Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-22, 19:32
  #8773
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Det går bra att se den utan se de andra, ja.

Tackar!
Citera
2015-08-22, 23:48
  #8774
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Tackar!

Väldigt skojig film dessutom! Har du sett något av Shion Sono tidigare? Speciell regissör..Verkar vara lite love/hate över honom.
Citera
2015-08-25, 09:08
  #8775
Avstängd
Tamzyns avatar
Räknas ryska filmer in här?
Citera
2015-08-25, 09:09
  #8776
Avstängd
Tamzyns avatar
Assassination är en ny från Sydkorea som verkar rätt så intressant.

http://www.imdb.com/title/tt3501416/

Citat:
While Korea is occupied by the Japanese Army in 1933, the resistance plans to kill the Japanese Commander. But their plan is threatened by a traitor within their group and also the enemies' forces are hunting them down.

Nån som sett den?
Citera
2015-08-26, 19:29
  #8777
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Såg Attack on Titan (2015) igår, skrev så här om den :

Egentligen är den riktigt dålig, första 20 minuterna är nästan olidligt dåliga där töntiga melodramatiska scener staplas på varandra ackompanjerat med kanske världens sämsta soundtrack och klyschor efter klyschor, manuset är också det klumpigt där man inte lyckats göra filmen egen, det skriker verkligen anime vilket inte funkar i live-action. MEN! Sen kommer titanerna och jävlar mig i havet så läskiga de är. Riktigt disturbing och helt underbart fantastiska, de tar upp filmen från en solklar etta till en svag trea, sedan så cementeras mellanbetyget när man i 2015 använder sig av mansuits, praktiska effekter och miniatyrer på ett snyggt, lekfullt och häftigt vis. Det skall de ha all cred i världen för.


Rekommenderar den till alla som gillar Old School-Godzilla. Här har du riktigt snygga och förbannat bra gjorda man suits och miniatyrer. Riktigt häftigt att de vågade göra detta i 2015. Tyvärr lider filmen av ett skamfullt dåligt skådespeleri,manus och soundtrack. Men när titanerna kommer och det episka slutet, då är all dynga förlåten.

Se den gärna ihop med ett gäng vänner tillsammans med öl och gräs för bästa upplevelse.
__________________
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2015-08-26 kl. 19:32.
Citera
2015-08-26, 19:37
  #8778
Medlem
aomames avatar
Älskar Japans praktiska kaijueffekter. Gamera-rebootserien var hur snygg som helst.
Citera
2015-08-26, 19:40
  #8779
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Älskar Japans praktiska kaijueffekter. Gamera-rebootserien var hur snygg som helst.

Inte sett Gamera-serien. Men diggar t.ex Godzilla x Mechagodzilla från 2002. Riktigt coolt. Du borde verkligen spana in Attack on titan. Har du sett serien?
Citera
2015-08-26, 19:45
  #8780
Medlem
aomames avatar
Inte sett serien. Har mer eller mindre lagt ner anime efter att varit sjukt inne i det flera år. Läste en artikel om hur usel filmen var så blev aldrig att se den. Låter lite väl hjärndött för mig att se den endast för effekterna (visst, Gamera är inte Shakespeare men jag har noll koll på AOT-universumet) men kanske kan bli kul om man är på rätt humör.
__________________
Senast redigerad av aomame 2015-08-26 kl. 19:49.
Citera
2015-08-26, 19:48
  #8781
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Inte sett serien. Har mer eller mindre lagt ner anime efter att varit sjukt inne i det flera år. Läste en artikel om hur usel filmen var så blev aldrig att se den. Låter lite väl hjärndött för mig att se den endast för effekterna men kanske kan bli kul om man är på rätt humör.

Ja egentligen är den kass, men jag såg den under rätt omständigheter helt klart, tvekar på om jag kommer se filmen igen bara för att ha kvar mitt minne om hur cool den var framåt slutet.
Citera
2015-08-26, 19:51
  #8782
Medlem
aomames avatar
Hade jag varit frälst av serien som många är hade jag sett den på stört, nu blir det eventuellt en slötitt om nåt år eller så. x)
Citera
2015-09-11, 21:25
  #8783
Medlem
alprazolam_s avatar
Efter en del frånvaro nu av diverse olika skäl så är jag tillbaks...

Min första fråga är naturligtvis om det släppts nåt nytt bra? Senaste jag såg som var lite utav en asiatisk film var den där Kumiko - The Treasure Hunter, den tyckte jag började väldigt lovande för att sen tappa en massa fram mot slutet... Gav den en trea tillslut i alla fall.

Min andra fråga är vad som hänt med asiatorrents?


Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett Tokyo! från 2008?

http://www.imdb.com/title/tt0976060/

På tal om Seoul så är ju Timeless Bottomless Bad Movie rätt bra med Seoul i centrum, dock är det en mörk dokumentär om tonåringar som lever på gatan, men kanske värd att investera din tid i?
Tokyo! var den första jag tänkte på att tipsa om när jag såg frågan av BlackMetal.

Tipsar om denna i stället då:

Tokyo Sora
http://www.imdb.com/title/tt0388474/?ref_=fn_al_tt_1

Har för mig BlackMetal gillade Cafe Lumiere, och då kan nog denna sitta fint också!
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-09-11 kl. 21:32.
Citera
2015-09-11, 22:54
  #8784
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Tokyo! var den första jag tänkte på att tipsa om när jag såg frågan av BlackMetal.

Tipsar om denna i stället då:

Tokyo Sora
http://www.imdb.com/title/tt0388474/?ref_=fn_al_tt_1

Har för mig BlackMetal gillade Cafe Lumiere, och då kan nog denna sitta fint också!
Kul att se dig här igen! Rakii har ju försvunnit spårlöst så då blir det ännu svårare för den här tråden att hållas igång.

Tack för tipset! Ser lovande ut. Café Lumiere har jag inte sett än men jag ser fram mot att se den då jag hört att den ska vara inspirerad/homage till Ozu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback