2015-08-27, 18:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Grupp E
Roma
Bayern Leverkusen
FC Barcelona
Bate Borisov

Grupp D
Juventus
Manchester City
Sevilla
Borussia Mönchengladbach

Vad tror vi?

Barcelona klara segrare sedan så tror jag att det står mellan Roma och Leverkusen om andra platsen.

City och Juventus går vidare ur sin grupp med Sevilla som största utmanare.
Citera
2015-08-27, 18:50
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Grupp E
Roma
Bayern Leverkusen
FC Barcelona
Bate Borisov

Grupp D
Juventus
Manchester City
Sevilla
Borussia Mönchengladbach

Vad tror vi?
Juve är given favorit i mina ögon trots nitlotten i dödens grupp. Roma ska väl kunna fixa andraplatsen framför Leverkusen, men det blir tufft.
Citera
2015-08-27, 22:21
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Zlatte till Juve?
Det vore nåt...

http://calciosvezia.se/mercato/juventus-sista-minuten-kupp/

Journalister som vill tjäna pengar...

Om det nu vore sant, så tror jag aldrig att Ibra går ner i lön så mycket som han borde. Han förtjänar inte en hög lön i Juventus. Buffon tjänar väl €4M, Ibra ska ner en bra bit under det.

Citat:
Grupp E
Roma
Bayern Leverkusen
FC Barcelona
Bate Borisov

Grupp D
Juventus
Manchester City
Sevilla
Borussia Mönchengladbach

Vad tror vi?

Roma har faktiskt en chans att gå vidare detta året. Förra hamnade dom i en alldeles för svår grupp.

När det kommer till Juventus så går jag in med inställningen att dom kommer vinna gruppen. Det är en svår grupp, det är jag medveten om. Att ta sig vidare är viktigast och gör dom det så är jag nöjd iaf. Sen får vi se hur åttondelarna lottas.
Citera
2015-08-28, 13:47
Medlem
Klopeks avatar
Att Roma vinner gruppen före Barcelona? Drömma går ju. Leverkusen och Roma kommer att slåss om andra platsen. Leverkusen är inte så värdelösa som många tror, de slog ut Lazio i cl-kvalet väldigt enkelt.

Juventus går vidare från gruppen som etta. City är alltid svaga i champions league men dom går som tåget i engelska ligan. Sevilla är att räkna med. Däremot deras tapp av bacca tycker jag inte väger upp nyförvärvet av Llorente men Sevilla ska inte underskattas. I slutändan så vinner nog klass över motivation så city tar andra platsen från sevilla.

Börjar tröttna på Draxler såpan, kräks bara jag hör hans namn. Läst om det hela sommaren. Nu verkar det som det kan bli en lösning trots allt i slutskedet ändå.

Problemet blir för Juventus att kunna hitta en balans och få ihop ett lag det är jag riktigt orolig för, många nyförvärv och på det flera tongivande spelare som vi tappat och det är väldigt kort tid att få ihop laget då cuadrado kom in sent och om nu draxler värvas blir det också en väldigt sen värvning utan försäsongsträning och att även komma in i laget. Laget ser starkare ut mot föregående även om vi tappat vidal, pirlo och tevez. Pirlo var inget vidare förra säsongen, vidal var omotiverad och tevez hade hemlängtan. Däremot lyckades motståndarlaget punktmarkera Pirlo och Tevez var hälften vunnet. Men då kunde pogba komma fri istället och det räckte inte alla gånger.

Tänk er:

draxler
cuadrado
Dybala
Morata
Mandzukic
(Pogba)

Pogba kommer ju alltid att vara given. Tänk er 3st spelare till utav nämnda i listan också som spelar. Går inte att markera bort 4 spelare i en hel match. Kommer bli åka av tror jag om allegri får ihop det.
Citera
2015-08-28, 13:48
Medlem
JayGatsbys avatar
Europa League är lottat

Grupp D
Napoli
Club Brügge
Legia
Midtjylland

Grupp G
Lazio
Dnipro
St. Etienne
Rosenborg

Grupp I
Fiorentina
Basel
Lech
Belenenses

Vad tror vi?
Citera
2015-08-28, 18:30
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Europa League är lottat

Grupp D
Napoli
Club Brügge
Legia
Midtjylland

Grupp G
Lazio
Dnipro
St. Etienne
Rosenborg

Grupp I
Fiorentina
Basel
Lech
Belenenses

Vad tror vi?

Napoli och Brügge i första, Lazio ihop med St Etienne och Fiorentina tillsammans med Basel är väl utgångstipset. Dnipro imponerade visserligen ifjol men har tappat två av sina offensiva nyckelspelare i Kalinic och Konoplyanka. I övrigt känns det ganska självskrivet, möjligen att Midtjylland kan överraska.
Citera
2015-08-28, 19:59
Medlem
Bra snack i tråden om CL & EL som jag inte på något vis vill störa. Och såklart matchen mellan Juventus och Roma. Gigantisk som kan definiera säsongen. Men jag tar ner diskussionen ett snäpp eller två... kanske tre. Men samtidigt inte...
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kalendern för Serie B är nu klar. Även om man fan fortfarande är öppna för överraskningar, typ vilka lag som faktiskt ska delta.

Cagliaris första match är hemma mot Crotone. En fin match.
...

Cagliaris kalender för 2015/2016, första matchen 7:e september:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/p720x720/11951366_1151021484911777_7490771362389469175_n.jp g?oh=0bf7f7eb1b5e775029673add3e5de60d&oe=5669338C

Men det är ett litet problem. Som kanske kan verka vara angenämt, men som man inte tar hänsyn till i Serie B.

Landslagsspel. För då Serie B kör igång har Serie A uppehåll för att det spelas landskamper.

Många Cagliarispelare kommer att spela för landslag. Krajnc spelar två matcher i EM-kvalet för Slovenien. Barreca, Cerri, Cragno och Murru är uttagna till U21 för EM-kvalmatch. Dessutom är Barella uttagen till U19 och Tello förmodligen till Colombias lag för OS.

Lägg till en hel del skador så är det plötsligt ett riktigt stort problem. Man vill uppmuntra klubbarna att satsa på talanger, men samtidigt så straffas lag som Cagliari...
Citera
2015-08-29, 14:43
Medlem
Ganska avslagen match kl 18:00 mellan Bologna och Sassuolo. Två tämligen meningslösa lag...

Bologna är en Cagliari light. Crisitig, Rossettini, Oikonomou och Donsah kommer direkt från Cagliari medan Acquafresca har haft en lång historia på den vackra ön och Mancosu är såklart född i Cagliari.

Sassuolo lyckades besegra Napoli i premiären. Men jag har svårt att se någon spänning kring det laget.

Däremot är det såklart spännande att se Mihajlovic Milan i den sena matchen. En övertygande seger hemma så kan man samla momentum, men allt annat skulle vara en besvikelse. Verkligen upp till bevis trots att det är precis i början av säsongen.

PS
Dessutom finns Emil Krafth i Bologna, men jag ser inte honom som en deltagare på riktigt...
Senast redigerad av Brille68 2015-08-29 kl. 14:50. Anledning: La till Krafth...
Citera
2015-08-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ganska avslagen match kl 18:00 mellan Bologna och Sassuolo. Två tämligen meningslösa lag...

Bologna är en Cagliari light. Crisitig, Rossettini, Oikonomou och Donsah kommer direkt från Cagliari medan Acquafresca har haft en lång historia på den vackra ön och Mancosu är såklart född i Cagliari.

Sassuolo lyckades besegra Napoli i premiären. Men jag har svårt att se någon spänning kring det laget.
...
Tittade in på La Gazzettas live rapportering och deras halvtidsanalys var ”Gara senza troppe emozioni”.

Tydligen startade Destro på bekostnad av Mancosu?!

Bologna har som sagt några få spännande spelare, men de är från Cagliari. Sassuolo däremot har rutin och smartness i överflöd. Stod skrivet i stjärnorna att det antingen skulle bli oavgjort eller en knapp bortaseger
Citera
2015-08-29, 21:30
Medlem
snillet_1s avatar
Italiens EM-kvaltrupp:

Citat:
Portieri: Buffon, Sirigu, Padelli

Difensori: Acerbi, Barzagli, Bonucci, Chiellini, Criscito, Darmian, De Sciglio, Pasqual, Ranocchia

Centrocampisti: Bertolacci, De Rossi, Florenzi, Parolo, Pirlo, Soriano, Verratti

Attaccanti: Candreva, Eder, El Shaarawy, Gabbiadini, Giovinco, Immobile, Pellé, Vazquez, Zaza

Kan inte direkt påstå att jag någonsin har tänkt på Padelli som en landslagsmålvakt...men han har väl varit stabil i Torino.

Vad kör man för uppställning? Tänker mig ett 4-3-3 med:

Buffon

Darmian - Barzagli - Bonucci - Chiellini

Verratti - De Rossi - Parolo

Candreva - Pellé - El Shaarawy

Skriande brist på kvalitetscentrar i det här laget. Och ja, jag är medveten om att Pirlo att kommer spela men i mitt lag är han inte med. Det är dags att sätta Verratti nu.
Citera
2015-08-30, 10:29
Medlem
Citat:
...
Däremot är det såklart spännande att se Mihajlovic Milan i den sena matchen. En övertygande seger hemma så kan man samla momentum, men allt annat skulle vara en besvikelse. Verkligen upp till bevis trots att det är precis i början av säsongen.
...
Milan övertygade inte. Nu borde man se mer av Mihajlovic tankar. Jag tyckte mig se Mihajlovic tankar i spelet under de tidiga träningsmatcherna och ursäktade deras frånvaro senare med att man tränat hårt. Men nu borde spelet vara mer eller mindre på plats.

Starkt naturligtvis att anfallarna trots allt levererade.

Och som snillet_1 påpekade i matchtråden så är truppen rörig. Kapten Montolivo sitter på bänken, och Bonaventura kom in. Jag skulle gärna se båda spela från start.
Citera
2015-08-30, 14:42
Medlem
Angående Lega Pro, som tyvärr ofta handlar om trista nyheter vid den här tiden. Vilka lag som får spela var och hur stor deras bestraffning blir:

"Catania remain in Lega Pro but from -9 points rather than -12 after their appeal in the match-fixing trial.

As for Teramo and Savona, they too will have to play in Lega Pro this season, as their promotion was wiped out by match-fixing charges.

They must start the campaign from -6 points.

Torres and Vigor Lamezia are pushed back into Serie D.
"

http://www.football-italia.net/72268/catania-9-lega-pro

Men nu vill jag fan läsa något om Roma mot Juventus. Stor jävla match!

Uppställningar, taktik och spekulationer. Jag vet att här finns många bra skribenter som har stenkoll om just dessa båda lag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in