Hylands hörna var stort på 60-talet. Det fanns ju bara en TV-kanal i början och alla såg programmet.
En rolig figur var Carl-Gustaf Lindstedt som satt i en låda (Gubben i Lådan) med en clown-kostym och lustig hatt med pinglor på på huvudet. Rätt var det var, mitt i en intervju, öppnade han locket på lådan och sade något. Ibland var det roligt, men ibland fattade ingen något.

Då såg alla, även Hyland besvärade ut.
Med bland det mest klassiska var nog Per Oscarsson julen 1966 när han började med en monolog om sexualkunskap och samtidigt började klä av sig. Lager efter lager av långkalsonger drog han av sig. Hyland såg mer och mer besvärad ut. Men ingen bröt programmet som gick i direktsändning. Publiken i studion var tyst. Alla häpnade. Det här var på en tid när inga bilder på nakna visades offentligt. Porrtidningar beslagtogs av polisen! Jag tror man efter detta diskuterade igenom hur man skulle undvika kupper som detta framöver, bryta programmet och visa annat.
Lennart Hylands fyllekörningar blev mer offentliga på 70-talet (eller de kanske blev vanligare?). Det var allmänt känt bland folk. Jag kommer ihåg en släkting som arbetade som skogsarbetare och instruktör på en öppen anstalt i Värmland, fång-paviljong kallade de den. Där satt nästan bara folk som kört på fyllan. Körde du på fyllan förr åkte du in, jag tror första resan var på en månad. Sedan ökade straffet. Det fanns inga fotbojor eller undantag för kändisar då. Alla åkte in. Punkt. Hyland hade blivit placerad på anstalten där, jag tror det var några månader. Min släkting berättade att Hyland var trevlig, de fick ta foton på honom och han var som folk. Inga diva-takter. Men han orkade inte jobba så mycket, han satt mest på en stubbe när fångarna var ute i skogen.