dessa om det nu inte skulle vara bluff.

Förresten har mottagningar 50ng/ml som gränsvärde och på labbanalys är det 25ng/ml som gäller.

Alla stickor med CE, FDA och ISO 9001 ska du spana efter. Märket spelar ingen roll.

http://www.aleretoxicology.se/produkter/produkter/urintester/cannabis/

Är du helt säker på att det är 25ng/ml även på labbanalys?
Vad för analys är det?
Du har möjligtvis ingen källa att hänvisa till? Min bekant är väldigt orolig av sig då allt h*n har hänger på det här provet.
Trodde personligen en analys kunde spåra upp minsta lilla mängd THC och dess metaboliter.

Edit: Vad betyder dom märkningarna?
Hur pålitliga är stickor då? Säg att jag är negativ på en 50ng/ml sticka, hur fan kan jag få reda på när jag nått gränsvärde under analysens utan en sån 20ng/ml sticka?
Senast redigerad av DampNisse 2015-08-27 kl. 16:06.
2015-08-27, 19:25
Medlem
Hej, kollar de tramadol eller subutex på soc om man är misstänkt för cannabis och inget annat plus om man aldrig har torskat på något? Snabbt svar tack!
2015-08-27, 19:30
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
http://www.aleretoxicology.se/produkter/produkter/urintester/cannabis/

Är du helt säker på att det är 25ng/ml även på labbanalys?
Vad för analys är det?
Du har möjligtvis ingen källa att hänvisa till? Min bekant är väldigt orolig av sig då allt h*n har hänger på det här provet.
Trodde personligen en analys kunde spåra upp minsta lilla mängd THC och dess metaboliter.
Nej, även analys har gränsvärden. Karolinska Institutet är ledande och dit skickas de flesta urinprover:
http://www.karolinska.se/globalassets/global/kul/farmakologi/cut-off.pdf

Där ser du alla gränsvärden (25ng/ml) för THC. (dock om det blir positivt kommer de verifiera det och då kan man se ned till 6ng/ml) - men om du har t.ex. 24ng/ml kommer det bli negativt och ingen vidare kontroll görs.

Jag misstänker att det finns en glasklar anledning till varför 50ng/ml är standard för stickor. 20ng/ml är otroligt lågt och ger garanterat falska positiva resultat oftare än vanliga stickor med 50ng/ml.

Citat:
Hur pålitliga är stickor då? Säg att jag är negativ på en 50ng/ml sticka, hur fan kan jag få reda på när jag nått gränsvärde under analysens utan en sån 20ng/ml sticka?

Lika pålitliga som de hos beroendemottagningar (above 99%)

"20ng/ml-stickor" förekommer inte hos varken polis eller beroendemottagningar. Detta är någonting nytt och riktigt skumt.

Om du är negativ på en 50ng/ml-sticka kan du räkna med att vara negativ på labbanalys cirka ett dygn senare. Skillnaden mellan 25- och 50 nanogram är försumbar. Du kan till och med dricka massa vatten och halvera 50ng/ml rätt lätt.

Citat:
Edit: Vad betyder dom märkningarna?
CE vet du väl vad det betyder? Det måste till exempel en medicinteknisk produkt (drogtest) eller en säkerhetsprodukt (cykelhjälm) ha för att dessa skall vara godkända att sälja inom EU. En kvalitetsstämpel för att produkten uppfyller västvärldens krav på funktionalitet.

ISO är ett certifikat fabriker får när de uppfyller internationella krav på kvalitet genom regelbundna inspektioner.

FDA Food & Drug Administration (USA's läkemedelsverk) har godkänt produkten som säker.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-08-27 kl. 19:52.
2015-08-28, 07:22
Medlem
Andans avatar
Någon som är smartare än mig som kan räkna ut när jag kommer vara ren. Jag tog 1st 70mg Elvanse kl 11 igår.? Ska inte ta mer och har inte tagit dagarna innan

Någon vänlig själ som kan försöka räkna ungefär. Jag förstår att det är individuellt. Men på ett ungefär ? Tack
2015-08-28, 11:59
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andan
Någon som är smartare än mig som kan räkna ut när jag kommer vara ren. Jag tog 1st 70mg Elvanse kl 11 igår.? Ska inte ta mer och har inte tagit dagarna innan

Någon vänlig själ som kan försöka räkna ungefär. Jag förstår att det är individuellt. Men på ett ungefär ? Tack
Skulle gissa på två-tre dagar (MAX).
2015-08-28, 12:06
Medlem
Andans avatar
Citat:
Skulle gissa på två-tre dagar (MAX).

Halveringstiden är ca 11 timmar, så är det ändå troligt med 3 dagar?
2015-08-28, 12:16
Medlem
MissVendettas avatar
BEHÖVER SNABBA SVAR!!

jag tänkte skriva en ny tråd men tror inte det är tillåtet då denna finns så behöver eran hjälp!

Fungerar hydrering gällande alla droger?? ska testas om ca två timmar och jag sitter och häller i mig vatten, gjorde även det igår och jag har köpt furix (jag vet dock inte om det stämmer att det är furix då det är kapslar och en opålitlig kran)

Jag är positiv på subutex men tänkte hydrera provet, dom har inga kreatin stickor så jag kör bara. Har snart fått i mig 1 liter vatten men hur mycket bör jag dricka?? så mycket jag bara kan? ska testas hemma, tänkte ta b vitamin också, har druckit säkert 10 c vitamin brustabletter sen igårkväll.

Uppskattar snabba svar
2015-08-28, 14:26
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andan
Halveringstiden är ca 11 timmar, så är det ändå troligt med 3 dagar?
Amfetamin har nästan identisk halveringstid och där är tre dagar en allmänt vedertagen tumregel vid modesta doser.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-08-28 kl. 14:32.
2015-08-28, 23:30
Medlem
Hej!

Jag var på sjukhuset i Skövde förut för jag blev tvingad till att ta ett drogtest och sen efter jag gjorde det så kommer personalen tillbaka och säger "Ja vi hittade cannabis, amfetamin och benso i testerna" och att dom har ringt till massa anhöriga till mig. Det här mindfuckade mig enormt för jag hade inte tagit en enda drog och jag har inte ens rört benso eller amfetamin i hela mitt liv.

Så jag säger att det måste vara något fel och dom säger "det är förmodligen inget fel det är bara du som har ditt personnummer " men jag säger att jag kräver att göra ett nytt prov. Så jag gör ett nytt och det visade sig att jag hade inte tagit någon drog alls och att någon där hade läst fel på proverna.

Det här skrämmer mig riktigt mycket, hur ofta händer sån här?

EDIT: Det var en sån där sticka, jag fick resultaten nån timme efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in