2015-08-26, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Observera att det enligt regel 1.02 inte är tillåtet att citera hela artiklar. Korta citat däremot är OK.

/Mod

Ingen som kan citera några stycken ur artikeln som förklarar vad som har hänt? Tack på förhand.
Citera
2015-08-26, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
(min fetning)
Nja, det är inte sant. Blir det inget åtal, så blir inte heller utredningen en offentlig handling.

Stämmer delvis. Om utredningen läggs ner pga att "brott kan ej styrkas" så har du rätt,men då finns det ju heller inget signalement för det finns ingen GM(det kan såklart ha skett ett brott även om grisarna inte klarar av att styrka det men det beror knappast pga någon mörkläggning).
Om det inte blir något åtal så hålls utredningen öppen och blir därför helt eller delvis belagd med sekretess av utredningstekniska skäl. (Föreställ er hur lätt det vore att vara kriminell om det gick att ta del av alla utredningar medans dom pågår)

Om polisen kör fast i det här fallet,som dom gjort i flera andra fall,så kommer dom prova nya vägar för att komma framåt,och en av dom vägarna kommer med stor sannolikhet vara att dom går ut med signalement.
Om dom inte gör det fastän dom inte kommer någon vart öht,så kan vi börja diskutera en möjlig mörkläggning. Men att påstå att dom mörklägger för att dom inte ger all info dom har redan nu är bara ignorant och okunnigt. (Vet att du inte påstått det men den som skrev inlägget jag reagerade på från början)

Jag kan ha fel i någon detalj här pga att jag är varken jurist eller gris så mina kunskaper är begränsade. Påpeka isf gärna vart jag har fel.
Citera
2015-08-26, 13:04
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glowsticks
Eftersom de här människorna är så grymt överrepresenterade när det gäller våldsbrott i allmänhet och sexualbrott i synnerhet finns det väl skäl att tro att det faktiskt är brottslingar som "flyr" till Sverige. Eller människorna i de här länderna så benägna att våldta. Jag tror inte det.

Det måste bli ett slut på det här jävla vansinnet snart!

Håller med dig!

Se förhållandet USA/Mexiko. Mexikanska staten låter de värst kriminella fly till USA. På så sätt är problemet löst och inte Mexikos längre. USA får på så sätt importerade, illegala flyktingar av värsta sorten. Donald Trump har tagit upp detta nyligen och sagt att detta är vad han skulle åtgärda allra först om han blev president - ut med alla illegala flyktingar och stäng gränsen mot Mexiko.

Asylboendet i Strängnäs; somalier, afghaner, albaner... Deras kvinnosyn, trauman, religion, kultur. Man måste ju vara totalt verklighetsfrånvänd om man inte fattar att de är tickande bomber. Våld, hot och slagsmål dagligen på boenden. Personerna är såpass gamla att det vi aldrig NÅGONSIN kommer kunna integrera dem kulturellt.
Citera
2015-08-26, 13:10
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Visst låter det i princip osannolikt - men det är inte första gången det händer..

http://www.sydostran.se/karlskrona/b...inna-valdtogs/

"Hon hade emellertid avfärdat hans inviter och han hade då skällt ut henne, och menat att hon kränkt och förnedrat honom. "

Typiskt svenskt beteende eller?
Citera
2015-08-26, 13:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"Hon hade emellertid avfärdat hans inviter och han hade då skällt ut henne, och menat att hon kränkt och förnedrat honom. "

Det är den första våldtäktsmannen som det gäller och att han nog inte är svensk framgår av artikeln ..

Han är identifierad och anhållen i sin frånvaro, men det är långt ifrån säkert att han finns kvar i landet.
Citera
2015-08-26, 13:31
Medlem
Arngrips avatar
Nu skriver e-kuriren:

http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...a-grund-av-hot

Demonstration inställd på grund av hot

Citat:
Arrangörerna till den planerade manifestationen mot våld drar sig ur, skriver de på Facebook. Anledningen ska vara att de har blivit hotade.

Först valde arrangörerna, systrarna Ewa och Nina H*llström att stänga ner det offentliga evenemanget på Facebook på grund av att de inte kunde hantera alla hatiska inlägg som skrevs där.

Strax därefter meddelade de i ett slutet evenemang, med enbart inbjudna gäster, att de också kommer att avsäga sig allt som har med manifestationen att göra, eftersom de har mottagit hot. De ska inte medverka på torsdag, men skriver att de tror att folk kommer att tåga genom Strängnäs ändå.

"Vi hoppas att det går lugnt till på torsdag" skriver de.

/..../

* = e
Citera
2015-08-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

Vi snöar in off topic nu men när jag var ute på kontinenten för ett par år sen och befann mig på en pub så var det en tjej som inte ville dansa med en turk(ja jag är 100% säker på att han var turk) och då slog han av käken på henne. Han fick dock stryk,bla av en marockan.
Jag har ingen erfarenhet av svenskar som gjort något liknande men har flera ggr hört/sett svenska killar bli arga utav samma anledning utan att ta till våld. Dom har ist börjat svära åt tjejen i fråga och kallat henne hora och dylikt.
Jag tror det i grund och botten handlar om att vissa människor inte klarar av att bli avvisade,förmodligen för att deras mamma intalat dom att dom är en liten prins som ingen kan säga nej åt. Detta upplever jag är vanligare i vissa kulturer än andra,men ingen kultur är befriad från det beteendet.

Det kan mycket väl vara så i detta fallet att gm har blivit avvisad tidigare under kvällen och sen när kvinnan börjat gå hemmåt så har gm1 följt efter för att visa henne att man minsann inte säger nej åt denna "prinsen". (100% spekulation som man inte bör lägga någon större vikt i)
Citera
2015-08-26, 13:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arngrip
Nu skriver e-kuriren:

http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...a-grund-av-hot

Demonstration inställd på grund av hot

* = e
Bra att det blir inställt. Människor som inte ser några problem med att demonstrera mot våld tillsammans med våldtäktsmän har en ganska obehaglig människosyn. Det vore bättre att anordna en demonstration mot asylförläggningen och all brottslighet som emanerar därifrån, inklusive grupp-serie-våldtäkten.
Citera
2015-08-26, 13:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bra att det blir inställt. Människor som inte ser några problem med att demonstrera mot våld tillsammans med våldtäktsmän har en ganska obehaglig människosyn. Det vore bättre att anordna en demonstration mot asylförläggningen och all brottslighet som emanerar därifrån, inklusive grupp-serie-våldtäkten.
På vilket sätt skulle manifestationen ha varit tänkt att ske sida med sida med våldtäktsmän?

Om nu två stycken våldtagit en kvinna och någon i efterhand arrangerar en demonstration mot våld så borde väl demonstrationen ses som riktat mot just de som brukat våld - i det här fallet då de som gett sig på kvinnan.
Citera
2015-08-26, 13:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brr--vadjagfryser
Gruppen börjar få kritik nu. "Hur kan ni gå till just den platsen? Fattar ni inte att det finns hur många rädda flyktingar som helst där?" Nu får man kritik när man ska promenera mot våldet.
Kritiken mot manifestationen var alltså att man inte skulle skrämma flyktingarna?
Citera
2015-08-26, 13:57
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilket sätt skulle manifestationen ha varit tänkt att ske sida med sida med våldtäktsmän?

Om nu två stycken våldtagit en kvinna och någon i efterhand arrangerar en demonstration mot våld så borde väl demonstrationen ses som riktat mot just de som brukat våld - i det här fallet då de som gett sig på kvinnan.
De hade ju bjudit in folket på flyktingförläggningen. Alltså med ganska stor sannolikhet gärningsmännen (som inte är gripna än). När folk påpekade detta så beskrev de det som "hot", tog ner facebooksidan och avbokade manifestationen. Kanske kom de på bättre tankar och tyckte att "hot" var en smidig väg ut?
Citera
2015-08-26, 13:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Våldtäktsmännen kommer alltså att gå med i tåget? Detta är ju bara för mycket. Detta land har nått en helt ny nivå i dumhet.

ALLA vet att det är dom på boendet som ligger bakom våldtäkterna men dom bara måste bjuda in Mälarblick ändå.

Det som sker just nu i Sverige är en masspsykos på steroider. Undrar hur kvinnan känner sig just nu?
Bor det verkligen bara två personer på Mälarblick?

Annars är det ju svårt att komma till den slutsats som du dragit faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in