2015-08-31, 00:57
Bannlyst
Häcken ja, de har ju gjort sitt för denna säsongen så nu kommer de väl idel förluster och lätta poängtapp. Snälla dö skitklubb.
Citera
2015-08-31, 07:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Ännu en match där vi inte är speciellt bra men lik förbannat rullar trepoängaren in. Skönt att gå på uppehåll ett tag med ett grymt bra utgångsläge men Göteborg känns mycket mer stabila och det är anledningen till att jag tror dom vinner i slutändan.

Igår tillät vi Åtvidaberg ha mycket boll och det sista man kände i andra halvlek var trygghet, en enda slumpsituation och poängtappet skulle svida enormt. Grundspelet är inte tillräckligt säkert.

Goitom är mer passiv i avslutningar och missar således. Nu har ju inte ett psyke ala Kennedy och kommer inte vika ner sig pga ett par missar men han skulle mått bra av att få in en boll igår. Hans partner Bangura fortsätter på en hög nivå och undantaget enstaka bolltapp var han bra. Nisse är 35 år ung och spelar riktigt bra, i kraftig konkurrens med Aleesami är han allsvenskans bästa vänsterback.

Annars var matchens höjdpunkt Owoeris patetiska filmningar, nästan Adde Johansson klass.
Citera
2015-08-31, 12:50
Bannlyst
Rogne borta säsongen ut.
Citera
2015-08-31, 12:50
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memphisdepay
Rogne borta säsongen ut.
Tråkigt....
Citera
2015-08-31, 12:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memphisdepay
Rogne borta säsongen ut.
Korsbandsskada och sidoledbandsskada. Då blir han borta ett bra tag.

Tråkigt. Tungt som fan för Göteborg också. Blir det Bjärsmyr och Hjalmar Jonsson som mittbackar resten av säsongen? Förutsatt att förstnämnda är tillgänglig efter uppehållet, om inte så vilka lirar då?
Citera
2015-08-31, 13:02
Medlem
Andy.Solas19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Tråkigt. Tungt som fan för Göteborg också. Blir det Bjärsmyr och Hjalmar Jonsson som mittbackar resten av säsongen? Förutsatt att förstnämnda är tillgänglig efter uppehållet, om inte så vilka lirar då?

Tror Tom P kommer att gå in som backup mittback, nu är ju han iofs avstängd nästa match men efter det så.
Citera
2015-08-31, 13:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Jag kan fylla på och fråga om det är nån blåvit här som vet varför Tom Pettersson inte har fått spela mittback nånting? För han är väl mittback egentligen? Innan säsongen tog jag för givet att han skulle gå före Hjalmar.
Citera
2015-08-31, 13:35
Avslutad
Jag vill bara börja gråta. Rogne har varit riktigt bra denna säsong. Ber till gudarna att Kung Hjalmar,Bjärsmyr samt eventuellt Tom och Gurra som kan gå ner som mittbackar reder ut detta och banar vägen för gôld. Har själv skadat korsbandet dock ej i fotbollssammanhang så vet vilket jävla helvete Rogne kommer att gå igenom.
Citera
2015-08-31, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Jag vill bara börja gråta. Rogne har varit riktigt bra denna säsong. Ber till gudarna att Kung Hjalmar,Bjärsmyr samt eventuellt Tom och Gurra som kan gå ner som mittbackar reder ut detta och banar vägen för gôld. Har själv skadat korsbandet dock ej i fotbollssammanhang så vet vilket jävla helvete Rogne kommer att gå igenom.
Rogne hade skadeproblem redan innan han signa för er därför hans utveckling hade stått stilla sen han lämna Celtic för Wigan.
Citera
2015-08-31, 15:01
Medlem
kostymnisses avatar
Vi får nu verkligen inte gambla med bjärsmyr så låt hjalle och Gurra lira mittbackar mot hif och ev bajen så bjärsmyr är helt 100 när han är tillbaka. Chansar vi och han går sönder är det ju kört...

Dyrestam har ju varit borta otroligt mycket och det sägs ju att han inte direkt sköter sig exemplariskt...
Citera
2015-08-31, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Någon som har nå statistik på vad kostnaden är för varje trupp?
Tänkte vart Gif ligger i en sådan tabell.
Googlade lite snabbt men hittade inget bra men då suger jag på att googla...

Leta på fogis.se, där hittar du ekonomiska genomgångar för AS + SE
Citera
2015-08-31, 15:56
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag skulle vilja se statistik på tabellplacering, känns som vi legat elva minst 15 omgångar, har dock hopp om min tippade tiondeplats och det är där vi ska vara om man ser på truppens kostnad inför säsongen.

Länka gärna till vart du finner detta med truppkostnader. Det enda jag kan tänka mig är väl kostnaderna för föregående år? Då är det klart att Bajens personalkostnader har eskalerat i samband med avancemanget. Ni hade ju en svindyr trupp med Superettan mått mätt, men en medeldyr trupp med Allsvenskan mått mätt.

Är det genomgången av Svensk Fotboll? Den är ju ganska irrelevant egentligen, framförallt för Bajen och Giffarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in