2007-07-19, 15:35
Medlem
chillionaires avatar
Lyssnade nyss pa Nordegren i P1 och de talade om att bysten pa Lennart Hyland hade flyttats fran Radiohusets torg. Konstnaren hade fragat varfor, och fatt svaret fran nagon represenant fran SR att "han var ett svin".. Detta fick mig och undra, hur var egentligen denna legend?

Allt skvaller ar intressant!
Citera
2007-07-19, 16:25
Medlem
Legimitations avatar
Varför inte damma av en gammal tråd: Skvaller om avlidna kändisar
Eller använda den klistrade: Vart tog Kajsa Mellgren vägen? (Tråden om bortglömda föredettingar)
Citera
2007-07-19, 16:31
Medlem
chillionaires avatar
Han ar ju inte bortglommd. Och han ar sa pass kand att jag anser han ar vard en egen trad.
Citera
2007-07-19, 16:52
Medlem
Diamantinas avatar
Verkar lite underligt, hans barnbarn Niklas Hyland jobbar ju på UR...
http://www.netlearning.se/2006/Bilde...klashyland.jpg
Citera
2007-07-19, 16:53
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Han ar ju inte bortglommd. Och han ar sa pass kand att jag anser han ar vard en egen trad.
Jag håller faktiskt med.

//Mod
Citera
2007-07-19, 17:04
Medlem
Månsans avatar
Hans fru (Tuss Hyland) har skrivit en bok. Där framgår många okända, mörka sidor. Han var gravt alkoholiserad bl a. Vi lite äldre minns att han dammade i diket med bilen och därefter fick smeknamnet Lennart "Pi" Hyland. Polisen uppmätte nämligen den fantastiska nivån 3,14 promille hos herr Hyland. En normaldrinkare hade varit död, Hyland klarade nästan av att köra bil...
Citera
2007-07-19, 18:12
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hans fru (Tuss Hyland) har skrivit en bok. Där framgår många okända, mörka sidor. Han var gravt alkoholiserad bl a. Vi lite äldre minns att han dammade i diket med bilen och därefter fick smeknamnet Lennart "Pi" Hyland. Polisen uppmätte nämligen den fantastiska nivån 3,14 promille hos herr Hyland. En normaldrinkare hade varit död, Hyland klarade nästan av att köra bil...

L Hyland var mycket riktigt kraftigt alkoholiserad.
Jag träffade en TV producent som nån gång på 80 talet hade gjort ett minnesprogram med Hyland. Detta var ganska besvärligt eftersom dom bara kunde jobba en eller ett par timmar på morgonen. Redan vid 10 tiden var Hyland så full att det inte gick att intervjua honom.
Dessutom var Hyland hela tiden mycket otrevlig och sade att allt som producenten i fråga någonsin gjort var skit(Inte sant).
Citera
2007-07-19, 21:15
Medlem
Spoke_islands avatar
Att han söp var bara förnamnet, brännvinet rann ner i halsen på Hyland snabbare än genom en trasig byrålåda! Dessutom var han ett svin. Otrevlig, elak på alla jävla sätt o vis! Han spöade tydligen sin fru också men det snackades det väldigt tyst om! Jobbade på TV-huset ibland på 70-talet, o historierna om Hylands fyll-spel var legio!
Citera
2007-07-19, 23:27
Medlem
En gång i min barndom på 70-talet var Hyland i Askersund och höll i någon sorts trivselkväll. När det var dags för den på den tiden obligatoriska Lådleken och Hyland försökte få upp någon ur publiken för att tävla, klev ett av stans original upp på scenen, dunkade honom i ryggen och sa:

-Tjena Hyland, kommer du ihåg när vi satt på torken i Åsbro tillsammans!

Jag minns inte vad Hyland svarade, men jag kommer ihåg publikens jubel och att jag på hemvägen frågade pappa vad torken var för något.
Citera
2007-07-19, 23:40
Medlem
eastwoods avatar
Det gick ju även rykte om att han skulle ha en kuk som t.o.m överträffade alla Flashbackare i längd. Spermaharen hade ju en parodi på det, Lennart Hyland-Hängd som en häst!
Citera
2007-07-20, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastwood
Det gick ju även rykte om att han skulle ha en kuk som t.o.m överträffade alla Flashbackare i längd. Spermaharen hade ju en parodi på det, Lennart Hyland-Hängd som en häst!
Jaaa..Nu förstår man varför Tuss stod ut med den pajasen i alla dessa år....
Citera
2007-07-20, 10:13
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tafkaf
L Hyland var mycket riktigt kraftigt alkoholiserad.
Jag träffade en TV producent som nån gång på 80 talet hade gjort ett minnesprogram med Hyland. Detta var ganska besvärligt eftersom dom bara kunde jobba en eller ett par timmar på morgonen. Redan vid 10 tiden var Hyland så full att det inte gick att intervjua honom.
Dessutom var Hyland hela tiden mycket otrevlig och sade att allt som producenten i fråga någonsin gjort var skit(Inte sant).

Vet du vad programmet hette?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in