2015-02-17, 20:20
Medlem
Majewskis avatar
Ifall man bor på nedersta våningen och man röker i soffan jämte ett öppet fönster, lite av röken stannar ju såklart inne en stund, kommer denna lukten tränga sig igenom taket upp till grannen?
Citera
2015-02-17, 20:35
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majewski
Ifall man bor på nedersta våningen och man röker i soffan jämte ett öppet fönster, lite av röken stannar ju såklart inne en stund, kommer denna lukten tränga sig igenom taket upp till grannen?

Beror ju på hur jävla risigt du bor
Är det Betongtak så knappast
Är det ett trätak som sjunger på sista versen
Så kanske om du blossar som peps persson och Narkotikahunden Jan-olov bor ovanför dig

Tror nog det är lugnt
Jag skulle vara mer orolig för att det ska sippra ut i ett trapphus om du nu har ett sådant
Citera
2015-02-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majewski

Öppna fönster släpper in luft men du kan lika gärna få ut all lukt i trapphuset då, mindre populärt. Stäng fönstren och sätt på köksfläkten istället, då borde luften komma från trapphuset istället så slipper du knas med grannarna. Öppna brevinkastet och se om luften strömmar in eller ut. Att det skulle ta sig igenom taket är jag väldigt skeptisk till
Citera
2015-02-18, 18:42
Medlem
Majewskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Beror ju på hur jävla risigt du bor
Är det Betongtak så knappast
Är det ett trätak som sjunger på sista versen
Så kanske om du blossar som peps persson och Narkotikahunden Jan-olov bor ovanför dig

Tror nog det är lugnt
Jag skulle vara mer orolig för att det ska sippra ut i ett trapphus om du nu har ett sådant

Jag får helt enkelt flytta till någon vindslägenhet så man kan röka i lugn och ro..

Citat:
Ursprungligen postat av Nup
Öppna fönster släpper in luft men du kan lika gärna få ut all lukt i trapphuset då, mindre populärt. Stäng fönstren och sätt på köksfläkten istället, då borde luften komma från trapphuset istället så slipper du knas med grannarna. Öppna brevinkastet och se om luften strömmar in eller ut. Att det skulle ta sig igenom taket är jag väldigt skeptisk till

Ja, köksfläkten har det blivit några gånger, men börjar bli jobbigt att stå där och hänga.
Citera
2015-02-19, 02:19
Medlem
någon som vet vart man kan köpa ätbara cannabisprodukter som godis OCH liknande, kollar som fan på google men HITTAR bara sidor som säljer inom usa, och massa sidor som inte är legit för fem öre!

är det vara tor silkroad och shit som gäller eller finns det smidigare? PM:a gärna mig om någon vet nått, tjo!
Citera
2015-02-19, 07:17
Medlem
Jag har skaffat mig en Arizer V-Tower vaporizer och tänkte prova i helgen med grönt, Amnesia Haze. Hur mycket tycker ni jag ska börja med? Vill också påpeka att jag aldrig rökt grönt eller någon liknande drog förut så detta blir helt nytt för mig.

Har 5g och tänkte börja med 0.3g, låter det rimligt? När börjar ruset försvinna och när kan man röka ytterliggare för att hålla ruset igång en längre stund? Som nybörjare är jag lite skraj av att få i mig farligt mycket :P
Citera
2015-02-19, 10:19
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samel00
Jag har skaffat mig en Arizer V-Tower vaporizer och tänkte prova i helgen med grönt, Amnesia Haze. Hur mycket tycker ni jag ska börja med? Vill också påpeka att jag aldrig rökt grönt eller någon liknande drog förut så detta blir helt nytt för mig.

Har 5g och tänkte börja med 0.3g, låter det rimligt? När börjar ruset försvinna och när kan man röka ytterliggare för att hålla ruset igång en längre stund? Som nybörjare är jag lite skraj av att få i mig farligt mycket :P

Mottot "start low and go slow" är alltid bra!

0.3g kan du ladda med men börja med 1-2 bloss. vänta 10-20min. ta nästa bloss, vänta 10-20min, osv...
Många säger att man inte känner något första gången men det behöver inte alls vara så.
Det tar ca 5min innan man verkligen börjar känna något och upp till 20-30 min till full effekt. Ha det i åtanke så går det bra.
Start low and go slow!
Citera
2015-02-19, 10:21
Bannlyst
Citat:

Du ska inte vara rädd för cannabis, det är det minsta farliga. Ignoera all propaganda som skrivs om det..
Börja med 0,2-0,3 beroende på kvaliten hur din strain är så fyll på efter en timme. Ruset kan sitta inne i kroppen i ett par timmar.
Många som röker för första gången kanske inte känner av det så bra, det ända som händer om du röker för mycket är att du sover som ett barn.
Citera
2015-02-19, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tengillll
Mottot "start low and go slow" är alltid bra!

0.3g kan du ladda med men börja med 1-2 bloss. vänta 10-20min. ta nästa bloss, vänta 10-20min, osv...
Många säger att man inte känner något första gången men det behöver inte alls vara så.
Det tar ca 5min innan man verkligen börjar känna något och upp till 20-30 min till full effekt. Ha det i åtanke så går det bra.
Start low and go slow!

Du hann före mig, sitter på en wake & bake nu faktiskt.
Senast redigerad av LysergicZero 2015-02-19 kl. 10:25.
Citera
2015-02-19, 12:36
Medlem
Citat:

Alltid när man testar en drog ska man bara ta en liten mängd för att känna hur det känns, om det råkar vara så att cannabis inte är för dig och gräset är bra, så kan 0.3 utan tvekan vara för mycket. Du behöver inte röka en klump på en gång, utan du kan röka lite i taget tills du känner dig nöjd. Sen har du en uppfattning om hur påverkad du blev av en sån mängd. Du kan röka hur ofta du vill, fylla på hur ofta du vill. Finns ingen anledning att gå all in och "se vad som händer". Är pga sånt som vissa får en dålig första upplevelse på CB.

Så ta det lugnt och jobba dig uppåt.
Citera
2015-02-19, 16:13
Medlem
Tacksam för allt svar! Ska helt klart testa lugnt och se hur det känns. Vet inte riktigt vad jag ska göra om jag inte känner av något eftersom det är min första gång, röka mer eller bara sluta efter typ 0.2-0.3g och fortsätta nästa kväll?
Citera
2015-02-19, 17:12
Medlem
mSrks avatar
Citat:
Tacksam för allt svar! Ska helt klart testa lugnt och se hur det känns. Vet inte riktigt vad jag ska göra om jag inte känner av något eftersom det är min första gång, röka mer eller bara sluta efter typ 0.2-0.3g och fortsätta nästa kväll?

Om du aldrig har rökt förut tycker jag definitivt inte att du bör lägga ribban högre än 0,2–0,3 gram åtminstone. Röker själv dagligen och jag håller mig alltid mellan just 0,2–0,3 gram varje gång jag röker. Förstagång-upplevelsen varierar såpass mycket från person till person att det bästa du kan göra är att känna efter själv. I värsta fall, om du har någorlunda starkt psyke och håller en positiv attityd, kommer du spy och sedan är det inte mer med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in