2015-09-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Inte ens det du säger är ALLT är HD, eller har du missuppfattat vad ordet ALLT betyder?
Bättre utbud är inte desamma som större utbud.
Fan vad dryg du är.
Ingenting du säger har ju ett skit att göra med mina åsikter?
Jobbar du för dreamfilm?
Jag förstod vad du menade, men du kanske borde lära dig uttrycka dig på rätt sätt då för med din post verkar det som att INGET är i HD. Det är olika från person till person. Vissa analyserar och kollar enbart på vissa filmer som av en slump alla är HD medan andra sitter och kollar på gamla haggan-filmer och bilder sig uppfattningen att allt är 360p. Som sagt alla är olika. Och nej, jag jobbar inte för Dreamfilm... Men däremot vet jag saker för att jag tar reda på dom, istället för att lacka ur på rökande-katten-forumet
Citera
2015-09-01, 14:19
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HQSweden
Jag förstod vad du menade, men du kanske borde lära dig uttrycka dig på rätt sätt då för med din post verkar det som att INGET är i HD. Det är olika från person till person. Vissa analyserar och kollar enbart på vissa filmer som av en slump alla är HD medan andra sitter och kollar på gamla haggan-filmer och bilder sig uppfattningen att allt är 360p. Som sagt alla är olika. Och nej, jag jobbar inte för Dreamfilm... Men däremot vet jag saker för att jag tar reda på dom, istället för att lacka ur på rökande-katten-forumet

Haha.
"Det är inte alls alla filmer som är i HD. Serierna är heller inte alla i HD."
Utöver det var jag tydlig med att det var min personliga åsikt att swefilmer var bättre.
Jag uttryckte mig specifikt om att utbudet var bättre och inte större.

På 2 punkter gjorde du helt skeva tolkningar och kommer med förklaringar som inte alls har med det jag sa att göra.
Du borde jobba på din läsförståelse.
Citera
2015-09-01, 16:05
Medlem
Det tråkiga med dreamfilmhd är att undertexter inte följer med när man kör airplay från tex ipad.
Det fungerar enbart med filmer som har texten inbränt.
Citera
2015-09-01, 17:45
Medlem
xtsydlws avatar
Kan någon förklara för mig varför man skulle föredra streaming när man vet hur man tankar torrents?
Citera
2015-09-01, 17:56
Medlem
kennedy8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtsydlw
Kan någon förklara för mig varför man skulle föredra streaming när man vet hur man tankar torrents?

Enda anledningen skulle väl vara om man har såpass dåligt internet så att det tar för lång tid att ladda ner en film. Annars hittar jag ingen anledning till varför man skulle föredra att streama istället för att tanka ner filmen
Citera
2015-09-01, 18:04
Medlem
Citat:

För att de inte förstår hur torrents fungerar, inte vet om att popcorn time finns, eller för att de tror att det är olagligt att torrenta (Det är bara olagligt om man behåller det, detta gäller även popcorn time)

Citat:
Ursprungligen postat av kennedy8
Enda anledningen skulle väl vara om man har såpass dåligt internet så att det tar för lång tid att ladda ner en film. Annars hittar jag ingen anledning till varför man skulle föredra att streama istället för att tanka ner filmen

Nej, du kan hitta torrents i riktigt låg storlek. exempel
Citera
2015-09-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -fuchsia
För att de inte förstår hur torrents fungerar, inte vet om att popcorn time finns, eller för att de tror att det är olagligt att torrenta (Det är bara olagligt om man behåller det, detta gäller även popcorn time)
Det är fullkomligt lagligt att använda tekniken bittorrent men inte om man befattar sig med material utan uphovsmannens tillstånd. Det har inget att göra med om man behåller materialet eller ej. Undantaget gäller tillfälliga kopior som skapas vid exempelvis streaming. Där ingår varken bittorent eller pt.
Citera
2015-09-01, 18:42
Medlem
xtsydlws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -fuchsia

Nej, du kan hitta torrents i riktigt låg storlek. exempel

Fast de är ju det jag säger, om man nu vet hur det funkar varför skulle man då vilja kollat streamat? Att man inte har kunskapen för att tanka torrents och därför kollat streamat kan jag förstå.

Men de är väldigt många som kollar streamat fast de har kunskapen vilket jag ej förstår. Varför inte lika väl tanka en torrent där du får film med bra kvalité och kan själv välja om du vill ha subtitles.

Har dock aldrig gillat Swefilmer, redan från början. Och förutom just den sämre kvalitén så ser hemsidan ut att va kodad av en 15 åring. Swefilmer kommer inte saknas från min sida i alla fall. Sen ska allt sånt här bli så jävla överdramatiskt som att de är världens undergång.
Citera
2015-09-01, 18:49
Medlem
Citat:
...
Men de är väldigt många som kollar streamat fast de har kunskapen vilket jag ej förstår. Varför inte lika väl tanka en torrent där du får film med bra kvalité och kan själv välja om du vill ha subtitles.
...
Många tycket säkert att det är lättare. Dessutom är det lagligt att ta del av streamat material till skillnad om man istället hämtar filmerna via bittorrent.
Citera
2015-09-01, 19:45
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Men de är väldigt många som kollar streamat fast de har kunskapen vilket jag ej förstår.
Man måste ju vänta tills filmen är nerladdad innan man kan titta. Det kan ta ett tag om man har 2 Mbit ADSL. Så är det ju olagligt också. Filmen kan skickas vidare till andra under tiden man själv laddar ner den, även om man inte har några andra filmer sparade.
Citera
2015-09-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Man måste ju vänta tills filmen är nerladdad innan man kan titta. Det kan ta ett tag om man har 2 Mbit ADSL. Så är det ju olagligt också. Filmen kan skickas vidare till andra under tiden man själv laddar ner den, även om man inte har några andra filmer sparade.
Du sitter med väldigt gammal info. Sedan 2009 (IPRED) är det olagligt att ladda ner också...
Citera
2015-09-01, 21:59
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HQSweden
Du sitter med väldigt gammal info. Sedan 2009 (IPRED) är det olagligt att ladda ner också...
Det var ju det han skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in