2015-08-24, 12:08
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Å andra sidan var det omvänt i våras, när vi inte fick den poängskörd som faktiskt spelet borde ha gett oss. Nu har vi i motsatts haft turen med oss. Vi har varit ojämna, precis som alla andra lag. Jag ser hellre att vi har någon form av spelmässig svacka nu när vi möter på pappret "sämre" lag för att sedan hitta tillbaka när serien avgörs.

Metodiken blir lite lustig eftersom vi ligger 2 poäng bakom IFK Göteborg. Vilka lag håller en jämnade och högre nivå än AIK?
Har i och för sig bara sett ett tiotal matcher med AIK i år och i dessa har ni varit sämre än Göteborg och Elfsborg. Men visst kan det vara så att jag främst sett de matcher ni presterat sämre i.

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Är du ännu en sån som inte fattar att 3p är det enda som räknas? Det spelar ingen roll hur överlägset eller snyggt man gör det. Man ger allt i 90+ utan att ge upp, även om man har en dålig dag på jobbet.

Vi har kommit ikapp för vi har vunnit mot alla toppkonkurrenter vi tagit oss förbi.
Alla lag har perioder då de tar fler eller färre poäng i förhållande till kvalitén på spelartrupp och ledare. Min poäng är att AIK haft en sådan nu, och eftersom de bara är jämsides med övriga topplag så kommer de få svårt att vinna serien när poängsnittet går tillbaka till det förväntade.
Citera
2015-08-24, 12:09
Medlem
AIK - Blåvitt har möjlighet att bli den revansch för 2009 som IFK behöver som klubb. Jag ser fram emot att få se Seb fira med att jucka mot Norra Stå.
Citera
2015-08-24, 12:41
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Har i och för sig bara sett ett tiotal matcher med AIK i år och i dessa har ni varit sämre än Göteborg och Elfsborg. Men visst kan det vara så att jag främst sett de matcher ni presterat sämre i.

Alla lag har perioder då de tar fler eller färre poäng i förhållande till kvalitén på spelartrupp och ledare. Min poäng är att AIK haft en sådan nu, och eftersom de bara är jämsides med övriga topplag så kommer de få svårt att vinna serien när poängsnittet går tillbaka till det förväntade.

Och jag säger snarare att det är lag som lyckas ta poäng trots dåliga insatser är de som brukar gå hela vägen. Precis som IFK lyckades igår också.

Det är exakt på denna punkten AIK har fallit tidigare år under Alm.
Citera
2015-08-24, 13:37
Medlem
eternussermos avatar
@DKristoffersson: Bajens derbyelva: Kristinsson - Solheim, Satra, Saevarsson, Batan -Persson,Haglund - Kennedy, Khalili, Torsteinbö - Orlov.

Disco brukar ha koll, men något överraskande elva där Magyar inte är med, och ingen Israelsson. Ser trots allt rätt ok ut.
Citera
2015-08-24, 13:40
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Och jag säger snarare att det är lag som lyckas ta poäng trots dåliga insatser är de som brukar gå hela vägen. Precis som IFK lyckades igår också.

Det är exakt på denna punkten AIK har fallit tidigare år under Alm.
Bortsett från bottenlagen så har de flesta lag perioder då de tar poäng trots dålig insatser. AIK har behövt en rätt så extrem sådan för att ens kunna hänga på toppstriden, vilket gör att jag tror ni får det svårt att konkurrera med de andra topplagen när resultaten blir mer normala i förhållande till prestationen.
Citera
2015-08-24, 14:04
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
@DKristoffersson: Bajens derbyelva: Kristinsson - Solheim, Satra, Saevarsson, Batan -Persson,Haglund - Kennedy, Khalili, Torsteinbö - Orlov.

Disco brukar ha koll, men något överraskande elva där Magyar inte är med, och ingen Israelsson. Ser trots allt rätt ok ut.

Hoppas att det stämmer. Saevarsson är en bättre mittback än Magyar och är dessutom mer samspelt med Saetra. Å andra sidan är han en bättre ytterback än Solheim... i vilket fall som helst så tror jag att vi kan stå emot hyfsat defensivt.

Offensivt är det däremot lite mer osäkert. Kennedy och Khalili är bra spelare som inger lite hopp om fina offensiva aktioner, även om Kennedy inte har varit sig själv efter skadan. Tyvärr har vi ojämna Torsteinbö på en kant (vi får hoppas att han har en bra dag) och träbenet Orlov på topp som lär bränna frilägen till förbannelse, och alternativen är inte mycket bättre. Hoppas verkligen att elvan stämmer och att Måns är petad i alla fall, det är på tiden att han får nöta bänk.

1-1 eller 2-1 är magkänslan.
Citera
2015-08-24, 14:16
Medlem
Salorms avatar
DIF's uttagna trupp:
K. Höie, H. Nilsson
J. Arvidsson, E. Bergström (K), T. Björkström, O. Colley, S. Karlsson, E. Käck, F. Stenman
D. Berntsen, A. Faltsetas, J. Karlström, S-M Moon, K. Mrabti,
S. Andersson, A. Jawo, S. Johnson, N. Mushekwi

Helt sjukt vad muskler som saknas i den här truppen. Finns ju inget as som kan väcka laget.. Kanske någon back, men mittfältet är ju klent som få.
Citera
2015-08-24, 14:16
Medlem
eternussermos avatar
Hur är läget med Mushekwi förresten, är det några rykten jag missat, hyrestiden går väl ut om en vecka?
Citera
2015-08-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Bortsett från bottenlagen så har de flesta lag perioder då de tar poäng trots dålig insatser. AIK har behövt en rätt så extrem sådan för att ens kunna hänga på toppstriden, vilket gör att jag tror ni får det svårt att konkurrera med de andra topplagen när resultaten blir mer normala i förhållande till prestationen.

med den logiken kommer ju inte ett enda lag kunna konkurrera med toppen när resultaten blir "normala" (om ett poängsnitt på 2p över mer än två tredjedelar av säsongen inte kan ses som vad som är "normalt"). du inser inte att varenda lag hade legat många poäng ifrån toppen ifall de inte vunnit när de inte förtjänat det just eftersom toppen är jämn? var hade t.ex. IFK göteborg legat om man inte lyckats få in sena mål emot åtvid, häcken (i våras) eller HBK? för att inte tala om rånet emot bajen på tele2. du får nog jobba hårt om du ska hitta ett lag som ligger i toppskiktet efter 2/3 av en serie som inte har vunnit flera matcher utan att ha gjort en bra insats.

sen får du det som att låta som att AIK typ gjort fem dåliga matcher och tagit fem segrar senaste fem omgångarna, osäker på om du ens sett våra matcher isåfall då det inte stämmer alls. gör man en dålig insats emot t.ex. djurgården bara för man lyckas vinna trots att man fått ett rött kort? nej, sonko gör en dålig insats som tar ett idiotiskt rött kort, resterande 10 spelare gör ta mig fan inte en dålig match. det enda som varit rent ut sagt dåligt senaste tiden har varit delar av gefle-matchen samt slutet av kalmar-matchen.
Senast redigerad av M.S 2015-08-24 kl. 14:21.
Citera
2015-08-24, 14:19
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hur är läget med Mushekwi förresten, är det några rykten jag missat, hyrestiden går väl ut om en vecka?

Om allt stämmer så är derbyt hans sista match, men jag vet inte om det kommit något officiellt om det ännu?

Edit: Kan tillägga att utan Haris inspel så har Mushekwi blivit lättare bortplockad för han saknar spelaren som gjort alla inspel till honom.
Citera
2015-08-24, 14:23
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
DIF's uttagna trupp:
K. Höie, H. Nilsson
J. Arvidsson, E. Bergström (K), T. Björkström, O. Colley, S. Karlsson, E. Käck, F. Stenman
D. Berntsen, A. Faltsetas, J. Karlström, S-M Moon, K. Mrabti,
S. Andersson, A. Jawo, S. Johnson, N. Mushekwi

Helt sjukt vad muskler som saknas i den här truppen. Finns ju inget as som kan väcka laget.. Kanske någon back, men mittfältet är ju klent som få.

Ja, kan vara en detalj där vi har en fördel liksom i förra derbyt. Hoppas jag får se liknande intervjuer, som denna
https://m.youtube.com/watch?v=OLqaPHaSE8Y

Däremot har ni ju en helt annan speed på mittfältet. Jag får nog hoppas på en tät, och tuff, match medan ni får hoppas på en öppen.
Citera
2015-08-24, 14:52
Medlem
kostymnisses avatar
Snack om att lag som ibland vinner "oförtjänt" sett till spel och/eller chanser är ju bara löjligt.
Vi har gjort många sena mål men har å andra sidan bränt straffar som kostar oss poäng. ..

Det är ju fullständigt skit samma hur det ser ut så länge man vinner. Visst var gårdagens insats i åtvid usel men det enda som tas med till historieböckerna är åtvid-blåvitt 0-1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in