2015-08-28, 01:09
Medlem
nikkiiisixs avatar
Brukar vanligtvis vara mot att folk tar lagen i egna händer men i detta fall har han ju skitit ner sig totalt och vinner inte min sympati för fem ruttna ören. Aset kom ju lindrigt undan...Mindre än vad man kan säga om hans många offer.
Citera
2015-08-28, 04:23
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Nej nej, jag har för all del sett hat mot de flesta brottslingar speciellt i det här forumet. Men att någon skulle samla ihop ett gäng och attackera t.ex Tommy Zethraeus efter han kommit ut, finns inte en chans. Och det vet du om. Bara att beskåda, när någon ny våldtäktsmans bravader uppdagas så skapas det ibland inlägg på Facebook med uthängningar och tusentals inlägg med hat. Med all rätt kanske. Sen dyker det upp livets hårda skola, rakade primitiva lågpannor som skriver saker i stil med, "hade jag fått tag i han hade jag *insert valfri tortyrmetod bla bla bla*". Klart att de flesta som gör så bara lallar och vill verka hårda och plocka billiga poäng. Men det finns alltid en och annan som menar allvar. Det här syns inte när man fångat en mördare eller liknande, t.ex i gangstersvängen, hur fegt brott personen än begått. Vanligt folk vågar inte kasta skit på dessa från en öppen profil, än mindre skada dem när de kommer ut efter ett allt för kort straff. Det är inte värt risken helt enkelt.
Det beror också lite på hur den som kommer ut efter straff beter sig, hade exempelvis Mattias Flink när han muckade flyttat hem till dalarna, aldrig sagt han ångrat sig, konsekvent gjort allt som stod i hans makt att inte betala skadestånd till offrens familjer, då tror jag han fått det svårt på utsidan han med.
Nu är det en annan typ av brott, Flink klickade i hjärnan och begick fruktansvärda brott, brotten hände samma natt alla.
Är övertygad om att han är mindre farlig än både du och jag nu. Han har lärt sin läxa den hårda vägen.
Niklas Lindgren gjorde sina våldtäkter i ett spann av åtta år, och våldet eskalerade för varje gång.
Sadistiskt våld som inte hade ett dugg med sex att göra, hade han inte åkt dit hade han hållit på än.
I samma veva han visste han var fast, när de under tvång toppsade hononom så avyttrar han all egendom och alla sina fordon... till pappa. Han tänker då inte betala något skadestånd han inte!

Läste en intervju med sista offret, hon som han efter att ha skändat med en trädgren, bitit örat av och sen försökte släpa ut i vattnet.
I rätten sa han ett kort kallt förlåt, det var allt han hade att säga.

Inte alls konstigt han åker på stryk, dumjävleln åker upp till norrland det första han gör.
Senast redigerad av Onanikrem 2015-08-28 kl. 04:28.
Citera
2015-08-28, 04:37
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Nej nej, jag har för all del sett hat mot de flesta brottslingar speciellt i det här forumet. Men att någon skulle samla ihop ett gäng och attackera t.ex Tommy Zethraeus efter han kommit ut, finns inte en chans. Och det vet du om. Bara att beskåda, när någon ny våldtäktsmans bravader uppdagas så skapas det ibland inlägg på Facebook med uthängningar och tusentals inlägg med hat. Med all rätt kanske. Sen dyker det upp livets hårda skola, rakade primitiva lågpannor som skriver saker i stil med, "hade jag fått tag i han hade jag *insert valfri tortyrmetod bla bla bla*". Klart att de flesta som gör så bara lallar och vill verka hårda och plocka billiga poäng. Men det finns alltid en och annan som menar allvar. Det här syns inte när man fångat en mördare eller liknande, t.ex i gangstersvängen, hur fegt brott personen än begått. Vanligt folk vågar inte kasta skit på dessa från en öppen profil, än mindre skada dem när de kommer ut efter ett allt för kort straff. Det är inte värt risken helt enkelt.
De flesta mördare man fångar som lever i gangstervärlden, mördar även i gangstervälden, visst ibland kommer någon oskyldig i vägen men oftast så är det andra gangsters man tar livet av.
Det skiter svensson i!
Tommy Zethraeus är ju lite annorlunda, vi får väl se.. men inte heller jag tror han åker på stryk första tre veckorna i frihet, men man vet ju alldrig
Citera
2015-08-28, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonas-martins
Intressant att du skriver att Lindgrens brott är avskyvärda. Det antyder att du inte tycker att personen Lindgren är avskyvärd. Men en individs handlingar kan inte separeras från personen på det sätt som mången förespråkare av silkesvantar mot grova våldsbrottslingar försöker göra. Lindgrens avskyvärda brott är inte något som bara hände av sig själv utan de är ett resultat av hans medvetna vilja som i sin tur beror på hans personlighet.

Det är våra handlingar som definierar oss. Man är vad man gör, enkelt uttryckt. Att jämställa någon som försvarar en misshandel av en serievåldtäktsman med samme serievåldtäktsman är därför att förneka logiken. Juridiskt sett är den ståndpunkt du för fram helt och hållet felaktigt och moraliskt sett är den nonsens. För det första var Lindgrens offer oskyldiga. Det är inte han. För det andra så har den som försvarar en kriminell gärning inte på långa vägar lika stort moraliskt ansvar som den som utför en sådan gärning. Detta är så självklart att det inte ens borde behöva påpekas.

Jag antar att du också anser att de israeler som kidnappade, dömde och avrättade Adolf Eichmann är lika kriminella som Eichmann själv? Och givetvis är även de som bara försvarar den avrättningen lika kriminella som den avrättade nazistiska massmördaren?

Vissa i tråden har påstått att männen som misshandlade Lindgren är fega. Det håller jag inte med om. De ville av ett eller annat skäl bestraffa en våldtäktsman och de tog den risk det innebär att handla. Är det några som är fega så är det de rabiata feminister som orerar om hur mycket de hatar män men som aldrig skulle våga ta risken att gå från ord till handling.

Detta innebär inte att jag försvarar misshandeln. Som jag skrev i ett annat inlägg i den här tråden så riskerar det att leda till våldsam anarki om folk tar lagen i egna händer. Men det är också den enda anledningen till att jag inte applåderar det som hände Lindgren.
Mycket text men liten verkstad.

Visst försvara kriminalitet. Det försvagar bara din trovärdighet i laglydiga debattörers ögon.

EDIT: Sedan att du kritiserar feminister i samband med en gärningsman som enbart utövat sexuellt våld mot kvinnor bevisar hur dum du är.
Senast redigerad av NurseRatched 2015-08-28 kl. 06:36.
Citera
2015-08-28, 08:48
Medlem
Varför inte bara göra det ordentligt en gång för alla? Åk förbi snubben och hoppa på hans mellangärde så pungkulor och könsorgan inte går att identifiera. Risken för våldtäkt bör då vara obefintlig?
Citera
2015-08-28, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Handlar inte Enbart om dåden Niklas har begått utan han ovilja att delta i program kring sitt drickande eller visa någon ånger mot sina offer.
Han är helt enkelt en sexual sadist och det finns ingen chans att han kan återrehabiliteras till samhället utan någon form utav lobotomi.

Bästa vore om han tvingades i starka mediciner som gjorde honom impotent och inkapabel att göra något fysiskt ansträngande livet ut.

Källa på dina fantasier tack
Citera
2015-08-28, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Du förstår tydligen inte hur personer som honom fungerar.
1 - Han kommer att fortsätta. Han är en sexualsadist och de slutar aldrig att vara det.
Det är en tidsfråga innan han gör något igen. Vi snackar inte Om - Vi snackar När.

2 - När han kommer till punkten att han behöver agera ut (läs våldta) så kommer hans hjärna ha bort rationaliserat att han har ögonen på sig. Han kommer tro att han kan göra det och komma undan.
Dessa personer fungera inte som en normal person gör.

Ta Ted Bundy.
Han mördade 30+ kvinnor och han var helt säker på att han skulle bli friad.
Varför?
Jo, för han kände sig inte skyldig. Alltså kunde ingen annan heller anse att han var det.
Det var hans logik och fulla övertygelse.

3 - "skulle något mot förmodan hända så är han lätt att ringa in"
När det händer menar du. Och säger du verkligen att det är lugnt för nästa gång ha våldtar och försöker trycka ut ögonen ur skallen på sitt offer så är han lättfångad? Really? Fy fan...

haha har du källa
Citera
2015-08-28, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Återfalls risken är olika för olika personer.
Man vet, mycket mycket väl, att återfallsrisken för en person som detta är otroligt hög.
Är det moraliskt korrekt att släppa ut en person som man med 99% chans vet kommer att upprepa sitt brott? Speciellt då det är brott som detta?

"en gång brottsling, alltid brottsling."
Nej, absolut inte.

En gång sexualsadist, alltid sexualsadist - Ja, faktiskt. Man vet att dessa personer inte ändrar på sig. Aldrig.

Har du källa på det
Citera
2015-08-28, 09:38
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Har du källa på det

Du vet när kuken styr så är det svårt att ändra sig. Brukar inte gå att hålla tillbaka utan medicinering och varken det eller terapi har han uppenbarligen gått med på. Kastrering är också effektivt.

Haga-aset är förövrigt ett fint namnförslag som kommit upp. Jag föreslår att vi anammar det i fortsättningen.
Citera
2015-08-28, 09:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Har du källa på det

http://www.vk.se/1470078/hagamannen-...-i-brott?clean
Citat från lokalblaskan
http://miun.diva-portal.org/smash/ge...FULLTEXT01.pdf
Citat från en avhandling, dock bedömdes han inte som psykiskt sjuk och dömndes till psykvård tyvärr.

Nu bevisar inget av detta att 99% återfallsrisk föreligger, en förhöjd risk är en förhöjd risk.
Hur stor vet ingen, vem skall bo granne med honom som test? din mamma? din syster? din flickvän??
Lagvrängaren Seif Silberskys nära och kära tycker jag vore lämpliga försökskaniner!

Eller var det källa på Bundys profil du ville ha källa på så finns den med.
Senast redigerad av Onanikrem 2015-08-28 kl. 10:00.
Citera
2015-08-28, 10:34
Medlem
Citat:
Begärs häktade för misshandel av Hagamannen

Citat:
De tre män som misstänks för misshandeln är 21, 23 och 24 år gamla. Samtliga är tidigare dömda för brott. De är misstänkta på sannolika skäl, den starkare misstankegraden.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21323091.ab
Citera
2015-08-28, 10:46
Medlem
Som jag skrev tidigare i denna tråd, så var det som väntat tidigare straffade personer som "skipade rättvisa". Vad fan har detta WT pack för rätt att ta lagen i egna händer ?
Hoppas att någon tjej träder fram och berättar att de råkat ut för de här killarna för så moraliskt rena brukar de inte vara !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in