2015-08-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fast Valdifiori som regista, med två av Allan, Inler och Jorginho bredvid ser helt fantastiskt ut. Napoli kommer troligtvis spela seriens bästa offensiva fotboll. Om sedan Sarri är rätt man för att sätta defensiven vetefan.

Tänk er Valdifiori med tid att styra, Allan som är smart i sina offensiva löpningar. Insigne som är genial med bollen i mellanytan. Higuain som är duktig på att vara delaktiga i spelet utanför boxen. Och där bredvid lite mer speed i Callejon eller Mertens - eller så en mästerskytt i Gabbiadini. Och där bakom är Hamsik och vill ha speltid.

Men nyckeln är Valdifiori. Napoli hade inte rätt mittfältare förra året för att sätta sina offensiva spelare i spel. Valdifiori är expert på just det.

Ett inlägg som jag älskar. Skitsamma om han inte lyckas. Men jag vill också att han klarar av steget upp till Napolis nivå. Och at han nu får chansen. En skön spelare som har en blygsam bakgrund.

Jag nämnde för några timmar sedan Melchiorri i Cagliari:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Säsongen har börjat, Coppa Italia har kört igång.

Cagliari körde över Virtus Entella. 5-0 på Sant’Elia, fint spel och såklart fullständigt överlägsna. Dominans på ett sätt som nog kan bli vanligt i Serie B, och jag gillade vad jag såg. Inte minst Melchiorri som visade kvalitet. Hans blygsamma karriär förvånar mig.
...
Melchiorris karriär hittills enligt wiki:
2004-2005 Tolentino Tolentino 10 (0)
2005 → Valleverde Riccione Valleverde Riccione 2 (0)
2005-2006 Tolentino Tolentino 18 (7)
2006-2007 Siena Siena 1 (0)
2007-2008 → Giulianova Giulianova 14 (2)
2008-2009 Sambenedettese Sambenedettese 4 (0)
2009 → Poggibonsi Poggibonsi 11 (0)[1]
2009-2010 Giulianova Giulianova 25 (3)
2010-2012 Tolentino Tolentino 54 (35)
2012-2013 Maceratese Maceratese 30 (23)[2]
2013-2014 Padova Padova 31 (6)
2014-2015 Pescara Pescara 38 (14)[3]
2015- Cagliari Cagliari 0 (0)

Jag ser stor kvalitet och mycket Calcio i honom. Förhoppningsvis lyckas han visa det i Serie B, och får sedan nästa år visa det i Serie A.
Citera
2015-08-12, 17:12
Medlem
snillet_1s avatar
Balzaretti lägger ner och tar en roll inom klubbens ungdomssektion. Fint så. Jag tog en titt på hans karriär och tydligen lyckades han skrapa ihop 57 matcher under två säsonger i Juventus 05-07. Det är ju snudd på ordinarie siffror. Är det bara jag som inte alls kan minnas det?

Bestående minnet från hans tid i Roma är tyvärr efter den där derbyförlusten. Fullständigt förkrossad.

---

Detaljerna kring försäljningen av Romagnoli till Milan är ute:

Citat:
A financial statement published on the club’s official website today confirmed the transfer and stated: “A.S. Roma S.p.A. announces that it has struck a deal with A.C. Milan over the permanent transfer of Alessio Romagnoli for a fixed overall fee of €25 million. In the eventuality that Romagnoli is sold on, Milan have also agreed to pay Roma 30% of any amount higher than €25 million.”

http://www.asroma.it/en/news/alessio_romagnoli_completes_ac_milan_move/

Vad jag förstår så betalas dessa 25M över fem år. Klausulen känns ju något udda, känns också på något sätt ovärdigt Milan att traggla med sådant med Roma.

Glöm förresten inte att anmäla er till en ny säsong av Fantacalcio. Ferry31 startade upp en tråd för i år i matchprat:

(FB) Fantacalcio 2015/16
Senast redigerad av snillet_1 2015-08-12 kl. 17:15.
Citera
2015-08-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Kul att du skriver om Bari, uppskattas verkligen. Hoppas på en fin säsong från tupparna
Cassano har nu skrivit på för Sampdoria . Tyvärr tycker jag, även om jag såklart kommer att njuta av honom i Serie A. Frågan är vem av Ferrero och Cassano som är mest Cassanata?

Men helst skulle jag se honom i Bari, och lyfta upp dem ur träsket.

Ett fantastiskt derby mot Foggia, även om Bari förlorade.

Tim Cup, Bari Foggia 1-2: decidono le reti di Gigliotti e Floriano

Bari (4-3-3) Guarna; Sabelli, Tonucci, Contini, Gemiti; Romizi (43’st Gomelt), Donati; Boateng, Sansone, Defendi; Partipilo. A disposizione: Micai, Ventrella, Salviato, Di Noia, Rada, Scalera, Gentsoglou, Castrovilli, Galano, Caputo, Puscas All. Nicola.
Foggia (4-3-3) Narciso; Angelo, Coletti, Gigliotti, Agostinone; Agnelli, Quinto, Riverola; Sarno, Sainz-Maza, Floriano. A disposizione: Micale, Bencivenga, Di Chiara, D'Angelo, Loiacono, Sicurella, Gerbo, Lodesani, Bruno. All. De Zerbi
Arbitro: Baracani di Firenze
Marcatori: 11’st Gigliotti (F), 20’st Floriano (F), 33’st Defendi (B)
Ammoniti: Agostinone (F), Tonucci (B), Guarna (B), Sainz Maza (F), Gigliotti (F), Bencivenga (F)
Espulsi: 48’st Gigliotti (F) per doppia ammonizione

Bari vann överlägset publiktabellen för Serie B senaste säsongen, med 19.300 i snitt, trots att man var ett tämligen meningslöst mittenlag. Det visar på att intresset finns där, men tyvärr inte möjligheten och viljan att investera.
Citera
2015-08-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Om man ska vara riktigt ärlig så är inte romagnoli nästa nesta.
...
Jag erkänner att jag inte har så bra koll, men han kan absolut inte jämföras med då Milan köpte Nesta.

Nesta var fullständigt briljant och hade bevisat att han förmodligen var världens bästa mittback då han köptes av Milan. Men man måste förstå att han blev kapten för ett superstarkt Lazio vid en ålder av 23 år. Ledde Lazio till en Scudetto och gick till Milan dels för att vinna ära men också för att rädda Lazio från konkurs.

Romagnoli är inte Nesta. Åtminstone inte ännu.

Men Romagnoli visar på att Milan är en större klubb än Roma. Liksom de var större än Lazio. Oavsett resultat i Serie A.
Citera
2015-08-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Balzaretti lägger ner och tar en roll inom klubbens ungdomssektion. Fint så. Jag tog en titt på hans karriär och tydligen lyckades han skrapa ihop 57 matcher under två säsonger i Juventus 05-07. Det är ju snudd på ordinarie siffror. Är det bara jag som inte alls kan minnas det?
[...]
Majoriteten av de matcherna spelades när Juve var nere och vände i Serie B. Kanske inte den mest minnesvärd upplagan av Juventus.
Citera
2015-08-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morganovic
Tack för att du uppmärksamma min tråd.
Ja Parmensi får absolute inte vinna denna säsong också.. alla mot honom
2 veckor kvar till liga starten, alla är välkomna att lämna in sina tips.

Lysande tråd som jag absolut rekomenderar.

Med tanke på din avatar så dominerar Giovinco såklart MLS, han har nu gjort 16 mål och 11 assist på 22 matcher. Totalt har Toronto gjort 37 mål...

Han leder verkligen Toronto.
Citera
2015-08-13, 00:54
Medlem
snillet_1s avatar
Personligen höjer jag nog varningsflagg för Mancini. Försäsongen har inte varit speciellt bra och jag tycker faktiskt att han var bedrövlig förra säsongen, i allt från laguttagningar till taktik till resultat. Ett mindre namn hade absolut kickats under sommaren. Att man nu har hostat upp en miljard eller vad det är väl mest i mina ögon, så här långt, ett bevis på att han behöver enorma budgetar för att faktiskt lyfta ett lag.

Shaqiri-soppan är också konstig.
Citera
2015-08-13, 07:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tror att PGs översättning är det bästa:

Det är alltså inte ”grazie” utan ”grazia” som gör att det får en mer religiös betydelse. Välsignelse eller nåd ligger nog närmast i svenska? Även om det låter lite fel i mina öron, men jag är förmodligen inte tillräckligt religiös för att riktigt uppskatta eller uppfatta nyanserna.

Och ”esistere” har samma betydelse som svenska ”existera” dvs finnas, leva osv. Om frasen har någon djupare betydelse inom den katolska kyrkan vet jag tyvär inte. Men bayrare är väl liksom italienare katoliker? Och jag kan kanske tänka mig att det fick ett litet uppsving då Ratzinger blev påve?

PS
"Välsignelsens existens"?

Tack nu fick jag ännu mer klarhet, jo vi är katoliker c:a 60% endast Saarland har mer katoliker i Tyskland.

Det latinska inflytandet finns det rätt gott om i Bayern.
Citera
2015-08-13, 16:08
Medlem
Citat:
Personligen höjer jag nog varningsflagg för Mancini. Försäsongen har inte varit speciellt bra och jag tycker faktiskt att han var bedrövlig förra säsongen, i allt från laguttagningar till taktik till resultat. Ett mindre namn hade absolut kickats under sommaren. Att man nu har hostat upp en miljard eller vad det är väl mest i mina ögon, så här långt, ett bevis på att han behöver enorma budgetar för att faktiskt lyfta ett lag.

Tror shaqiri situationen kommer lösas genom han säljs snart. Har han inte alltid varit så mancini? Alltid velat väldigt mycket och haft konstiga laguttagningar även första gången i Inter? Ända gången han har lyckats är i city om man ser de som ett lyckat.
Citera
2015-08-13, 21:31
Medlem
Runkles avatar
Citat:

Var inne på det ett par gånger i våras. Gubben är ingen vidare manager, tyvärr. Det enda som är bra är att han lockar stora namn, något som absolut inte ska underskattas.

Angående Shaq så ser det ut som att Perisic blir klar snart och då ser jag det som ett bra "byte". Shaqiris potential må vara högre, men Perisic är en mer konkret och bättre fotbollsspelare just nu.
Citera
2015-08-13, 21:53
Medlem
Inte helt oväntat gör ju Italien dom snyggaste tröjorna i år igen.
Måste bara hylla Lazios nya borta ställ: http://www.calcio.nu/#!Lazio-presenterar-nytt-bortaställ/c56c/55bfdfbc0cf285bbf3041378

Sjukt snygga! Snyggare än förra årets hemmaställ tom. Den mot Torinos borta är det snyggaste på länge.
Citera
2015-08-14, 00:28
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SectorBravo
Tror shaqiri situationen kommer lösas genom han säljs snart. Har han inte alltid varit så mancini? Alltid velat väldigt mycket och haft konstiga laguttagningar även första gången i Inter? Ända gången han har lyckats är i city om man ser de som ett lyckat.

Citat:
Ursprungligen postat av Runkle
Angående Shaq så ser det ut som att Perisic blir klar snart och då ser jag det som ett bra "byte". Shaqiris potential må vara högre, men Perisic är en mer konkret och bättre fotbollsspelare just nu.

Grejen jag vill få fram är att man alltså värvar Shaqiri i januarifönstret, gör ett stort nummer av det och i det hela taget verkade väldigt ivriga i att få in honom. Efter ett halvår skall han helt plötsligt bara försvinna så fort som möjligt?

Det är cirkusvarning på sånt. Ni kan nu peka på Doumbia, men det var en värvning av mer desperat karaktär och man fick aldrig riktigt intrycket av att det var någon sorts drömvärvning. I Shaqiri-fallet fick jag motsatt intryck. Han skulle vara en del av det nya projektet.

Märkligt som sagt.

---

Sen fattar jag inte Romas anfallsbesättning. Jag kör rakt från huvudet nu och dessa är de spelare man har där framme:

Citat:
Totti, Falque, Ibarbo, Iturbe, Ljajic, Dzeko, Gervinho, Salah

Åtta spelare på tre positioner (endast en centeranfallare också ) känns jävligt overkill. Inte direkt några sopor som kan tänkas vilja nöta bänk heller. Då har man ändå gjort sig av med Doumbia och Destro. WTF pysslar Sabatini med?
Senast redigerad av snillet_1 2015-08-14 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in