2015-08-20, 12:40
Medlem
Lost-Souls avatar
Fnissar extra mycket åt Arnie idag, andra gången nu som jag sett att han tweetat om att svenskarna är nöjda med utomeuropeisk massinvandring och hänvisar till någon obskyr undersökning(http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/eb/eb83/eb83_first_en.pdf) som går stick i stäv mot precis alla andra mätningar som visar att folket är utleda på flyktinginvandring.

Henrik Arnstad ‏@arnstad 4 timför 4 timmar sedan

@kajmattsson
Nejdå! 66% av svenskarna gillar utomeuropeisk invandring! Rasisterna har uppförsbacke
;

Han har det onekligen kämpigt nu pansargeneralen. Sammanbrottet lär komma innan årets slut.
Citera
2015-08-20, 12:43
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul

@kajmattsson
Nejdå! 66% av svenskarna gillar utomeuropeisk invandring! Rasisterna har uppförsbacke

Alltså - är denna tweet på riktigt?

Jag vägrar att tro att ens Arnstad ska ha skrivit detta. 66% är rätt lite i sammanhanget. Länk?
Citera
2015-08-20, 13:50
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Alltså - är denna tweet på riktigt?

Jag vägrar att tro att ens Arnstad ska ha skrivit detta. 66% är rätt lite i sammanhanget. Länk?

100% äkta och det är dessutom andra gången han skriver det (vad jag sett).

Man får tänka på att han lever i en ytterst snäv bubbla där exakt alla som inte delar hans bisarra världsbild blockeras eller undviks så jag är övertygad om att han faktiskt tror att 7 av 10 gillar utomeuropeisk massinvandring, att det blåser vänstervindar och att fascistiska SD har ett glastak på 15% som snart besannas när trovärdiga Ipsos släpper sin Augusti-mätning.

Det är väl egentligen det enda som talar emot att han befinner sig mitt inne i en psykos, att bara omge sig med likasinnade - läs galningar, kan ge samma sorts verklighetsförvrängning.
Citera
2015-08-20, 15:01
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Fnissar extra mycket åt Arnie idag, andra gången nu som jag sett att han tweetat om att svenskarna är nöjda med utomeuropeisk massinvandring och hänvisar till någon obskyr undersökning(http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/eb/eb83/eb83_first_en.pdf) som går stick i stäv mot precis alla andra mätningar som visar att folket är utleda på flyktinginvandring.

@kajmattsson
;

Han har det onekligen kämpigt nu pansargeneralen. Sammanbrottet lär komma innan årets slut.
Arnstad är det synd om men här har han ju rätt och om han förstod verkligheten på rätt sätt så skulle han må bättre.

Det stämmer säkert att Svenskarna gillar utomeuropeisk invandring, däremot inser Svensken att utomeuropeisk invandring av det slag och omfattning vi har nu helt enkelt inte fungerar.

Ännu mer rätt har han i att rasisterna har uppförsbacke, få människor idag är rasister. Att invandringskritikerna blir fler beror ju inte på rasism!
Citera
2015-08-20, 16:52
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Arnstad är det synd om men här har han ju rätt och om han förstod verkligheten på rätt sätt så skulle han må bättre.

Det stämmer säkert att Svenskarna gillar utomeuropeisk invandring, däremot inser Svensken att utomeuropeisk invandring av det slag och omfattning vi har nu helt enkelt inte fungerar.

Ännu mer rätt har han i att rasisterna har uppförsbacke, få människor idag är rasister. Att invandringskritikerna blir fler beror ju inte på rasism!

Nej, han har verkligen inte rätt. Finns flera undersökningar som visar raka motsatsen. I denna http://www.friatider.se/majoritet-tycker-invandringen-r-f-r-stor från Demoskop tycker 58% att invandringen är för stor och ynka 8% att den är för liten.

Då ska man också komma ihåg att precis som för SD så finns sannolikt en underskattning i och med att frågan är stigmatiserad samt att "invandring" är ett vitt begrepp. Många är positivt inställda till europeisk invandring och till behövlig arbetskraftsinvandring.

Andelen som är positivt inställda till att horder av bidragsnegrer kommer hit är nog ytterst begränsad.

Men för min del får Arnstad gärna tro att det finns ett stort stöd för bidragsinvandring från tredje världen, blir mer humor på det viset
Citera
2015-08-20, 21:31
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Nej, han har verkligen inte rätt. Finns flera undersökningar som visar raka motsatsen. I denna http://www.friatider.se/majoritet-tycker-invandringen-r-f-r-stor från Demoskop tycker 58% att invandringen är för stor och ynka 8% att den är för liten.

Då ska man också komma ihåg att precis som för SD så finns sannolikt en underskattning i och med att frågan är stigmatiserad samt att "invandring" är ett vitt begrepp. Många är positivt inställda till europeisk invandring och till behövlig arbetskraftsinvandring.

Andelen som är positivt inställda till att horder av bidragsnegrer kommer hit är nog ytterst begränsad.

Men för min del får Arnstad gärna tro att det finns ett stort stöd för bidragsinvandring från tredje världen, blir mer humor på det viset
Nu missförstår du mig, naturligtvis är dina siffror rätt men det innebär väl inte att rasismen har ökat?
Dessutom är det väl ytterst få personer som har något emot att ett litet antal hederliga och lättintegrerade människor kommer hit oavsett födelseort?

Däremot är det naturligtvis ingen vettig människa som är positivt inställd till dagens sinnessjuka invandring med alla dess skrämmande följder, men som sagt det är inget rasistiskt med det.
Citera
2015-08-21, 11:58
Medlem
Baisers avatar
Ser i Twitterflödet att flera namnkunniga debatörer som tidigare öppet stött Arnie, nu lika öppet häcklar honom och hans fasicitnoja.
Citera
2015-08-21, 16:43
Medlem
0wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Ser i Twitterflödet att flera namnkunniga debatörer som tidigare öppet stött Arnie, nu lika öppet häcklar honom och hans fasicitnoja.
Kan du ge några exempel?
Citera
2015-08-21, 22:07
Medlem
Grisbrottarens avatar
Stollen går från klarhet till klarhet.
Förutom att idag polisanmäla fejktweets, som han inte fattar är medvetet gjorda så att det ska synas att de är fejkade, så oroar han sig för att SD snart kommer att bygga koncentrationsläger.
Citat:
Ursprungligen postat av Stollen
"Risken för fascistiska koncentrationsläger i mitt land i min livstid stärks." SD allt ärligare om sina intentioner. https://annaardin.wordpress.com/2015/08/21/jag-ar-radd-nu-pa-riktigt/
https://twitter.com/arnstad/status/634805515030274048

Han hänvisar alltså till ett blogginlägg av den famösa Anna Ardin, där hon kokar en tunn soppa på Breivik-associationer och påstådda attentat mot flyktingar och tiggare. Hon verkar var en av få som fortfarande är anhängare av arnstadismen.
Citera
2015-08-21, 23:25
Medlem
Hanne Kjöller skriver i Dagens Nyheter: http://unvis.it/www.dn.se/ledare/signerat/hanne-kjoller-sluta-upp-med-detta-brunsmetande/

Citat:
Maria-Pia Boëthius skriver i ETC under rubriken ”Det är inte annorlunda den här gången”. Artikeln är illustrerad med en bild av Hitler och heilande SS-soldater. Hon kritiserar journalister som ifrågasatt statsministerns påstående att SD är ett nyfascistiskt parti. Något som Stefan Löfven hämtat från ”historikern” Henrik Arnstad – som bakom sig har två års universitetsstudier i ämnet (127,5 poäng enligt Ladok) med mediokra betyg. Och som för övrigt nu växlat över till att beskriva SD som ”Sveriges mest aktiva terrororganisation”.

Ouch!
Citera
2015-08-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Stollen går från klarhet till klarhet.
Förutom att idag polisanmäla fejktweets, som han inte fattar är medvetet gjorda så att det ska synas att de är fejkade, så oroar han sig för att SD snart kommer att bygga koncentrationsläger.https://twitter.com/arnstad/status/634805515030274048

Han hänvisar alltså till ett blogginlägg av den famösa Anna Ardin, där hon kokar en tunn soppa på Breivik-associationer och påstådda attentat mot flyktingar och tiggare. Hon verkar var en av få som fortfarande är anhängare av arnstadismen.
Herr Johansson, som de refererar till, hade iofs skrivit ett osedvanligt korkat inlägg. Dock har det väl alltid förekommit liknande stollerier från diverse SD:are. Finns ingen större anledning att ta sådant på allvar, även om det känns lite pinsamt med så korkade politiker.
Citera
2015-08-21, 23:33
Medlem
GemytligGentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoreTheBliss
Hanne Kjöller skriver i Dagens Nyheter: http://unvis.it/www.dn.se/ledare/signerat/hanne-kjoller-sluta-upp-med-detta-brunsmetande/

Ouch!

Skulle vilja höra kamrat Pansageneral kontra den där.

"Det är ett klassiskt fascistiskt grepp att förleda annars eh ganska sansade skribenter med god argumentation och genom att eh uppmärksamma dem på den verklighet vi eh står inför."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in