2015-08-25, 12:40
Medlem
Kungen84s avatar
Tja! Helt ny på detta. Har ett avanza konto å tänkte köpa en drös små billiga hög risk aktier för runt 10k. Tips tricks? Snabba pengar sökes. Har ävrn SSAB A aktier på låång sikt i dagsläget. Då d gått ner 69% sen ja köpte.

Ber om lite tips å hjälp
Citera
2015-08-25, 12:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen84
Tja! Helt ny på detta. Har ett avanza konto å tänkte köpa en drös små billiga hög risk aktier för runt 10k. Tips tricks? Snabba pengar sökes. Har ävrn SSAB A aktier på låång sikt i dagsläget. Då d gått ner 69% sen ja köpte.

Ber om lite tips å hjälp

Sluta köpa högriskare. Du får en bra skjuts på börsens bättre dagar i exempelvis Industrivärden som indirekt äger SSAB.

Ha inte för bråttom med att bli rik. Det är en långsiktig satsning som kommer att hjälpa dig med det. Inte genom att köpa random lottsedlar.
Citera
2015-08-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Köp i omgångar bara. Och köp på riktigt sura dagar. Aktiehandel är hur lätt som helst, men det gäller att inte följa skocken. Gör tvärtom istället.

Så inte köpa på Avanza Zero idag eller?

Avvakta med att köpa alls?
Citera
2015-08-25, 13:10
Medlem
Phatcherocs avatar

Som sagt var detta förutspått redan 1998 ~ https://www.flashback.org/sp54466909
Senast redigerad av Phatcheroc 2015-08-25 kl. 13:17.
Citera
2015-08-25, 13:16
Medlem
Kungen84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mycketpengar
Så inte köpa på Avanza Zero idag eller?

Avvakta med att köpa alls?

Avanza zero vad e det då?
Citera
2015-08-25, 13:34
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur så? Tror du på falskt alarm då?
Jag tror aldrig på spåmän.
Citera
2015-08-25, 13:35
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvoan
Det är Celenos självsäkra sanningars fel.
Ja, så är det.
Citera
2015-08-25, 13:39
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Hur går det med Styrelseproffset, Celenos och Louies ostron och champagnefirande på Cafe Opera?
Sålde för ett par månader sen med rejäl vinst, själv.
Ganska nöjd med mitt beslut.
Klart du ska vara nöjd.

Vet dock inte varför du nämner mig i samma mening som ostron, champagne och café opera.

Raka motsatsen till vad jag lägger pengar på.
Citera
2015-08-25, 14:01
Medlem
edelmans avatar
Citat:
Sluta köpa högriskare. Du får en bra skjuts på börsens bättre dagar i exempelvis Industrivärden som indirekt äger SSAB.

Ha inte för bråttom med att bli rik. Det är en långsiktig satsning som kommer att hjälpa dig med det. Inte genom att köpa random lottsedlar.

Grämer mig idag att jag inte var likvid för att kunna tanka lite TeliaSonera igår. Riktigt fin direktavkastning efter dippen, och idag plus 5,3 % kl 14. Suck.
Citera
2015-08-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Klart du ska vara nöjd.

Så lät det inte på dig för ett par månader sen. Man skulle sitta lugnt i båten, och inte sälja. De som sålde då var enligt dig överkänsliga, för att det skvalpar lite normalt i börsen.

Men jag står för att jag just nu är ett nervknippe som inte klarar av en skakig börs.
Citera
2015-08-25, 14:28
Medlem
Citat:

Var det inte aktiestinsen som sa att det nästan är omöjligt att bli rik snabbt på börsen det tar decennier. Vill man bli rik snabbt kan man lika gärna köpa trisslotter för pengarna sa han väl
Citera
2015-08-25, 14:57
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Så lät det inte på dig för ett par månader sen. Man skulle sitta lugnt i båten, och inte sälja. De som sålde då var enligt dig överkänsliga, för att det skvalpar lite normalt i börsen.
Klart man ska vara nöjd när man gjort en bra affär

Ska man vara missnöjd eller?

Och ja, man ska sitta still i båten.

Det gäller dock inte alla er som har en spåkula eller en tidsmaskin, men ni behöver ju aldrig fråga om nånting, eller hur?
Citat:
Men jag står för att jag just nu är ett nervknippe som inte klarar av en skakig börs.
Det är ju tråkigt att du mår dåligt. Jag har tappat en årslön och känner ingenting alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in