Citat:
Ursprungligen postat av
yeahsurexxx
hoppas skiten brakar totalt så ni som lever med låtsaspengar på banken blir urfattiga och lär er något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bbobi
Fiktiva pengar? Jag kan ta ut dom i en bankomat.
Du har alla pengar i madrassen? Jobbar du tar du ut hela lönen i kontanter. Du vill inte ha fiktiva pengar. Du vill ju ha riktiga pengar. För pengar på banken kan man ju inte köpa saker för?
Sen är en andel en andel, inte pengar. Resten kan man ha kontant hemma om man vill. Då äger man företag istället för att ha fiktiva pengar.
Vill du förtydliga lite? Annars kan vi för min del droppa diskussionen helt.
Jag delar inte
yeahsurexxx undergångsönskan, men gissar att h*n avser fiatpengar. Om fiatvalutan (låtsaspengar, uppblåsta med FRB i en gigantisk kreditbubbla) brakar samman, så spelar det ingen roll om dina pengar är digitala siffror eller sedlar. De blir helt värdelösa i vilket fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tvoan
Ägarandelar i företag är inte fiktiva pengar.
Om inte hela samhället brakar samman, så är ägarandelar i ett stabilt företag ett hyfsat sätt att försöka rädda sitt sparkapital. Då bör man kunna hänga med, även om det blir en period med hög inflation.
Jag tycker att framtiden ser väldigt dyster ut, men jag hoppas att vi får se nya ATH - både inom kort och sedan inom några år, om det blir en krasch. Jag har inte sparat färdigt, så jag har ingenstans att dra med mitt kapital. Det jag har nu räcker inte för att freda mig vid en total samhällskollaps.