Citat:
Ursprungligen postat av
VoldsamKnarkare
Nej nej, jag har för all del sett hat mot de flesta brottslingar speciellt i det här forumet. Men att någon skulle samla ihop ett gäng och attackera t.ex Tommy Zethraeus efter han kommit ut, finns inte en chans. Och det vet du om. Bara att beskåda, när någon ny våldtäktsmans bravader uppdagas så skapas det ibland inlägg på Facebook med uthängningar och tusentals inlägg med hat. Med all rätt kanske. Sen dyker det upp livets hårda skola, rakade primitiva lågpannor som skriver saker i stil med, "hade jag fått tag i han hade jag *insert valfri tortyrmetod bla bla bla*". Klart att de flesta som gör så bara lallar och vill verka hårda och plocka billiga poäng. Men det finns alltid en och annan som menar allvar. Det här syns inte när man fångat en mördare eller liknande, t.ex i gangstersvängen, hur fegt brott personen än begått. Vanligt folk vågar inte kasta skit på dessa från en öppen profil, än mindre skada dem när de kommer ut efter ett allt för kort straff. Det är inte värt risken helt enkelt.
Det beror också lite på hur den som kommer ut efter straff beter sig, hade exempelvis Mattias Flink när han muckade flyttat hem till dalarna, aldrig sagt han ångrat sig, konsekvent gjort allt som stod i hans makt att inte betala skadestånd till offrens familjer, då tror jag han fått det svårt på utsidan han med.
Nu är det en annan typ av brott, Flink klickade i hjärnan och begick fruktansvärda brott, brotten hände samma natt alla.
Är övertygad om att han är mindre farlig än både du och jag nu. Han har lärt sin läxa den hårda vägen.
Niklas Lindgren gjorde sina våldtäkter i ett spann av åtta år, och våldet eskalerade för varje gång.
Sadistiskt våld som inte hade ett dugg med sex att göra, hade han inte åkt dit hade han hållit på än.
I samma veva han visste han var fast, när de under tvång toppsade hononom så avyttrar han all egendom och alla sina fordon... till pappa. Han tänker då inte betala något skadestånd han inte!
Läste en intervju med sista offret, hon som han efter att ha skändat med en trädgren, bitit örat av och sen försökte släpa ut i vattnet.
I rätten sa han ett kort kallt förlåt, det var allt han hade att säga.
Inte alls konstigt han åker på stryk, dumjävleln åker upp till norrland det första han gör.