Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-08, 21:19
  #8761
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyMcgill
Tokyo Sonata
Like father like son
The way home
Tokyo Story
Laundry
Tokyo Story är den engelska titeln på Tokyo monogatari, och The Way Home är kanske min favorit av Zhang Yimou (och Zhang Ziyi), men de övriga tror jag inte att jag sett, och du har ju bevisligen god koll, så stort tack!
Citera
2015-08-09, 19:44
  #8762
Medlem
aomames avatar
Vad tyckte folket om Shinya Tsukamotos Kotoko från 2011 (som jag av nån anledning inte sett under dessa 4 år)? Är ett stort fan av hans tidigare filmer men kan va intressant att höra åsikter om denna.
Citera
2015-08-12, 07:22
  #8763
Medlem
SkrXcs avatar
Tror jag har bättre lycka i denna tråd...

Söker asiatiska filmer som liknar Shanghai Triad (1995). Helst 90-talet och framåt (gå att "få tag på" iaf).
Helst med fokus på kriminella kretsar men gillade verkligen stuket att man fick följa pojken och hans väg in i cirkeln.
Om ni sett filmen så avskydde jag egentligen "Miss" och undviker onödigt fokus som lades på henne.

Tack på förhand (:
Citera
2015-08-13, 23:51
  #8764
Medlem
Hade helt missat att han som inte får nämnas vid namn är tillbaka.

Såg Sky fog för någon dag sedan, Bong Joon-ho ska ha bidragit med manus men det är primärt en film av Sung-bo Shim, som i sin tur var med och skrev Bongs Memories of murder. Visst var den sevärd och historien, som är baserad på verkliga händelser, var stark och kändes aktuell med tanke på vad som händer på Medelhavet. Kim Yun-seok är kanske inte så mångsidig men jag måste säga att jag diggar honom.

Vad ska man ha sett ifrån Asien från 2014? Vilka har publiksuccéerna varit? Är Pirates en av dessa? Vilka intressanta släpp finns det av de lite mer "kvalitativa" regissörerna? Sett en del uppskattande recensioner av A Girl at My Door, någon här som sett den?
__________________
Senast redigerad av KaptenFantastisk 2015-08-13 kl. 23:54.
Citera
2015-08-14, 00:22
  #8765
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Vad ska man ha sett ifrån Asien från 2014? Vilka har publiksuccéerna varit? Är Pirates en av dessa? Vilka intressanta släpp finns det av de lite mer "kvalitativa" regissörerna? Sett en del uppskattande recensioner av A Girl at My Door, någon här som sett den?

Roaring Currents med Choi Min-sik var väl den som gick bäst på biograferna i Sydkorea förra året. Den var faktiskt ganska bra, men inget speciellt, riktigt snygg däremot. 3/5

Pirates var väl en av dem, ganska så rolig men också rätt så töntig emellanåt, men helt klart värd att se den också. Annars har 2014 inte varit ett jättebra år än av det jag sett, men Man on High Heels borde du dock spana in. Riktigt jäkla bra! En av de bästa från 2014 överhuvudtaget.

Inte sett A Girl at my door, men verkar helt klart intressant med tanke på att Bae Du-na är med. Skall spana in den så fort jag kan.

Edit: Lee Jeong-boom som gjorde The Man from Nowhere släppte ju No Tears for the Dead också, den var ganska bra men en besvikelse om man förväntar sig en ny TMFN. Sen kom ju Wild Dogs också med sångaren Kim Jeong-hoon.
__________________
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2015-08-14 kl. 00:34.
Citera
2015-08-14, 00:31
  #8766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Roaring Currents med Choi Min-sik var väl den som gick bäst på biograferna i Sydkorea förra året. Den var faktiskt ganska bra, men inget speciellt, riktigt snygg däremot. 3/5

Pirates var väl en av dem, ganska så rolig men också rätt så töntig emellanåt, men helt klart värd att se den också. Annars har 2014 inte varit ett jättebra år än av det jag sett, men Man on High Heels borde du dock spana in. Riktigt jäkla bra! En av de bästa från 2014 överhuvudtaget.

Inte sett A Girl at my door, men verkar helt klart intressant med tanke på att Bae Du-na är med. Skall spana in den så fort jag kan.

Edit: Lee Jeong-boom som gjorde The Man from Nowhere släppte ju No Tears for the Dead också, den var ganska bra men än besvikelse om man förväntar sig en ny TMFN. Sen kom ju Wild Dogs också med sångaren Kim Jeong-hoon.

Tack för ett bra svar! Införskaffar Roaring currents och Man on high heels. Kan inte minnas att jag sett Choi Min-sik i en periodare tidigare.
Citera
2015-08-14, 00:36
  #8767
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Tack för ett bra svar! Införskaffar Roaring currents och Man on high heels. Kan inte minnas att jag sett Choi Min-sik i en periodare tidigare.

Nej, jag tror inte att han har varit med i någon tidigare! Gör för övrigt en riktigt bra prestation som vanligt. Hoppas du kommer gilla dem.
Citera
2015-08-19, 15:43
  #8768
Medlem
erections avatar
Försöker hitta Another Lonely Hitman. Någon som sett den och vet om den är värd besväret?
__________________
Senast redigerad av erection 2015-08-19 kl. 15:48.
Citera
2015-08-19, 19:46
  #8769
Medlem
DumBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Försöker hitta Another Lonely Hitman. Någon som sett den och vet om den är värd besväret?

Det är den absolut, Mochizukis bästa film tycker jag. Håller den högre än Onibi. Ryo Ishibashi är grym i den.
Citera
2015-08-20, 17:17
  #8770
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumBeast
Det är den absolut, Mochizukis bästa film tycker jag. Håller den högre än Onibi. Ryo Ishibashi är grym i den.

Riktigt bra rulle. Brutal men inte glorifierande när det kom till våldet eller yakuzan och trots Ryo Ishibashi's karaktär var lite av en anti-hjälte så kunde man känna med och förstå han.
Kan relatera till det svek samt uppoffringar han gjorde och längtan att leva ett annat liv.

Skall se den igen någon dag eftersom jag var ganska frånvarande i sinnet när jag såg den.

Onibi ska jag också kolla upp. Finns det några mer filmer med samma regissör du kan rekommendera?
Citera
2015-08-22, 18:37
  #8771
Medlem
Lotsos avatar
Har en fråga angående filmen Cold Fish (2010). Står på IMDb att filmen tillhör en trilogi där Cold Fish är mittdelen.

Min fråga är om man måste ha sett den tidigare filmen för att förstå filmen alls. Eller är den som Hämnd Trilogin där dem inte är relevanta till varandra förutom filmens tema?
Citera
2015-08-22, 19:02
  #8772
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Har en fråga angående filmen Cold Fish (2010). Står på IMDb att filmen tillhör en trilogi där Cold Fish är mittdelen.

Min fråga är om man måste ha sett den tidigare filmen för att förstå filmen alls. Eller är den som Hämnd Trilogin där dem inte är relevanta till varandra förutom filmens tema?
Det går bra att se den utan se de andra, ja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback