Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Skrev den här frågan i en annan tråd utan att få svar, så jag tänkte att jag kunde kopiera och skriva den här också;
1. Vad är MAX-tiden för att THC't kan stanna i blodet? (körde bil 36tim efter jag hade rökt och blev tagen, bör det vara lugnt?)
2. Om det bara blir ringa, vilket jag hoppas, så baseras det på vad? Inkomst? Jag har 1050:- i månaden, + inackorderingsbidraget 1200:-
3. Att jag har prövotid på körkortet (haft det 3 mån), påverkar det något utav ovanstående eller liknande?
... Har nog ställt frågorna förrut, men fått lite "halvosäkra" svar, om ni har någon källa till ert påstående så vore det toppen! Peace.
1.Tog dom urin eller blodprov? urin kan det sitta i upp till 30 dygn och blod upp till Ca:48 timmar eller mera om du har rökt mycket, är det bara 1 gång du har rökt så max 12 timmar... (rätta mig om jag har fel)
2.är du under 20 kan du bli dömd till öppen behandling eller/och böter på c:a 1000-1500
3. Kyss Ditt Körkort GoodBye Skulle jag tippa på.. osäker men eftersom du har det på prövotid så tar dom nog inte hänsyn till något..OM DET NU SYNS PÅ PROVET
BleSs