2015-08-24, 23:42
Medlem
SKiTSURs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
En polare och hans storebror gjorde samma med gubben deras morsa bodde med i början av 80.
Gubben hade spöat upp morsan och min polare som var lillgrabb på 13 kom hem och gav sig på gubben, polaren fick duktigt med stryk han med, men när storebror som var 17 kom så var det gubben som åkte ambulans, de hade turades om att sparka han i kuken och huvudet tills morsan ringde snuten.
Gubben blev blind på ett öga
Fick fan gåshud av det du berätta.. Antar det var tvärlugnt för bröderna IOM misshandeln av deras mamma ur polisväsendets ögon sett.?

Älskar fan hämnd historier. När dom verkligen är berättigade!

Som Holger dom hitta styckad. Känns inte som polisen ens försöker lösa det ( med alla rätt ).
Citera
2015-08-24, 23:43
Medlem
Tycker ej synd om han, det var förväntat att folk skulle vara arga. Det va fel misshandla han men dem borde inte ha släppt ut han,,,
Citera
2015-08-24, 23:44
Medlem
Varför i hela friden använder någon en golfklubba till detta, varför inte ett vedträ eller en stor gren t.ex, lättare att göra sig av med bevisen.
Citera
2015-08-24, 23:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKiTSUR
Fick fan gåshud av det du berätta.. Antar det var tvärlugnt för bröderna IOM misshandeln av deras mamma ur polisväsendets ögon sett.?

Älskar fan hämnd historier. När dom verkligen är berättigade!

Som Holger dom hitta styckad. Känns inte som polisen ens försöker lösa det ( med alla rätt ).
När det gäller Holger så är det Skjut, gräv, tig som troligen gällt, bara det att någon "råkade" gräva upp honom av misstag, polisen har nog sina aningar men kan inte binda gärningsman vid brottet.

Apropå det, jag är inte uppdaterad i tråden senaste dygnet,, det här att de tagit en som skrutit på facebook, finns det mer om det eller är det bara en som vill vara ball?
http://www.vk.se/1513859/erkanner-pa-facebook

Sist, lillebror som jag känner gick det bra för, storebror gick det mindre bra för, men det hade nog andra osaker.
Citera
2015-08-24, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nja, nej. Som sagt det här är ingen raketvetenskap. Att slå någon med en golfklubba är inom kriminella kretsar lika vanligt som att förstå praktiken bakom ett avsågat hagelgevär. Praktiskt användningsområde får stå på foten för macho-stämpeln. Jag tror helt enkelt att GM stått i källare eller vindsförrådet och valt ut lämpligt redskap.

GM har också vetat om var Hagamannen varit och när, därför har det blivit så här. GM kunde förövrigt kunnat välja ett basebollträ men något sådant fanns väl inte tillgängligt. Kortfattat tror jag GM är personer som är ur högerextrema kretsar, vilket det spekulerats om i tidningarna. Sen att de möjligen själva är dömda för mindre brott tidigare tror jag är helt troligt. Däremot finns det mycket och många sådana personer varför det ändå inte blir lätt hitta GM.

Om de kommer bli gripna? Jag tror dessa herrar tids nog kommer prata om sitt "brott", kalla det skryt men om de slagit Hagamannen vill de väl att folk får reda på det också? Om de inte vill åka dit alls är det bara att hålla tyst så får länsmannen det svårt att hitta GM.

Hade det inte stått bilar och EPA-traktorer ( ) och bländat huset? En hyfsad indikation kan jag tycka!
Citera
2015-08-24, 23:55
Medlem
Jag tycker att det är tragiskt, jag har alltid betraktat Nicke som en god vän och livskamrat.
Citera
2015-08-24, 23:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Varför i hela friden använder någon en golfklubba till detta, varför inte ett vedträ eller en stor gren t.ex, lättare att göra sig av med bevisen.
Det vet nog bara GM. men en golfklubba är ett fan så mycket efektivare vapen ute i det fri när du kan svinga, vedträ? trädgren?... nej inte om jag skulle vilja skada någon ordentligt.

Men jag skulle heller inte lämnat golfklubban där, skulle slängt den i någon älv.

Edit: Ja trädgren, om man hade obegränsat med tid (kört den upp och ner, fram och tillbaka i prutten på honom )
Senast redigerad av Onanikrem 2015-08-24 kl. 23:59.
Citera
2015-08-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Säker från våld.

Nu råkade Hagamannen vara på “fel” plats så att säga. Tidigare var de tjejerna som råkade vara på “fel” plats. Tiderna förändras..rollerna byter plats.

Hagamannen anser att det är hans rätt att få bosätta sig var han vill. Men då glömde han att det finns vissa säkerhetsaspekter med I bilden. Tanken har tydligen inte ens slagit honom ( ;-) att det obehag hans BO känner kan omvandlas till något obehagligt gentemot honom själv.

Hade han gått I terapin hade han fått viktiga råd hur han borde uttala sig och bete sig för att undvika klubbningar I framtiden. Men han sket I terapin och började strida för sina rättigheter istället..

Vi tänker väldigt lika, detta är ju inget att moralisera över att folk får nog.

Kvinnor tycker också de har rätt att gå var de vill. Men det är ju ingen bra idé. Det blir taxi, eller stanna hemma för det är farligt att gå hem ensam efter bion eller en fest. Endast för att det finns folk som denne våldtäktsman.

Det var ingen bra idé heller för Hagamannen och tala om vad han har rätt till eftersom de flesta människor i Sverige har tröttnat på att äckel som honom inte får straff i proportion till vad han ställt till med. Det finns ingen ånger, eller insikt över de vidriga handlingar han vägrar ta ansvar för.

Debatten borde vara över den dom han fick, och varför Hagamannen kom ut efter så kort tid och hur det kan vara tillåtet att inte betala skadeståndet till offren. Det är vidrigt att han lyckades föra över egendom till sin far och att ingen återvinning gjorts. Det är blodspengar.

Det är inte trevligt att folk tar lagen i egna händer och slåss med golfklubbor, men när systemet inte tar hand om folk som Hagamannen, eller ger brottsoffer upprättelse ser jag det som logiskt att detta hände. Kanske polletten trillar in nu, för han hade inget att göra på en plats där han tidigare terroriserat omgivningen.

Jag tror inte på terapi för folk som honom, men det hade ändå varit trevligt om han hade visat att han fattat. Han är trotsig och bara det att han tror han är kvitt, visar på att han tiggde om stryk. Det var demonstrativt från hans sida, att tala om valfrihet. Jag blev faktiskt uppretad när jag hörde om turerna kring hans frigivning.

Han kunde ha dömts hårdare då han var likgiltig inför om hans offer skulle skadas eller dö. Det är inte hans förtjänst att offren överlevde.
Citera
2015-08-25, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tursomsatan
Om han inte kommer tillbaka till Övertorneå . Var kommer han då att dyka upp???
Jag är förvånad att han inte bytt namn och börjat jobba i Norge.
I hela Norden skriker man efter duktiga bilplåtslagare. Vilket han tydligen var?
Där hade han troligtvis tjänat bra med pengar med så han kunnat betala av till brottsoffren.
Citera
2015-08-25, 00:07
Medlem
Du som inte välkomnar denna åtgärd står indirekt bakom Hagamannens gärningar.

Egentligen skulle han avrättats. Tillsammans med er sympatisörer.

Jag erkänner inte det svenska rättssystemet.
Citera
2015-08-25, 00:07
Medlem
Kan man anta att Niklas vilar ut hemma hos föräldrarna i Umeå nu? (eller strax utanför bodde dom väl), då betyder ju den här misshandeln bara att han hamnade närmare sina gamla offer.

Det känns som att han kanske inte har så många val av vänner att ligga lågt hos, om han inte bondade med någon på kåken som kan tänkas inhysa honom.
Citera
2015-08-25, 00:08
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaminpiller
Jag tycker att det är tragiskt, jag har alltid betraktat Nicke som en god vän och livskamrat.

Man får ju tänka på att kvinnorna betett sig lite syndigt också hade det vart i ett muslimskt land hade dom inte vart ute och ränt runt mitt i natten ensamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in