2015-08-30, 19:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrChrillemannen
--

Highly interesting new facts concerning the connections between the CIA / James Angleton & Lee Oswald:

https://www.youtube.com/watch?v=XTdKgH1HN5M

Rgds, C.

--
Lisa Pease är fantastisk. Hon får för fanken publicera sin bok om Angleton snart, can't wait!

Angleton är helt klart mycket suspekt. Det skulle förvåna mig mycket om han inte var inblandad även i mordkonspirationen. Att han var inblandad i mörkläggningen är idag helt klarlagt.

Berätta gärna lite om innehållet när du postar länkar
Senast redigerad av onopono 2015-08-30 kl. 19:32.
Citera
2015-08-30, 23:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
För att klargöra några saker:
Oswald köpte sitt gevär och sin revolver lagligt via postorder.
Nej, det gjorde han inte. Men, hade han gjort det så hade det varit helt lagligt, ja. Ingen har påstått något annat.

Citat:
Oswald hyrde genom åren ett antal postboxar i både Dallas och New Orleans. Brev och paket kunde under vissa omständigheter förmedlades mellan dessa postboxar.
Och? Vad har det för bäring på nuvarande diskussion?

Citat:
Stora paket får av utrymmes skäl inte plats i postboxen. I dessa fall lägger den postanställde en lapp i postboxen, där det står att det kommit ett paket. Det behöver alltså inte stå innehållet eller avsändare, enligt postinspektör Harry Holmes.
Fast här ljuger ju Harry Holmes. All postorderförsäljning av vapen i USA 1963 kräver att man följer "US Postal Regulation, section 846.53a", vilken stadgar att säljare och köpare fyller i "postal form 2162", just för att kunna spåra vapen i dess olika försäljningsled och vem som har köpt/sålt X vapen till vem och när så har skett. Som sagt, någon sådan "postal form 2162" nämns inte i WR varken av Holmes eller någon annan och finns heller inte arkiverad eller dokumenterad någonstans, inkl WR.

Antingen bryter Klein's Sporting Gods, A Hidell/Oswald och Dallas Postal Service mot lagen, eller så levererades inga vapen till box-adressen.

Vad tror du, Pekka?

Citat:
Den person som har fysisk tillgång till postboxen anses också vara bemyndigad att hämta ut ett paket. Den postanställde som lämnar ut paketet kan begära legitimation av den person som hämtar ut paketet, men behöver det inte.

Det står inte på paketet att det innehåller ett gevär. Firman Klein, som levererade geväret till Oswald, tillhandahåller även andra saker som sportartiklar och campingutrustning. Det är givet att paketets form och vikt kan skvallra om dess innehåll för en erfaren postanställd.
Som sagt, "postal form 2162" säger vad som finns i respektive paket om det innehåller ett vapen och stadgar bl.a. att personen som hämtar ut paketet/vapnet legitimerar sig och signerar försändelsen.

Så har alltså inte skett. Inte med geväret. Inte med pistolen. Har du någon idé om varför, Pekka (lol)?
Citera
2015-08-31, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Antingen bryter Klein's Sporting Gods, A Hidell/Oswald och Dallas Postal Service mot lagen, eller så levererades inga vapen till box-adressen.

Vad tror du, Pekka?

Jag tror att de lagar du citerade tidigare inte gäller Oswalds vapen. Dessutom paratar vi Texas, där man av tradition har en mycket avslappad inställnig till vapen. Tydligen kunde man, vid aktuell tidpunkt, köpa eller beställa vapen utan att uppge sitt riktiga namn. Marxist eller inte.
Citera
2015-08-31, 16:43
Medlem
Jag skrev:
( Ursprungligen postat av PekkariP1)

Du skriver ...
Citat:
Nej, det gjorde han inte. Men, hade han gjort det så hade det varit helt lagligt, ja. Ingen har påstått något annat.

Lite senare i samma post, slår du knut på dig själv:
Citat:

Hur ska det vara?
Senast redigerad av PekkariP1 2015-08-31 kl. 16:45.
Citera
2015-08-31, 17:07
Avstängd
Citat:
Jag skrev:
( Ursprungligen postat av PekkariP1)

Du skriver ...

Lite senare i samma post, slår du knut på dig själv:

Hur ska det vara?
Det var inte olagligt per se att köpa vapen via postorder, förutsatt man följer de bestämmelser som reglerar den typen av transaktioner.

(1) Bryter Klein's/US Postal/Hidell/Oswald mot lagen här, eller är (2) köpen av de båda vapnen fabriceringar av FBI i syfte att i allmänhetens ögon fälla en oskyldig Oswald för morden på JFK och polisman Tippit?

Jag vet att båda alternativen är jobbiga för dig att ta del av, men jag ser inte hur du ska kunna slippa det.

Själv väljer jag tveklöst nr "2" eftersom det är i linje med all övrig tillgänglig data.
Citera
2015-08-31, 17:27
Avstängd
Citat:
Jag tror att de lagar du citerade tidigare inte gäller Oswalds vapen.
Varför tror du inte det? För att de inte var concealable? Trams.

Citat:
Dessutom pratar vi Texas, där man av tradition har en mycket avslappad inställnig till vapen. Tydligen kunde man, vid aktuell tidpunkt, köpa eller beställa vapen utan att uppge sitt riktiga namn. Marxist eller inte.
Det kan man kanske anta, men om du istället kollar upp lite så ser du att just Texas hade ytterligare bestämmelser utöver de federala, vilka stadgar att köparen även måste ha en underskrift från en prominent person som intygar att denne har en "god karaktär". Något sådant bevis finns heller inte omnämnt eller dokumenterat i utredningarna.

1. Ingen som hanterat Oswalds box-address, dolt eller öppet, kommer ihåg leveransen av ett tungt, stort avlångt paket (geväret) samma dag som ett mindre paket (pistolen) också ska ha anlänt.

2. Ingen blankett som säger vem som utöver Oswald får använda boxen finns registrerat eller dokumenterat, detta trots att FBI i ett memo säger att någon sådan person inte fanns ifylld på (den nu försvunna) blanketten.

3. Ingen av de postanställda som ska ha lämnat över paketen i fråga, kommer ihåg att man gjort det, trots att "postal form 2164" säger att det är vapen och trots att "A Hidell" måste ha signerat blanketten.

4. Ingen "postal form 2164" finns ifylld, registrerad, dokumenterad eller ens nämnd i utredningen. Detta trots att det i så fall bryter mot federal lagstiftning.

5. Inget intyg som garanterar att en "A Hidell" har "god karaktär" finns ifyllt, registrerat, dokumenterat eller ens nämnt i utredningen. Detta trots att det i så fall bryter mot staten Texas lagstiftning.

Och då har vi bara skrapat lite på ytan när det kommer till Oswalds påstådda vapenköp.
Citera
2015-08-31, 18:03
Medlem
Citat:
1. Ingen som hanterat Oswalds box-address, dolt eller öppet, kommer ihåg leveransen av ett tungt, stort avlångt paket (geväret) samma dag som ett mindre paket (pistolen) också ska ha anlänt.
Du är väl medveten om att revolvern inte skickades med US mail?
(Därför gäller inte "2162" eller US Postal Regulation, section 846.53a)

Geväret är inte ett döljbart vapen och därför gäller inte US Postal Regulation, section 846.53a.

Således har varken Klein eller Hidell brutit mot några lagar, vad gäller geväret. Se så bra allting blev tillslut.
Senast redigerad av PekkariP1 2015-08-31 kl. 18:09.
Citera
2015-08-31, 18:57
Avstängd
Citat:
Du är väl medveten om att revolvern inte skickades med US mail?
(Därför gäller inte "2162" eller US Postal Regulation, section 846.53a)
Visst är jag det och det var dessutom jag som berättade det för dig längre bak i tråden. Problemen med pistolen är:

1. Fel pistol

2. Uthämtad av någon som heter "Paxton".

3. Inget intyg om "god karaktär", vilket dessutom kräver att köparen legitimerar sig och skriver under med sitt namn. "Paxton" är inte "A Hidell".

Citat:
Geväret är inte ett döljbart vapen och därför gäller inte US Postal Regulation, section 846.53a.
Enligt vem då? Lagen var genomdriven av Sen. Dodd från Connecticut på begäran av bl.a. Colt Ltd. och avsåg främst att kontrollera och stävja handeln med billiga importerade "fire arms" som hotade att konkurrera ut dyrare inhemska vapen.

Om nu inte CE139 var concealable, hur menar du att Oswald lyckades med att smuggla in det på TSBD i en papperspåse mitt framför ögonen på sina arbetskamrater? Hur lyckades han smyga iväg och övningsskjuta på "löv" (lol) i små parker med vapnet dolt under sin regnrock? Hur lyckades han smuggla med sig geväret i Ruth Paines bil till och från New Orleans trots att han inte ens själv var närvarande vid tillbakaflytten? Hur lyckades han frakta det fram och tillbaka Gen. Walkers på kollektiv buss, utan att någon såg honom med geväret?

Du måste kunna styrka att geväret inte ansågs "concealable" och därför inte inkluderas i lagen. Som sagt, det skulle i så fall helt gå emot hela syftet med samma lag.

Men även om man för ett ögonblick antar att det nu stämmer så kvarstår intyget om "god karaktär", vilket saknas både avseende pistolen och geväret. Glömde man/du bort det?

Citat:
Således har varken Klein eller Hidell brutit mot några lagar, vad gäller geväret. Se så bra allting blev tillslut.
Du lever i en fantasivärld, Pekka.
Senast redigerad av onopono 2015-08-31 kl. 18:59.
Citera
2015-08-31, 23:00
Avstängd
När Oswald ska ha postat postordern avseende CE139 (geväret) till Klein's Sporting Goods arbetade han på det säkerhetsklassade fotoföretaget, Jaggars-Chiles-Stovall i Dallas. Här är hans tidskort för den dagen och med vilka kunder han jobbade med: http://www.maryferrell.org/showDoc.h...#relPageId=637
Citat:
Elektrotype Service 8:00 - 8:25 AM
Georg Cheplea Products 8:25 - 9:05 AM
Sam Bloom 9:05 - 9:50 AM
Action Ad service 9:50 - 10:10 AM
Stephen Krames 10:10 - 10:35 AM
Frank Oliver 10:35 - 10:55 AM
Bud Biggs 11:10 - 11:45 AM
Mote Ropewald 11:45 - 12:15 AM
Någonstans mellan 8:00 och 10:00 ska han alltså ha avvikit från arbetsplatsen, gått ca åtta kvarter till Posten i centrala Dallas, köpt postordern, gått flera kilometer till andra sidan Trinity river, postat postordern i en brevlåda belägen i "postal zone 12", därpå gått tillbaka till arbetet utan att bli upptäckt och slutligen förfalska sitt tidskort utan att kunderna eller arbetsgivaren märker något.

Jaggars-Chiles-Stovall var alltså ett säkerhetsklassat fotoföretag som bl.a. arbetade med CIA och deras fotografier tagna av det topphemliga spionflygplanet U2. Det var samma företag som bl.a. tog fram de bilder som USA's FN-ambassadör Adelai Stevenson visade upp för stumma ryssar mitt under pågående Generalförsamling och som visade installationerna av kärnvapenbärande medeldistansmisiler vilket i sin tur inledde Kubakrisen.

Ingen vanlig fotofirma mao, där man kunde komma och gå lite som man ville. (Dessutom är det en gåta hur "kommunisten, avhopparen och landsförrädaren" Oswald kunde få jobb i ett sådant företag, men mer om det senare.) Oswald var även lika strängt upptagen den dagen han ska ha hämtat geväret, men inte heller där visar WC hur det ska ha gått till.

Här har säkert Pekka en bra förklaring?
Senast redigerad av onopono 2015-08-31 kl. 23:13.
Citera
2015-09-01, 16:26
Medlem
Citat:
Du har frågat exakt fyra gånger vad som är olagligt med Harry Holmes uppträdande så här långt.

Nej, det har jag inte. Jag har frågat vad det var för olagligt med hur Oswald köpte sina vapen via postorder.

Det är du som lågande av harm försöker misskreditera Harry Holmes.
Citat:
- Pekka vet inte heller att samme Holmes bevisligen ljuger när han säger att den delen av det dokument som anger vem som utöver innehavare har tillträde till boxen (A. Hidell) rutinmässigt förstörs efter avslutat innehav. I själva verket måste den infon arkiveras i minst fyra år innan den får förstöras. Vi vet alltså inte om "A. Hidell" (Oswalds påstådda alias) hade tillträde till boxen eftersom det dokumentet olagligen förstördes och att Holmes ljuger om varför det förstördes. Förtroendeingivande?

Efter lite googlande hittar jag följande. Det som skall arkiveras i 2 år rörande hyra av postbox är namnet på den person som hyr postboxen och att postboxen är betald. Vem som ytterligare haft tillgång till boxen behöver således inte arkiveras.

(Därmed är det väl 3-0 till den gode Harry.)
Citera
2015-09-01, 17:52
Avstängd
Citat:
Nej, det har jag inte. Jag har frågat vad det var för olagligt med hur Oswald köpte sina vapen via postorder.
Nej, du har frågat vad som är olagligt, punkt, utan att specificera. Eftersom det enda "olagliga" jag har påpekat fyra gånger är lögnen om det rutinmässiga förstörandet av blanketten avseende vem som fick använda boxen, har jag utgått ifrån att det är det du syftar på.

Och nej, jag har fortfarande inte påstått att det var olagligt att köpa vapen via postorder i Dallas/Texas/USA 1963, förutsatt man följer gällande bestämmelser.

Citat:
Det är du som lågande av harm försöker misskreditera Harry Holmes.
Haha ... det som möjligen gör mig lite irriterad är din i allt väsentligt bristande kognitiva förmåga ... och totala brist på heder. Och, dina sär skrivningar.

Citat:
Efter lite googlande hittar jag följande. Det som skall arkiveras i 2 år rörande hyra av postbox är namnet på den person som hyr postboxen och att postboxen är betald. Vem som ytterligare haft tillgång till boxen behöver således inte arkiveras.
Då har du säkert kvar länken till de uppgifterna?

Citat:
(Därmed är det väl 3-0 till den gode Harry.)
Som sagt, du lever i din egen lilla värld, Pekka.
Senast redigerad av onopono 2015-09-01 kl. 17:57.
Citera
2015-09-02, 13:57
Medlem
Citat:

Citat:
Enligt vem då? Bludder...bluddder...
Enligt amerikanska postens regler.

Citat:
Du måste kunna styrka att geväret inte ansågs "concealable" och därför inte inkluderas i lagen.
Posten går efter längden på vapnet, vad jag hittat via google. Carcano geväret eller som någon kallade det tidigare i tråden "Ett stort jävla infanterigevär " är längre än vad posten anser vara "concealable".
Således behövde firman Klein inte fylla i formulär 1506 och Hidell/Oswald slapp fylla i formulär 2162. Det är väl troligt att detta var tanken från Oswalds sida.
Citat:
Och nej, jag har fortfarande inte påstått att det var olagligt att köpa vapen via postorder i Dallas/Texas/USA 1963, förutsatt man följer gällande bestämmelser.
Hmmm...Väldigt lite torde vara olagligt om man följer gällande bestämmelser. Vad gäller geväret tycks gällande regler ha följts, av Klein, Posten och Hidell/Oswald.
Senast redigerad av PekkariP1 2015-09-02 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in