2015-11-03, 11:11
Medlem
swimp78s avatar
Jag hade kunnat stödja en anhörig till hagamannens offer som hämnas, men när tidigare våldsdömda psykopater som dömts för kvinnomisshandel, hatbrott mot homosexuella osv - utövar våld mot Hagamannen som förevändning för att få utlopp för sin kriminella våldslusta - då kan jag inte stödja detta. Hoppas på kännbara straff för de kriminella svinen. Hagamannen är ett svin och förövarna är svin. Lås in allihop
Citera
2015-11-03, 11:12
Medlem
Die.young.4evers avatar
Ja det där vittnet som skrek något från fönstret och tyckte det var det fegaste han sett. Verkar ju inte vara riktigt frisk i huvudet han heller!!! Hur fan tänker fanskapet. Att skriker något åt några som gör samhället en tjänst borde fan bara det vara straffbart. Jo jag vet han har gjort sitt straff. Men vissa brott är inte avbetaldsläggande!! Så ärebara! Jag hade ju bara vänt huvudet bort. Man vill ju inte blanda sig i. Det är väll så vi svenskar ses som. Vad jag har hört!! Jajävlar haha ha
Senast redigerad av Die.young.4ever 2015-11-03 kl. 11:31.
Citera
2015-11-03, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Ja det där vittnet som skrek något från fönstret och tyckte det var det fegaste han sett. Verkar ju inte vara riktigt frisk i huvudet han heller!!! Hur fan tänker fanskapet. Att skriker något åt något åt några som gör samhället en björn-tjänst borde fan bara det vara straffbart. Jo jag vet han har gjort sitt straff. Men vissa brott är inte avbetaldsläggande!! Så ärebara! Jag hade ju bara vänt huvudet bort. Man vill ju inte blanda sig i. Det är väll så vi svenskar ses som. Vad jag har hört!! Jajävlar haha ha

Ett samhälles värsta avskum, som tjallar på hederliga och modiga medborgare.
Citera
2015-11-03, 11:16
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Ett samhälles värsta avskum, som tjallar på hederliga och modiga medborgare.

De hederliga tidigare dömda som misshandlar kvinnor och bögar? Är de dessa som är hederliga medborgare? Jag skulle kalla förövarna för kriminella avskum. Men inte du?

Är du kanske lite dum i huvudet?
Citera
2015-11-03, 11:17
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ja det där vittnet som skrek något från fönstret och tyckte det var det fegaste han sett. Verkar ju inte vara riktigt frisk i huvudet han heller!!! Hur fan tänker fanskapet. Att skriker något åt något åt några som gör samhället en björn-tjänst borde fan bara det vara straffbart. Jo jag vet han har gjort sitt straff. Men vissa brott är inte avbetaldsläggande!! Så ärebara! Jag hade ju bara vänt huvudet bort. Man vill ju inte blanda sig i. Det är väll så vi svenskar ses som. Vad jag har hört!! Jajävlar haha ha

Nej, det har han inte. Han är villkorligt frigiven i slutet av sitt straff enligt svensk praxis. Han avtjänar i praktiken fortfarande sitt straff.
Citera
2015-11-03, 11:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Du har inte så bra koll på begreppet björntjänst va? Eller 'avbetaldsläggande' för den delen.
Citera
2015-11-03, 11:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nej, det har han inte. Han är villkorligt frigiven i slutet av sitt straff enligt svensk praxis. Han avtjänar i praktiken fortfarande sitt straff.

Det innebär ju iof inte att man är lovligt byte för misshandel.
Citera
2015-11-03, 11:36
Medlem
Citat:
Ja det där vittnet som skrek något från fönstret och tyckte det var det fegaste han sett. Verkar ju inte vara riktigt frisk i huvudet han heller!!! Hur fan tänker fanskapet. Att skriker något åt några som gör samhället en tjänst borde fan bara det vara straffbart. Jo jag vet han har gjort sitt straff. Men vissa brott är inte avbetaldsläggande!! Så ärebara! Jag hade ju bara vänt huvudet bort. Man vill ju inte blanda sig i. Det är väll så vi svenskar ses som. Vad jag har hört!! Jajävlar haha ha
Lite göttigt rättvisestryk har ingen dött av.
Citera
2015-11-03, 11:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Brottsoffermyndigheten / brottsofferfonden betalar ut pengar också, helt rätt. Har man blivit tilldömd skadestånd så får du ut det. I Hagas fall så fanns väl tom summorna med i domen tycker jag mig minnas

Nä, kvinnomisshandlaren med sällskap har ju sett till att Haga inte kunde slutföra utbildningen för att kunna betala mer.. Bra jobbat av kriminellt slödder.. Kvinnomisshandlaren lär få det tufft på kåken iaf.

Ok, nu fattar jag det sista du skrev förut! Jag tycker givetvis inte heller att misshandeln var rätt.
Menar bara om han får pengar anser jag att han ska betala tillbaka det han är skyldig!
Samma som om en person vinner en massa pengar får den betala av skulden via indrivning från kronofogden.

En gång per år har min dotter fått utdrag från kronofogden, då denna person ytterligare kollats om han har medel att betala tillbaka skulden. Men han lär nog se till att han inte kan det fortsättningsvis med om han är tillräckligt smart Tur nog drabbar det ingen enskild i dessa fall!
Citera
2015-11-03, 14:31
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ok, nu fattar jag det sista du skrev förut! Jag tycker givetvis inte heller att misshandeln var rätt.
Menar bara om han får pengar anser jag att han ska betala tillbaka det han är skyldig!
Samma som om en person vinner en massa pengar får den betala av skulden via indrivning från kronofogden.

En gång per år har min dotter fått utdrag från kronofogden, då denna person ytterligare kollats om han har medel att betala tillbaka skulden. Men han lär nog se till att han inte kan det fortsättningsvis med om han är tillräckligt smart Tur nog drabbar det ingen enskild i dessa fall!

Absolut så vore det en "fin gest" att han betalade tillbaka. Rätt smart att få ner skadeståndsanspråket också. Men vi vet nog alla att Haga inte tänker så. Men vem vet? Ibland kan ju även skitstövlar förvåna en..

Grabbarna här kommer att få en rejäl volta iaf, det kan vi vara säkra på. Blir intressant att läsa domen sen
Citera
2015-11-03, 14:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Var inte grejen med att han 'undanhöll' tillgångar att han ville säkra dem för sina barns skull? Om det var så har jag förståelse för honom.
Citera
2015-11-03, 14:43
Medlem
TheAssRapists avatar
Alla som tycker det är bra. Knulla er själva.

Han har avtjänat sitt straff, låt gubbfan vara i fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in