2008-12-20, 23:07
Medlem
Softers avatar
Skrev den här frågan i en annan tråd utan att få svar, så jag tänkte att jag kunde kopiera och skriva den här också;

1. Vad är MAX-tiden för att THC't kan stanna i blodet? (körde bil 36tim efter jag hade rökt och blev tagen, bör det vara lugnt?)

2. Om det bara blir ringa, vilket jag hoppas, så baseras det på vad? Inkomst? Jag har 1050:- i månaden, + inackorderingsbidraget 1200:-

3. Att jag har prövotid på körkortet (haft det 3 mån), påverkar det något utav ovanstående eller liknande?

... Har nog ställt frågorna förrut, men fått lite "halvosäkra" svar, om ni har någon källa till ert påstående så vore det toppen! Peace.
2008-12-21, 17:42
Medlem
Ganjapants avatar
tror ni det är lugnt ifall man tar en 20-30mg Valium ikväll, och ska pissa om ca 25 dagar?
2008-12-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Skrev den här frågan i en annan tråd utan att få svar, så jag tänkte att jag kunde kopiera och skriva den här också;

1. Vad är MAX-tiden för att THC't kan stanna i blodet? (körde bil 36tim efter jag hade rökt och blev tagen, bör det vara lugnt?)

2. Om det bara blir ringa, vilket jag hoppas, så baseras det på vad? Inkomst? Jag har 1050:- i månaden, + inackorderingsbidraget 1200:-

3. Att jag har prövotid på körkortet (haft det 3 mån), påverkar det något utav ovanstående eller liknande?

... Har nog ställt frågorna förrut, men fått lite "halvosäkra" svar, om ni har någon källa till ert påstående så vore det toppen! Peace.

1.Tog dom urin eller blodprov? urin kan det sitta i upp till 30 dygn och blod upp till Ca:48 timmar eller mera om du har rökt mycket, är det bara 1 gång du har rökt så max 12 timmar... (rätta mig om jag har fel)

2.är du under 20 kan du bli dömd till öppen behandling eller/och böter på c:a 1000-1500

3. Kyss Ditt Körkort GoodBye Skulle jag tippa på.. osäker men eftersom du har det på prövotid så tar dom nog inte hänsyn till något..OM DET NU SYNS PÅ PROVET

BleSs
Senast redigerad av pothead_no1 2008-12-21 kl. 21:07.
2008-12-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjapant
tror ni det är lugnt ifall man tar en 20-30mg Valium ikväll, och ska pissa om ca 25 dagar?

Ja! det är cool lugnt... valium sitter kvar i urinet max 3-4 dygn efter intag..(vad jag har hört) endast cannabis sitter i länge då det lagras i fett vävnaden ( rätta mig om jag har fel)

BleSs
Senast redigerad av pothead_no1 2008-12-21 kl. 21:12.
2008-12-21, 21:15
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
Ja! det är cool lugnt... benzo sitter kvar i urinet max 3-4 dygn efter intag.. endast cannabis sitter i länge då det lagras i fett vävnaden ( rätta mig om jag har fel)

BleSs

Men Valium brukar sitta i betydligt längre en 3-4 dar, ett par veckor brukar det sitta i men det är nog lugnt om du skall pissa om 25 dagar..så kör på.

Diazepam är ju den benzo som sitter i längst, Xanor går däremot ut mycket fortare.
2008-12-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Men Valium brukar sitta i betydligt längre en 3-4 dar, ett par veckor brukar det sitta i men det är nog lugnt om du skall pissa om 25 dagar..så kör på.

Diazepam är ju den benzo som sitter i längst, Xanor går däremot ut mycket fortare.

okeey my bad... men jag minns att jag har käkat vallar och pissat samma vecka och klarat mig.. vet dock inte exakt hur många dagar det gick emellan.. men skulle tippa på 3-5 dagar och jag va ren... men jag hade spätt ut urinet oxå för jag skulle klara mig på thc fronten hehe så det kan ju bidra kanske

Bless
2008-12-22, 13:06
Medlem
Jungles avatar
Citat:
okeey my bad... men jag minns att jag har käkat vallar och pissat samma vecka och klarat mig.. vet dock inte exakt hur många dagar det gick emellan.. men skulle tippa på 3-5 dagar och jag va ren... men jag hade spätt ut urinet oxå för jag skulle klara mig på thc fronten hehe så det kan ju bidra kanske

Bless

Ja men om man bara tar 2-3 st valium så är ju det inte alls omöjligt att man kan vara ren efter 3-5 dagar, men det brukar sitta i längre.

Lycka till
2008-12-22, 13:18
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjapant
Man brukar räkna med att diazepam är spårbart i urinet i ungefär 7-10 dagar efter ett enstaka intag. Så det bör vara lungt.
2008-12-22, 13:20
Medlem
Corvs avatar
Citat:
1.Tog dom urin eller blodprov? urin kan det sitta i upp till 30 dygn och blod upp till Ca:48 timmar eller mera om du har rökt mycket, är det bara 1 gång du har rökt så max 12 timmar... (rätta mig om jag har fel)
I blodet så kan man hitta thcmetaboliter under upp till 14 dagar, om man har rökt mycket och länge. I vissa fall så kan det nog spåras i lite längre än 30 dygn i pisset också.
Har inget att invända mot resten av inlägget.
2008-12-22, 15:13
Medlem
boxxs avatar
vet nån hur länge Ikto visar på piss om man är inte har tolerans, och man tar max 2 mg, går det ut på 3-4 dagar kanske dÅ?
2008-12-23, 13:02
Medlem
Jag orkar inte läsa igenom allt, och den där thc-kalkulatorn förstod jag mig inte på.

Jag har inte rökt cb på ett år, men för fyra dagar sen rökte jag på en fest.. och för tre dagar sen rökte jag igen. Inte så mkt... max en gubbe allt som allt. Jag väger ca 45kg och har druckit mer vatten än jag brukar...men nu vid julen äter man ju en massa fet mat som det står att man inte ska göra.

Jag undrar...
Q: ska jag strunta i julmaten?
Q: kommer jag vara ren om en vecka?
Q: fungerar koltabletter?
2008-12-23, 21:50
Bannlyst
jag har rökt några bloss röka på fredagen 4 bloss blev bäng sen har jag tagit typ en 10bloss under veckan ska på piss prov kommer jag torska?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in