2015-08-29, 11:25
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas1989
Hej!

Jag var på sjukhuset i Skövde förut för jag blev tvingad till att ta ett drogtest och sen efter jag gjorde det så kommer personalen tillbaka och säger "Ja vi hittade cannabis, amfetamin och benso i testerna" och att dom har ringt till massa anhöriga till mig. Det här mindfuckade mig enormt för jag hade inte tagit en enda drog och jag har inte ens rört benso eller amfetamin i hela mitt liv.

Så jag säger att det måste vara något fel och dom säger "det är förmodligen inget fel det är bara du som har ditt personnummer " men jag säger att jag kräver att göra ett nytt prov. Så jag gör ett nytt och det visade sig att jag hade inte tagit någon drog alls och att någon där hade läst fel på proverna.

Det här skrämmer mig riktigt mycket, hur ofta händer sån här?

EDIT: Det var en sån där sticka, jag fick resultaten nån timme efter.
Du kan knappast vara över 18 år eller? (förstår inte varför de annars skulle ringa runt till dina anhöriga p.g.a. eventuellt drogmissbruk).

Händer att det blir falska positiva resultat på stickor (som kan bero på mediciner, bland annat alvedon. Det är ungefär 1% av gångerna det blir falska positiva resultat, vilket är relativt högt, därför är endast labbanalys juridiskt giltigt.)

Som kuriosa kan jag tillägga att falska positiva resultat på opiater har en klar överrepresentation och står för mer än 30% av de falska positiva resultaten.

(Antar de flesta litar på mina kunskaper, bara att verifiera det jag säger annars. Jag orkar inte bifoga källor hela tiden men kan göra det på begäran.) =)
Senast redigerad av Hysteria90 2015-08-29 kl. 11:33.
2015-08-29, 16:11
Medlem
har pisse nu på fredag , rökte en 0,6 dåligt grönt igår.
Nu undrar jag tror ni jag kan röka idag (lördag) också och endå vara negativ på fredag morgon?
2015-08-31, 10:30
Medlem
Ingen som har någon aning?
2015-08-31, 10:55
Medlem
Hey,

Käkat ca 1mg xanor varje dag i ca 30 dagar. Samt 10 mg iktorivil nu i helgen, sista intag lördag natt. Ingen tolerans innan detta "race"

När kan jag räkna med att vara ren på sticka?

Ca 76kg 186cm, bra metabolism, fullt frisk, inget underhudsfett, tränar 2-3ggr veckan.

Tack på förhand
2015-08-31, 15:08
Medlem
tja, jag har en fråga, jag ska ut på praktik om ungefär 4 veckor, jag röker 2 - 3 gånger i veckan, har hänt någon gång att det vart 4 gånger på en vecka, men då delar jag en jolle med allt från 1-5 polare och röker kanske 1-2 jollar.

jag är 194 lång väger 96 kilo, har bra kroppsform men är inte ''snygg'' eller vad man säger, har boxats i sex år, gör även det idag.

om jag håller i med min träning, svettas sönder, dricker mycket vatten osv tror ni att jag klarar min deadline ? ska dessutom inte röka nått mer (cannabis g/b) nu inför praktiken.

är rätt orolig och skulle uppskatta eran hjälp.

mvh orolig 17 årig snubbe
2015-08-31, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leskig
Ingen som har någon aning?

håll dig bara borta från det mannen,m inte värt att torska....
2015-08-31, 15:59
Medlem
Hej alla, käka 5st 50mg tram idag, och ska pissa på onsdag kl 14.00. Jag väger 96kg och 170cm lång. Hur länge sitter tram i?.
2015-08-31, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haterQ
tja, jag har en fråga, jag ska ut på praktik om ungefär 4 veckor, jag röker 2 - 3 gånger i veckan, har hänt någon gång att det vart 4 gånger på en vecka, men då delar jag en jolle med allt från 1-5 polare och röker kanske 1-2 jollar.

jag är 194 lång väger 96 kilo, har bra kroppsform men är inte ''snygg'' eller vad man säger, har boxats i sex år, gör även det idag.

om jag håller i med min träning, svettas sönder, dricker mycket vatten osv tror ni att jag klarar min deadline ? ska dessutom inte röka nått mer (cannabis g/b) nu inför praktiken.

är rätt orolig och skulle uppskatta eran hjälp.

mvh orolig 17 årig snubbe

Svårt att säga, men utifrån den infon du gav tror jag att du kommer att klara dig. Du är en stor grabb, men fortsatt du träna, och träna sedan inte 2-3 dagar innan provtagning, samt Hydrera dig lagom innan test så skulle jag ha svårt att se att du torskar.

Är det sticka eller lab-analys?

PS, man måste vara över 18år för att vara medlem på Flashback. Ds
2015-08-31, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Hej alla, käka 5st 50mg tram idag, och ska pissa på onsdag kl 14.00. Jag väger 96kg och 170cm lång. Hur länge sitter tram i?.

Allt mellan 2-3 dygn skulle jag säga. Så det är på håret isåfall.

Hur kommer det sig att du äter idag om du ska testa onsdag?

Om du har möjlighet så hydrera dig så testet blir ogiltigt. Då hinner du garanterat bli ren till nästa provtagning

Lycka till.
2015-08-31, 16:21
Medlem
HaroldHowards avatar
Om man har lämnat drogtester och skickat in intyget till transportstyrelsen och sedan inte får något brev tillbaka, ska man då tolka det som att man inte kommer behöva lämna nå mer tester? Eller skickar de ut brev även i de fall då de bestämt att man inte behöver göra fler tester? Funderar på om brevet kanske har kommit bort i postgången eller nåt...
2015-08-31, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymmaren88
Allt mellan 2-3 dygn skulle jag säga. Så det är på håret isåfall.

Hur kommer det sig att du äter idag om du ska testa onsdag?

Om du har möjlighet så hydrera dig så testet blir ogiltigt. Då hinner du garanterat bli ren till nästa provtagning

Lycka till.

Har ryggproblem därför käka jag tram idag. Tack för svar. =)
2015-08-31, 17:11
Medlem
Kingandaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32

Det beror på om du har knaprat tramadol någonting innan idag också..?
Jag har själv erfarenhet av att när jag käkade tram 3-4 dagar i rad så pissade jag positivt efter 5 dagar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in