2011-11-24, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_

Så nu kanske man även bör se Sister Streetfighter filmerna?

Jag tar gärna emot tips på japanska filmer från 70-80-talet. Typ dom jag nämnde ovan, Golgo 13, Lone Wolf and Cub-serien, Hanzo the Razor-trilogin, Zatoichi-filmerna osv...

Ja för bövelen!
Har en samling från Noble med Streetfighter, Return of the Streetfighter och Streetfighter's Last Revenge, helt klart sevärda filmer! Chiba är stenhård!

Hmm...Lady Snowblood kanske?
Citera
2011-11-24, 15:58
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Ja för bövelen!
Har en samling från Noble med Streetfighter, Return of the Streetfighter och Streetfighter's Last Revenge, helt klart sevärda filmer! Chiba är stenhård!

Hmm...Lady Snowblood kanske?
Ah, fan vad värt! Var köpte du den?

Lady Snowblood är ett bra tips. Dessvärre har jag redan sett både 1an och 2an...

Jag har Zero Woman - Red handcuffs och Sex and Fury osedda. Kan det vara nåt?
Citera
2011-11-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ah, fan vad värt! Var köpte du den?

Lady Snowblood är ett bra tips. Dessvärre har jag redan sett både 1an och 2an...

Jag har Zero Woman - Red handcuffs och Sex and Fury osedda. Kan det vara nåt?

På en marknad för ett par år sedan, dessvärre verkar Nobles vara utgången. Hittade dock en som verkar vara precis likadan; Samma omslag och innehållande filmer, beställningsvara från UK på megastore;
http://megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=964005

Zero Woman - Red Handcuffs har jag haft tillgänglig att se under många åren men aldrig tagit mig i kragen att se den, verkar dock vara bra! Sex and Fury ska du definitivt se, såväl som uppföljaren Female Yakuza Tale: Inquisition and Torture.
Citera
2011-11-24, 16:58
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
På en marknad för ett par år sedan, dessvärre verkar Nobles vara utgången. Hittade dock en som verkar vara precis likadan; Samma omslag och innehållande filmer, beställningsvara från UK på megastore;
http://megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=964005

Zero Woman - Red Handcuffs har jag haft tillgänglig att se under många åren men aldrig tagit mig i kragen att se den, verkar dock vara bra! Sex and Fury ska du definitivt se, såväl som uppföljaren Female Yakuza Tale: Inquisition and Torture.
Åh, Tack för hjälpen!

Kände inte till att det fanns en uppföljare, den åker in på stora listan.
Citera
2011-11-24, 19:00
Medlem
GetAReps avatar
Nu sitter jag äntligen på en stabil lina och nu jävlar ska det tankas asiatisk film!

Såg Seven Samurai igår, fy fan vad bra den är. Trodde att det skulle vara en pretto-film som alla låtsas gilla för att den är gammal och från Japan och att den skulle vara fylld med dolda budskap, så jävla fel jag hade. Tre timmar flög förbi!

Nog med hyllningarna, vad är relativt lätttillgängligt men ändå jäkligt bra? Såg Sonatine för ett par dar sedan och gillade den, funderar på att se Violent Cop härnäst.
Citera
2011-11-24, 19:51
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetARep
Nu sitter jag äntligen på en stabil lina och nu jävlar ska det tankas asiatisk film!

Såg Seven Samurai igår, fy fan vad bra den är. Trodde att det skulle vara en pretto-film som alla låtsas gilla för att den är gammal och från Japan och att den skulle vara fylld med dolda budskap, så jävla fel jag hade. Tre timmar flög förbi!

Nog med hyllningarna, vad är relativt lätttillgängligt men ändå jäkligt bra? Såg Sonatine för ett par dar sedan och gillade den, funderar på att se Violent Cop härnäst.
Ja, se Violent Cop! Den är skitbra. En av mina favoriter är också Boiling Point. Kanske inte den filmen de flesta har som favorit, men jag tycker den är skitbra! Väldigt speciell.

http://www.imdb.com/title/tt0098967/

Sen som sagt: Hana-bi, Kikujiros sommar, Brother, Zatoichi, Outrage.

Han har verkligen gjort en hel del riktigt fantastiska filmer.
Citera
2011-11-24, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetARep
Nog med hyllningarna, vad är relativt lätttillgängligt men ändå jäkligt bra?

Jag föreslår att du försöker få tag i och se fler av Kurosawas filmer! De Kurosawa-filmer jag hittills har hunnit med har alla varit raka motsatsen till "pretto" och "svåra" (personligen har jag inte något emot såna filmer heller i och för sig ). Rekommenderar att du försöker få tag i Ikiru och Throne of Blood, vilka enligt min uppfattning är två av hans bästa filmer.
Citera
2011-11-24, 22:07
Medlem
InternationalWOTs avatar
Är 10 avsnitt in i Queen of reversals för tillfället. Inledningsvis intressant serie som tar upp den nedstämdhet och känsla av underlägsenhet som att få sparken ger upphov till, den skildrar även en kvinnas liv i korea väldigt bra och realistiskt. Ämnen som behandlas är exempelvis fortroende, karriär, barn, hemmaliv osv. Scenerna med antagonisterna finner jag lite irriterande, särskilt den ondes "lakej" som är det mest "uppenbara" hotet, de verbala duellerna som utspelar sig är lite för primitiva för min smak, hade någon försökt att säga något som sägs där hade jag personligen iaf totalkrossat dom... De handlingar som de onda utför är däremot väldigt raffinerade och intressanta och den problemställning som tas upp är intressant.

En negativ sak är i så fall huvudpersonens hår, avsnitt 2 ändras frisyren och det är inte vackert... Det ser ut som en jäkla illerbaserad peruk satts på på hennes huvud... Ish
Senast redigerad av InternationalWOT 2011-11-24 kl. 22:19.
Citera
2011-11-25, 09:23
Medlem
Tack till alla som skriver i tråden! Har alltid hittat något sevärt här inne då jag gått filmlös och inte vetat vad jag vill se. Asiatisk film är riktigt bra jämfört med mycket av vad som produceras i väst. Blivit några nu i veckan; Waterboys, Swing Girls, Josee och 2LDK. Kan rekommendera de tre förstnämnda om man gillar avslappnade drama-filmer. Däremot 2LDK, som öppnade helt intressant, svängde verkligen åt fel håll efter första halvan.

Tänkte se Densha Otoko (filmen) nu till frukost.

Gillar själv Sonatine, av Kitano. En annorlunda och lågmäld Yakuza-rulle.
Senast redigerad av reduce 2011-11-25 kl. 09:27.
Citera
2011-11-25, 09:28
Medlem
NirvanAs avatar
Har fortfarande inte fått tag på The Yellow Sea eller Dragon (a.k.a Wu Xia)
De verkar helt klart vara bra filmer.
Citera
2011-11-25, 09:39
Medlem
Rembrandtss avatar
I Saw The Devil. Sydkoreansk hämndhistoria. Ruskigt välspelad och mycket våldsam. Helt enkelt ett måste om man gillar hämndhistorier.

http://www.imdb.com/title/tt1588170/ratings
Citera
2011-11-25, 09:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandts
I Saw The Devil. Sydkoreansk hämndhistoria. Ruskigt välspelad och mycket våldsam. Helt enkelt ett måste om man gillar hämndhistorier.

http://www.imdb.com/title/tt1588170/ratings
Nu vet jag inte vilka du sett men kan rekommendera några du kanske finner bra.

"Revenge - A Love story" om du gillar den typen av filmer. Visserligen från Hong-Kong men du borde ju inte låsa in dig på Koreanskt.

"Bedevilled" Lite vengeance tema på den också. Från Sydkorea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in