2015-08-31, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Det beror på om du har knaprat tramadol någonting innan idag också..?
Jag har själv erfarenhet av att när jag käkade tram 3-4 dagar i rad så pissade jag positivt efter 5 dagar.

Har bara käkat tram idag, och inget innan. Är vill 4månader sen som jag käka sist. För 1 år sen så fick jag tram på recept och hade 5st kvar så käka dom idag för ryggproblem. Undrar hur vården ser på det?.
2015-08-31, 18:53
Medlem
Kingandaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Har bara käkat tram idag, och inget innan. Är vill 4månader sen som jag käka sist. För 1 år sen så fick jag tram på recept och hade 5st kvar så käka dom idag för ryggproblem. Undrar hur vården ser på det?.

Okej, då gäller 2-3 dagar för tramadol att komma ur systemet normalt.

Men om du hade recept på det för 1 år sedan, kan du inte hävda just att du har det på recept om du nu skulle pissa positivt?
2015-08-31, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Okej, då gäller 2-3 dagar för tramadol att komma ur systemet normalt.

Men om du hade recept på det för 1 år sedan, kan du inte hävda just att du har det på recept om du nu skulle pissa positivt?
Bör fungera. Beror på person dock.
2015-08-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Electrix
Bör fungera. Beror på person dock.

Blir att försöka hävda att jag hade kvar några tram sen föra receptet. Borde gå tycker jag. =)
2015-08-31, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haterQ
håll dig bara borta från det mannen,m inte värt att torska....

well its too late now, men får hoppas på de bästa
2015-09-01, 09:28
Medlem
abasins avatar
Hej!

Jag går på prover en gång i veckan som skickas på analys. Syns fentanylanalogerna på analys om de endast vet att jag missbrukat tram + kodein? Förstår att det är svårt att säga, men vore cool om någon rutinerad skulle orka sig till att gissa.
2015-09-01, 12:50
Medlem
CrestFallens avatar
Hej!
Tror just att jag har klantat mig rätt rejält. Har varit drogfri i närmare 4 månader under sommarjobbet, det blev ca 5-600 mg mdma + rökte 3 små i fredags, 1 liten lördag & söndag. Innan det var det 2 veckor innan (1 gång).
Idag ringde de mig och vill ha tillbaka mig så fort som möjligt, jag vet inte om det blir saliv eller urinprov heller då det varierar. Hur länge tror ni det sitter på urinprov? Skulle jag kunna få alla tips på att snabba på processen? Jag skulle helst vilja slippa fuska då jag tänkt fortsätta vara drogfri, allt har rullat på så bra nu på sistonde sen jag lade ner.
Då jag har en screenyweeny liggandes (fakepenis), tips på att hetta upp urinet? Skulle gissa på att jag har 15 minuter på mig att ta mig till drogtestet. Eller tips på vart man kan få tag på "heatpaxx - footwarmer 38c) eller liknande. Återförsäljaren säljer ej till Sverige och den enda jag hittat på ebay skulle ta till på måndag på sig, samt kosta 400kr.

Javisstja, om mig;
cirkus 25år
väger ca 10 kg över min längd, ej dålig vikt då jag har styrketränat mer eller mindre de senaste 10 åren med x antal avbrott. Kan gissa på ett 10-14% bf.
Man

Blä trökig sits man alltid lyckas sätta sig i.. Jag har slut på idéer

Tack!
Mvh
2015-09-01, 17:21
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Nej, även analys har gränsvärden. Karolinska Institutet är ledande och dit skickas de flesta urinprover:
http://www.karolinska.se/globalassets/global/kul/farmakologi/cut-off.pdf

Där ser du alla gränsvärden (25ng/ml) för THC. (dock om det blir positivt kommer de verifiera det och då kan man se ned till 6ng/ml) - men om du har t.ex. 24ng/ml kommer det bli negativt och ingen vidare kontroll görs.

Jag misstänker att det finns en glasklar anledning till varför 50ng/ml är standard för stickor. 20ng/ml är otroligt lågt och ger garanterat falska positiva resultat oftare än vanliga stickor med 50ng/ml.

Lika pålitliga som de hos beroendemottagningar (above 99%)

"20ng/ml-stickor" förekommer inte hos varken polis eller beroendemottagningar. Detta är någonting nytt och riktigt skumt.

Om du är negativ på en 50ng/ml-sticka kan du räkna med att vara negativ på labbanalys cirka ett dygn senare. Skillnaden mellan 25- och 50 nanogram är försumbar. Du kan till och med dricka massa vatten och halvera 50ng/ml rätt lätt.

CE vet du väl vad det betyder? Det måste till exempel en medicinteknisk produkt (drogtest) eller en säkerhetsprodukt (cykelhjälm) ha för att dessa skall vara godkända att sälja inom EU. En kvalitetsstämpel för att produkten uppfyller västvärldens krav på funktionalitet.

ISO är ett certifikat fabriker får när de uppfyller internationella krav på kvalitet genom regelbundna inspektioner.

FDA Food & Drug Administration (USA's läkemedelsverk) har godkänt produkten som säker.

Tack så otroligt mycket för svaren och även källorna

Polaren måste vara absolut säkert ren så att trixa omkring med att dricka vatten och annat är tydligen inte ett alternativ utan h*n siktar på att vara så säker som det bara går.

Jag har kikat runt lite på olika sidor åt denne och blir aningen förvirrad.
Vart ska man köpa testerna för att vara säker på leverans samt att dom faktiskt är godkända enligt dom standarder du nämnt här ovan?
Ferles tester, hur är dom? Är företaget att lita på?
Enda som stör mig med dessa är att dom känns dyra 122;- för 2 tester? Är det ett bra pris?
Skulle du råda en att köra på ett test kanske? Jag rekommenderade personen att ta 2 ifall första mot förmodan visar positivt.

Skulle du kunna uppskatta ungefär hur lång tid det tar att gå från 50ng/ml till 6ng/ml?
Personen kommer förmodligen vilja vara säker på att vara ren även vid en eventuell verifiering.
Sen tar personen även följande läkemedel
Salazopyrin
Brufen retard
Omeprazol och även alvedon forte vid behov.
Kan någon av dom slå falsk positiv på stickan?
Analys skulle väl bekräfta ett falskt positivt resultat eller hur?
2015-09-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abasin
Hej!

Jag går på prover en gång i veckan som skickas på analys. Syns fentanylanalogerna på analys om de endast vet att jag missbrukat tram + kodein? Förstår att det är svårt att säga, men vore cool om någon rutinerad skulle orka sig till att gissa.

Tror inte att vanligt fentanyl kollas rutinmässigt på screeninganalyser, tror de nöjer sig med buprenorfin, tramadol och metadon utöver vanliga opiater. Gick på fentanylanaloger i somras och var ren på screeningarna.
2015-09-01, 23:15
Medlem
paskharens avatar
5-8 valium 10mg, 1 ksalol 1mg. I måndagskväll. Samt en XTC superman i Fredagsförmiddag. Åkte på salivtest på Tisdag e.m. SÅ hur ser läget ut för mig ?=) Testet skickades till labb.
2015-09-02, 01:00
Medlem
Sacrilegiums avatar
Skulle vilja få bekräftat om 2-mec syns på up, någon som vet? (12stickor)
2015-09-02, 18:19
Medlem
Phosphoruss avatar
Hur stor är chansen att 1g tjack (idag) syns på en 10 fingersticka på nästa torsdag?
Kön: man
Vikt: 79-80kg
Längd 175-176
Ålder: 22

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in