2015-08-30, 19:44
Medlem
Bajenjeppes avatar
Nog för att vårat mål fortsatt är att hålla oss kvar, men jag ser nu att vi bara har 3 poäng upp till övre halvan. Lite överraskande för mig som knappt tittat uppåt i tabellen senaste månaderna.
Senast redigerad av Bajenjeppe 2015-08-30 kl. 20:02.
Citera
2015-08-30, 20:00
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Nog för att vårat mål fortsatt är att hålla oss kvar, men jag ser nu att vi bara har 3 poäng upp till övre halvan. Lite överraskande för mig som knappt titta uppåt i tabellen senaste månaderna.

Matchen mot Örebro kommer vara viktig, om vi tar poäng känns det som vi kan känna oss lite säkrare. En torsk så är det fyra poäng ned. Hoppas inte vi blir för naiva.

Jag skulle vilja se statistik på tabellplacering, känns som vi legat elva minst 15 omgångar, har dock hopp om min tippade tiondeplats och det är där vi ska vara om man ser på truppens kostnad inför säsongen.
Citera
2015-08-30, 20:25
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Ljuvlig seger idag!

Vad är prognosen, är Bjärsmyr tillbaka till helsingborgsmatchen?
Citera
2015-08-30, 20:27
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Ljuvlig seger idag!

Vad är prognosen, är Bjärsmyr tillbaka till helsingborgsmatchen?

Tveksamt. Han skulle bli borta 4–6 veckor enligt vad som sades strax efter. Helsingborgsmatchen är 5 veckor efter skadan. Tror inte han är redo för spel förrän allra tidigast till Elfsborg borta.

/feldgrau
Citera
2015-08-30, 20:32
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Någon som har nå statistik på vad kostnaden är för varje trupp?
Tänkte vart Gif ligger i en sådan tabell.
Googlade lite snabbt men hittade inget bra men då suger jag på att googla...
Citera
2015-08-30, 20:33
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Tveksamt. Han skulle bli borta 4–6 veckor enligt vad som sades strax efter. Helsingborgsmatchen är 5 veckor efter skadan. Tror inte han är redo för spel förrän allra tidigast till Elfsborg borta.

/feldgrau

Då får vi verkligen hoppas att det inte var korsbandet som gick på Rogne, knäskador av övriga slag brukar ju i och för sig även dem vara festförstörare av rang...
Citera
2015-08-30, 20:49
Medlem
Tusan, tror ändå att såväl Åtvid och Örebro kan öka sitt poängsnitt sista åtta.

Vild gissning att Kalmar får kvala.

Malmö har 5 poäng upp till Europaplats. Någon tabellbitare, hur låg Malmö förra året inför CL-gruppspelet? Drog de ifrån, eller tappade de jmf övriga toppen?

Min gissning är att Gnaget kniper en europaplats på 58 poäng. Ett fel av mig och det blir 61p och guld, ett annat fel och 55p och efter Malmö.
Citera
2015-08-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Matchen mot Örebro kommer vara viktig, om vi tar poäng känns det som vi kan känna oss lite säkrare. En torsk så är det fyra poäng ned. Hoppas inte vi blir för naiva.

Jag skulle vilja se statistik på tabellplacering, känns som vi legat elva minst 15 omgångar, har dock hopp om min tippade tiondeplats och det är där vi ska vara om man ser på truppens kostnad inför säsongen.

Nio stycken faktiskt. Sedan omgång nio har ni bara skiftat en placering upp eller ner dock, så ja, stiltje kan man väl kalla det.
Citera
2015-08-30, 21:04
Medlem
Fan, vi har inga mittbackar kvar nu i princip, illa, antar att Gustav får ta en mittbacksplats mot HIF.
Kul att finnen fick göra ett par poäng idag dock, hoppas det lossnar lite för honom nu. Rieks och Emil fortsätter att visa klass, också bra.
Citera
2015-08-30, 21:22
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fan, vi har inga mittbackar kvar nu i princip, illa, antar att Gustav får ta en mittbacksplats mot HIF.
Kul att finnen fick göra ett par poäng idag dock, hoppas det lossnar lite för honom nu. Rieks och Emil fortsätter att visa klass, också bra.

Är väl rätt naturligt att Gustav tar den ena mittbacksplasten mot HIF om nu inte det röda kortet på Tom överklagas och stryks. Nu är Gustav inte oäven som mittback så att han och Hjalmar spelar är i mina ögon den naturliga lösningen. Sedan kan man ju välja att kalla hem Dyrestam från utlåningen, om det ens är möjligt, för att få en vettig backup. Det som oroar är mer att det saknas alternativ om någon av Gustav eller Hjalmar skulle bli skadade innan Bjärsa är tillbaka, vilket är till matchen mot Bajen om jag räknar rätt i hastigheten.
Citera
2015-08-30, 21:24
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Riktigt segt derby idag. Helsingborg hängde med i en kvart sen var det spel mot ett mål. Dött på läktarna också. Synd att man slog över till Borås först efter 75 min. Nu borde väl ändå Sundsvall i praktiken ha säkrat kontraktet? Riktigt tung bortaseger för deras del.
Citera
2015-08-30, 22:35
Medlem
Balonzos avatar
Har inte sett mycket av HIF i år. Var dagens match representativ för hur deras prestationer har varit under säsongen? De spelar ju verkligen uselt. För ett par år sedan tyckte jag HIF var riktigt jobbiga att möta på Olympia. Malmö är överlägsna på varje position. En av årets enklaste seger numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in