Citat:
Ursprungligen postat av
hashflash
Nu har jag sett FilArns föreläsning....några reflektioner.
Ja vi har exkluderingsprocesser i Sverige,mest pågår processen i Malmö med angrepp på Judar från Muslimskt(arabiskt) håll i Malmö.
Ja,det pågår angrepp mot Moskeer i Sverige.Imamerna uttalar sig i utländsk press ,att det oftast rör sig om attacker från konkurrerande Islamitiska inriktningar.
Vad vill du egentligen Arnstad?.du läser tråden så vad vill du egentligen ha för samhälle.Du pratar om nyfaschistisk exkludering och nyfödelse av nationen.
I ditt föredrag går det lätt att byta ut ordet faschism mot kommunism.I det kommunistiska Sovjet jagades oliktänkande,människor avrättades efter iscensatta rättegångar.
När man upptäckta att rättegångarna tog för lång tid kom man på att upprätta mentalsjukhus där oliktänkande kunde spärras in utan rättegång,du ansågs "bara" vara sinnesjuk....Gulaglägren ska vi inte prata om.
Att demokratin är hotad genom de nya "faschiströrelserna" trumpetar du ut??!!..du erkänner själv att det var en konstig knorr på föreläsningen..att demokratin var hotad..!!
Vad är det för samhälle du vill ha....de flesta arbetande i Sverige betalar in nära 60% i form av skatt till kommun/landsting/staten vad är det för fel att olika röster höjs för hur de pengarna ska fördelas.
Du avslutar med tramsmeningen ,"att du tror på allas lika värde".Vi alla är inte lika värda i dagens Sverige,det sorteras dagligen mellan människor i form av att vi får olika mycket betalt för utfört arbete.
Vi ska visa alla människor respekt och värdighet.
(Apropå allas lika värde ,i dagens Sverige är kungafamiljen undantagna en del straffrättsliga påföljder.)
Vilket samhälle vill du ha,Arnstad?...Vem ska ha rätten att bestämma över den betalning jag får för utfört arbete.
Ska inte jag få vara med och bestämma hur jag vill att mina skatteinbetalningar fördelas utan någon annan?
Vill du omyndigförklara allas rätt att få bestämma över hur skattemedlen ska fördelas??
Varför kritiserar du människor som vill bestämma över hur deras pengar används och fördelas?
Vill du Arnstad, ha ett samhälle där alla har samma nivå på lönen eller att staten tar in 100% av lönen i form av skatt och sedan fördelar pengarna till var och en ??...ett sådant projekt har prövats i under olika kommunistiska regimer som mördat miljontals efter ww2.Det finns källor som anger 80miljoner som dött i olika kommunistiska projekt.
Jag vet att du Arnstad, läser tråden,ta och fundera över frågeställningarna. och klargör dem.
Sorry för långt inlägg men blev så frustrerad över pajsarn.