2015-08-30, 19:27
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av MrChrillemannen
--

Highly interesting new facts concerning the connections between the CIA / James Angleton & Lee Oswald:

https://www.youtube.com/watch?v=XTdKgH1HN5M

Rgds, C.

--
Lisa Pease r fantastisk. Hon fr fr fanken publicera sin bok om Angleton snart, can't wait!

Angleton r helt klart mycket suspekt. Det skulle frvna mig mycket om han inte var inblandad ven i mordkonspirationen. Att han var inblandad i mrklggningen r idag helt klarlagt.

Bertta grna lite om innehllet nr du postar lnkar
Senast redigerad av onopono 2015-08-30 kl. 19:32.
Citera
2015-08-30, 23:24
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Fr att klargra ngra saker:
Oswald kpte sitt gevr och sin revolver lagligt via postorder.
Nej, det gjorde han inte. Men, hade han gjort det s hade det varit helt lagligt, ja. Ingen har psttt ngot annat.

Citat:
Oswald hyrde genom ren ett antal postboxar i bde Dallas och New Orleans. Brev och paket kunde under vissa omstndigheter frmedlades mellan dessa postboxar.
Och? Vad har det fr bring p nuvarande diskussion?

Citat:
Stora paket fr av utrymmes skl inte plats i postboxen. I dessa fall lgger den postanstllde en lapp i postboxen, dr det str att det kommit ett paket. Det behver allts inte st innehllet eller avsndare, enligt postinspektr Harry Holmes.
Fast hr ljuger ju Harry Holmes. All postorderfrsljning av vapen i USA 1963 krver att man fljer "US Postal Regulation, section 846.53a", vilken stadgar att sljare och kpare fyller i "postal form 2162", just fr att kunna spra vapen i dess olika frsljningsled och vem som har kpt/slt X vapen till vem och nr s har skett. Som sagt, ngon sdan "postal form 2162" nmns inte i WR varken av Holmes eller ngon annan och finns heller inte arkiverad eller dokumenterad ngonstans, inkl WR.

Antingen bryter Klein's Sporting Gods, A Hidell/Oswald och Dallas Postal Service mot lagen, eller s levererades inga vapen till box-adressen.

Vad tror du, Pekka?

Citat:
Den person som har fysisk tillgng till postboxen anses ocks vara bemyndigad att hmta ut ett paket. Den postanstllde som lmnar ut paketet kan begra legitimation av den person som hmtar ut paketet, men behver det inte.

Det str inte p paketet att det innehller ett gevr. Firman Klein, som levererade gevret till Oswald, tillhandahller ven andra saker som sportartiklar och campingutrustning. Det r givet att paketets form och vikt kan skvallra om dess innehll fr en erfaren postanstlld.
Som sagt, "postal form 2162" sger vad som finns i respektive paket om det innehller ett vapen och stadgar bl.a. att personen som hmtar ut paketet/vapnet legitimerar sig och signerar frsndelsen.

S har allts inte skett. Inte med gevret. Inte med pistolen. Har du ngon id om varfr, Pekka (lol)?
Citera
2015-08-31, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Antingen bryter Klein's Sporting Gods, A Hidell/Oswald och Dallas Postal Service mot lagen, eller s levererades inga vapen till box-adressen.

Vad tror du, Pekka?

Jag tror att de lagar du citerade tidigare inte gller Oswalds vapen. Dessutom paratar vi Texas, dr man av tradition har en mycket avslappad instllnig till vapen. Tydligen kunde man, vid aktuell tidpunkt, kpa eller bestlla vapen utan att uppge sitt riktiga namn. Marxist eller inte.
Citera
2015-08-31, 16:43
Medlem
Jag skrev:
( Ursprungligen postat av PekkariP1)

Du skriver ...
Citat:
Nej, det gjorde han inte. Men, hade han gjort det s hade det varit helt lagligt, ja. Ingen har psttt ngot annat.

Lite senare i samma post, slr du knut p dig sjlv:
Citat:

Hur ska det vara?
Senast redigerad av PekkariP1 2015-08-31 kl. 16:45.
Citera
2015-08-31, 17:07
Avstngd
Citat:
Jag skrev:
( Ursprungligen postat av PekkariP1)

Du skriver ...

Lite senare i samma post, slr du knut p dig sjlv:

Hur ska det vara?
Det var inte olagligt per se att kpa vapen via postorder, frutsatt man fljer de bestmmelser som reglerar den typen av transaktioner.

(1) Bryter Klein's/US Postal/Hidell/Oswald mot lagen hr, eller r (2) kpen av de bda vapnen fabriceringar av FBI i syfte att i allmnhetens gon flla en oskyldig Oswald fr morden p JFK och polisman Tippit?

Jag vet att bda alternativen r jobbiga fr dig att ta del av, men jag ser inte hur du ska kunna slippa det.

Sjlv vljer jag tveklst nr "2" eftersom det r i linje med all vrig tillgnglig data.
Citera
2015-08-31, 17:27
Avstngd
Citat:
Jag tror att de lagar du citerade tidigare inte gller Oswalds vapen.
Varfr tror du inte det? Fr att de inte var concealable? Trams.

Citat:
Dessutom pratar vi Texas, dr man av tradition har en mycket avslappad instllnig till vapen. Tydligen kunde man, vid aktuell tidpunkt, kpa eller bestlla vapen utan att uppge sitt riktiga namn. Marxist eller inte.
Det kan man kanske anta, men om du istllet kollar upp lite s ser du att just Texas hade ytterligare bestmmelser utver de federala, vilka stadgar att kparen ven mste ha en underskrift frn en prominent person som intygar att denne har en "god karaktr". Ngot sdant bevis finns heller inte omnmnt eller dokumenterat i utredningarna.

1. Ingen som hanterat Oswalds box-address, dolt eller ppet, kommer ihg leveransen av ett tungt, stort avlngt paket (gevret) samma dag som ett mindre paket (pistolen) ocks ska ha anlnt.

2. Ingen blankett som sger vem som utver Oswald fr anvnda boxen finns registrerat eller dokumenterat, detta trots att FBI i ett memo sger att ngon sdan person inte fanns ifylld p (den nu frsvunna) blanketten.

3. Ingen av de postanstllda som ska ha lmnat ver paketen i frga, kommer ihg att man gjort det, trots att "postal form 2164" sger att det r vapen och trots att "A Hidell" mste ha signerat blanketten.

4. Ingen "postal form 2164" finns ifylld, registrerad, dokumenterad eller ens nmnd i utredningen. Detta trots att det i s fall bryter mot federal lagstiftning.

5. Inget intyg som garanterar att en "A Hidell" har "god karaktr" finns ifyllt, registrerat, dokumenterat eller ens nmnt i utredningen. Detta trots att det i s fall bryter mot staten Texas lagstiftning.

Och d har vi bara skrapat lite p ytan nr det kommer till Oswalds pstdda vapenkp.
Citera
2015-08-31, 18:03
Medlem
Citat:
1. Ingen som hanterat Oswalds box-address, dolt eller ppet, kommer ihg leveransen av ett tungt, stort avlngt paket (gevret) samma dag som ett mindre paket (pistolen) ocks ska ha anlnt.
Du r vl medveten om att revolvern inte skickades med US mail?
(Drfr gller inte "2162" eller US Postal Regulation, section 846.53a)

Gevret r inte ett dljbart vapen och drfr gller inte US Postal Regulation, section 846.53a.

Sledes har varken Klein eller Hidell brutit mot ngra lagar, vad gller gevret. Se s bra allting blev tillslut.
Senast redigerad av PekkariP1 2015-08-31 kl. 18:09.
Citera
2015-08-31, 18:57
Avstngd
Citat:
Du r vl medveten om att revolvern inte skickades med US mail?
(Drfr gller inte "2162" eller US Postal Regulation, section 846.53a)
Visst r jag det och det var dessutom jag som berttade det fr dig lngre bak i trden. Problemen med pistolen r:

1. Fel pistol

2. Uthmtad av ngon som heter "Paxton".

3. Inget intyg om "god karaktr", vilket dessutom krver att kparen legitimerar sig och skriver under med sitt namn. "Paxton" r inte "A Hidell".

Citat:
Gevret r inte ett dljbart vapen och drfr gller inte US Postal Regulation, section 846.53a.
Enligt vem d? Lagen var genomdriven av Sen. Dodd frn Connecticut p begran av bl.a. Colt Ltd. och avsg frmst att kontrollera och stvja handeln med billiga importerade "fire arms" som hotade att konkurrera ut dyrare inhemska vapen.

Om nu inte CE139 var concealable, hur menar du att Oswald lyckades med att smuggla in det p TSBD i en papperspse mitt framfr gonen p sina arbetskamrater? Hur lyckades han smyga ivg och vningsskjuta p "lv" (lol) i sm parker med vapnet dolt under sin regnrock? Hur lyckades han smuggla med sig gevret i Ruth Paines bil till och frn New Orleans trots att han inte ens sjlv var nrvarande vid tillbakaflytten? Hur lyckades han frakta det fram och tillbaka Gen. Walkers p kollektiv buss, utan att ngon sg honom med gevret?

Du mste kunna styrka att gevret inte ansgs "concealable" och drfr inte inkluderas i lagen. Som sagt, det skulle i s fall helt g emot hela syftet med samma lag.

Men ven om man fr ett gonblick antar att det nu stmmer s kvarstr intyget om "god karaktr", vilket saknas bde avseende pistolen och gevret. Glmde man/du bort det?

Citat:
Sledes har varken Klein eller Hidell brutit mot ngra lagar, vad gller gevret. Se s bra allting blev tillslut.
Du lever i en fantasivrld, Pekka.
Senast redigerad av onopono 2015-08-31 kl. 18:59.
Citera
2015-08-31, 23:00
Avstngd
Nr Oswald ska ha postat postordern avseende CE139 (gevret) till Klein's Sporting Goods arbetade han p det skerhetsklassade fotofretaget, Jaggars-Chiles-Stovall i Dallas. Hr r hans tidskort fr den dagen och med vilka kunder han jobbade med: http://www.maryferrell.org/showDoc.h...#relPageId=637
Citat:
Elektrotype Service 8:00 - 8:25 AM
Georg Cheplea Products 8:25 - 9:05 AM
Sam Bloom 9:05 - 9:50 AM
Action Ad service 9:50 - 10:10 AM
Stephen Krames 10:10 - 10:35 AM
Frank Oliver 10:35 - 10:55 AM
Bud Biggs 11:10 - 11:45 AM
Mote Ropewald 11:45 - 12:15 AM
Ngonstans mellan 8:00 och 10:00 ska han allts ha avvikit frn arbetsplatsen, gtt ca tta kvarter till Posten i centrala Dallas, kpt postordern, gtt flera kilometer till andra sidan Trinity river, postat postordern i en brevlda belgen i "postal zone 12", drp gtt tillbaka till arbetet utan att bli upptckt och slutligen frfalska sitt tidskort utan att kunderna eller arbetsgivaren mrker ngot.

Jaggars-Chiles-Stovall var allts ett skerhetsklassat fotofretag som bl.a. arbetade med CIA och deras fotografier tagna av det topphemliga spionflygplanet U2. Det var samma fretag som bl.a. tog fram de bilder som USA's FN-ambassadr Adelai Stevenson visade upp fr stumma ryssar mitt under pgende Generalfrsamling och som visade installationerna av krnvapenbrande medeldistansmisiler vilket i sin tur inledde Kubakrisen.

Ingen vanlig fotofirma mao, dr man kunde komma och g lite som man ville. (Dessutom r det en gta hur "kommunisten, avhopparen och landsfrrdaren" Oswald kunde f jobb i ett sdant fretag, men mer om det senare.) Oswald var ven lika strngt upptagen den dagen han ska ha hmtat gevret, men inte heller dr visar WC hur det ska ha gtt till.

Hr har skert Pekka en bra frklaring?
Senast redigerad av onopono 2015-08-31 kl. 23:13.
Citera
2015-09-01, 16:26
Medlem
Citat:
Du har frgat exakt fyra gnger vad som r olagligt med Harry Holmes upptrdande s hr lngt.

Nej, det har jag inte. Jag har frgat vad det var fr olagligt med hur Oswald kpte sina vapen via postorder.

Det r du som lgande av harm frsker misskreditera Harry Holmes.
Citat:
- Pekka vet inte heller att samme Holmes bevisligen ljuger nr han sger att den delen av det dokument som anger vem som utver innehavare har tilltrde till boxen (A. Hidell) rutinmssigt frstrs efter avslutat innehav. I sjlva verket mste den infon arkiveras i minst fyra r innan den fr frstras. Vi vet allts inte om "A. Hidell" (Oswalds pstdda alias) hade tilltrde till boxen eftersom det dokumentet olagligen frstrdes och att Holmes ljuger om varfr det frstrdes. Frtroendeingivande?

Efter lite googlande hittar jag fljande. Det som skall arkiveras i 2 r rrande hyra av postbox r namnet p den person som hyr postboxen och att postboxen r betald. Vem som ytterligare haft tillgng till boxen behver sledes inte arkiveras.

(Drmed r det vl 3-0 till den gode Harry.)
Citera
2015-09-01, 17:52
Avstngd
Citat:
Nej, det har jag inte. Jag har frgat vad det var fr olagligt med hur Oswald kpte sina vapen via postorder.
Nej, du har frgat vad som r olagligt, punkt, utan att specificera. Eftersom det enda "olagliga" jag har ppekat fyra gnger r lgnen om det rutinmssiga frstrandet av blanketten avseende vem som fick anvnda boxen, har jag utgtt ifrn att det r det du syftar p.

Och nej, jag har fortfarande inte psttt att det var olagligt att kpa vapen via postorder i Dallas/Texas/USA 1963, frutsatt man fljer gllande bestmmelser.

Citat:
Det r du som lgande av harm frsker misskreditera Harry Holmes.
Haha ... det som mjligen gr mig lite irriterad r din i allt vsentligt bristande kognitiva frmga ... och totala brist p heder. Och, dina sr skrivningar.

Citat:
Efter lite googlande hittar jag fljande. Det som skall arkiveras i 2 r rrande hyra av postbox r namnet p den person som hyr postboxen och att postboxen r betald. Vem som ytterligare haft tillgng till boxen behver sledes inte arkiveras.
D har du skert kvar lnken till de uppgifterna?

Citat:
(Drmed r det vl 3-0 till den gode Harry.)
Som sagt, du lever i din egen lilla vrld, Pekka.
Senast redigerad av onopono 2015-09-01 kl. 17:57.
Citera
2015-09-02, 13:57
Medlem
Citat:

Citat:
Enligt vem d? Bludder...bluddder...
Enligt amerikanska postens regler.

Citat:
Du mste kunna styrka att gevret inte ansgs "concealable" och drfr inte inkluderas i lagen.
Posten gr efter lngden p vapnet, vad jag hittat via google. Carcano gevret eller som ngon kallade det tidigare i trden "Ett stort jvla infanterigevr " r lngre n vad posten anser vara "concealable".
Sledes behvde firman Klein inte fylla i formulr 1506 och Hidell/Oswald slapp fylla i formulr 2162. Det r vl troligt att detta var tanken frn Oswalds sida.
Citat:
Och nej, jag har fortfarande inte psttt att det var olagligt att kpa vapen via postorder i Dallas/Texas/USA 1963, frutsatt man fljer gllande bestmmelser.
Hmmm...Vldigt lite torde vara olagligt om man fljer gllande bestmmelser. Vad gller gevret tycks gllande regler ha fljts, av Klein, Posten och Hidell/Oswald.
Senast redigerad av PekkariP1 2015-09-02 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in