2015-08-22, 00:04
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Herr Johansson, som de refererar till, hade iofs skrivit ett osedvanligt korkat inlägg. Dock har det väl alltid förekommit liknande stollerier från diverse SD:are. Finns ingen större anledning att ta sådant på allvar, även om det känns lite pinsamt med så korkade politiker.
Det går rykten att Herr Johansson är ett troll, och ingen aktiv SD:are, som han påstår, men lyckas inte få det bekräftat. Anonym är han i a f.
Citera
2015-08-22, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoreTheBliss
Hanne Kjöller skriver i Dagens Nyheter: http://unvis.it/www.dn.se/ledare/signerat/hanne-kjoller-sluta-upp-med-detta-brunsmetande/

Ouch!

Arnstad gick över gränsen för vad som uppfattas som normalt tänkande, när han började twittra om att SD är en terrororganisation. Han kunde inte hålla sig pga de successivt ökande opinionssiffrorna. Det är mycket troligt att Arnstad på allvar befinner sig i ett tillstånd, där han brottas med tankar om att det verkligen existerar en organiserad kärna inom SD som planerar terrordåd.

Att DN:s ledarskribent Hanne Kjöller nu distanserar sig från Arnstad och närmast hånar den något skräckslagne pansargeneralen, medför bara att hans oro tilltar.
Citera
2015-08-22, 01:07
Medlem
vescs avatar
Hans akademiska meriter

https://twitter.com/arnstad/status/634863958512545792

Citat:
Henrik Arnstad @arnstad
Hej @hanne_kjoller här är mina akademiska meriter! Får det till 142,5 hp. Det blev visst fel i din text.
http://www.tricorder.se/wp-content/uploads/Skärmavbild-2015-05-10-kl.-15.23.13.png

Henrik Arnstad ‏@arnstad
@hanne_kjoller Men betygen är väl helt ok ändå? VG och A:n och B:n med en del undantag iofs. Fast dina är säkert bättre!

Angående att läsa filosofi

Henrik Arnstad ‏@arnstad
@FilosofenNils Har faktiskt tänkt det! Har som livsprincip att gå en univ-kurs varje termin!
@hanne_kjoller

Våran general förbereder sig på att leda paramilitära styrkan mot SD. Coup d'etat incoming?

Henrik Arnstad ‏@arnstad
@FilosofenNils Ville läsa om gerillakrigföring på FHS i höst men kursen inställd @hanne_kjoller

Med tårarna i halsen då DN bespottat honom

Henrik Arnstad ‏@arnstad
@ulrikasimon Jo fast jag tycker som @Erik_Helmerson: man ska bemöta människor i sak och inte med ovidkommande personangrepp. @hanne_kjoller

Ovidkommande personangrepp? Hanne kritiserar meriterna hos en person som utger sig för att vara historiker då Arnstad spenderar all sin tid med att ogrundat sätta, i sann fascism-anda, en terrorstämpling på oppositionspartiet SD.

Hans "livsprincip" kan även förklara varför hans utbildning har tagit 20 år att slutföra.

Skärmdump
http://imgur.com/P0eMLw8.png

länk
http://www.tricorder.se/wp-content/uploads/Sk%C3%A4rmavbild-2015-05-10-kl.-15.23.13.png

EDIT:

Roligt att våran pansargeneral läst en kurs som heter "Män och maskuliniteter". Överkompensering?
Senast redigerad av vesc 2015-08-22 kl. 01:56.
Citera
2015-08-22, 02:08
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vesc
Hans akademiska meriter

https://twitter.com/arnstad/status/634863958512545792

Ovidkommande personangrepp? Hanne kritiserar meriterna hos en person som utger sig för att vara historiker då Arnstad spenderar all sin tid med att ogrundat sätta, i sann fascism-anda, en terrorstämpling på oppositionspartiet SD.

Hans "livsprincip" kan även förklara varför hans utbildning har tagit 20 år att slutföra.

Skärmdump
http://imgur.com/P0eMLw8.png

länk
http://www.tricorder.se/wp-content/uploads/Sk%C3%A4rmavbild-2015-05-10-kl.-15.23.13.png

EDIT:

Roligt att våran pansargeneral läst en kurs som heter "Män och maskuliniteter". Överkompensering?

Att läsa en kurs om maskulinitet behövs väl för att hålla sig uppdaterad om den senaste jargongen inom den mediala överhetsideologin.

Hanne Kjöller måste ha missat att räkna med Arnstads senaste 15-poängskurs, som förövrigt är på grundnivå. Det undergräver ju knappast hennes tes, nämligen att Arnstad inte är någon tung akademisk historiker. Att han börja anmärka på petitesser visar ju bara hur rätt hon har i sin kritik. Arnstad driver en föreställning om att SD är en terrororganisation. Bara ett sådant påstående måste ju leda till att folk undrar hur det är ställt med verklighetsförankringen hos den karln.
Senast redigerad av Sixt 2015-08-22 kl. 02:10.
Citera
2015-08-22, 02:51
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Att läsa en kurs om maskulinitet behövs väl för att hålla sig uppdaterad om den senaste jargongen inom den mediala överhetsideologin.

Hanne Kjöller måste ha missat att räkna med Arnstads senaste 15-poängskurs, som förövrigt är på grundnivå. Det undergräver ju knappast hennes tes, nämligen att Arnstad inte är någon tung akademisk historiker. Att han börja anmärka på petitesser visar ju bara hur rätt hon har i sin kritik. Arnstad driver en föreställning om att SD är en terrororganisation. Bara ett sådant påstående måste ju leda till att folk undrar hur det är ställt med verklighetsförankringen hos den karln.

Hanne Kjöller ger respons till Arnstad. Hon räknar inte med hans kurser som inte är relaterade till historia.

Citat:
Henrik Arnstad ‏@arnstad 2 timför 2 timmar sedan
Hej @hanne_kjoller här är mina akademiska meriter! Får det till 142,5 hp. Det blev visst fel i din text.
http://www.tricorder.se/wp-content/uploads/Skärmavbild-2015-05-10-kl.-15.23.13.png

Hanne Kjöller ‏@hanne_kjoller 30 minför 30 minuter sedan
Inte [f]el alls. Som framgår av artikeln räknade jag dina poäng i historia @arnstad

Henrik Arnstad ‏@arnstad 41 minför 41 minuter sedan
@hanne_kjoller Av ren nyfikenhet, vilka kurser lyfte du bort som icke-historia?

Hanne Kjöller ‏@hanne_kjoller 17 minför 17 minuter sedan
Din femveckors kurs vid försvarshögskolan och din fem veckors kurs vid inst. f slaviska språk. @arnstad

Henrik Arnstad ‏@arnstad 8 minför 8 minuter sedan
@hanne_kjoller Sedan undrar jag även angående sju års studier av intl. fascismforskning utanför univ. Är sådant irrelevant alltså?

Henrik Arnstad ‏@arnstad 7 minför 7 minuter sedan
@hanne_kjoller För tro det eller ej, men det existerar inga kurser ang. fascismforskning på svenska universitet...

Henrik Arnstad ‏@arnstad 3 minför 3 minuter sedan
@hanne_kjoller Jag ägnade även elva år åt att producera ett modernt verk om Sveriges utrikespolitik under ww2. Fast det räknas inte heller?

Hanne Kjöller ‏@hanne_kjoller 4 minför 4 minuter sedan
Mycket är adekvat för kunskap men inte lika med akademiska meriter @arnstad

Hanne Kjöller ‏@hanne_kjoller 2 minför 2 minuter sedan
C och D inga toppbetyg. Dessutom väldigt många kurser på grundnivå. @arnstad

Henrik Arnstad ‏@arnstad 31 sför 31 sekunder sedan
@hanne_kjoller Ja tvungen läsa kurser grundnivå. Annars hade jag inte kunnat läsa kurserna på avancerad masternivå.

Henrik Arnstad ‏@arnstad nuför 4 sekunder sedan
@hanne_kjoller Och massor av fantastisk kunskap fås även på grundnivå! Tex senast islamsk politisk historia.

Henrik Arnstad ‏@arnstad 1 minför 1 minut sedan
@hanne_kjoller Inom forskning bedöms vetenskapliga publiceringars kvalitet självständigt, annars. Exvis min studie "Älskade fascism".

Hanne Kjöller ‏@hanne_kjoller 5 minför 5 minuter sedan
Nu går jag och lägger mig. Allt som allt har du mindre än 2,5 års studier. Kan man kalla sig historiker då @arnstad

Henrik Arnstad ‏@arnstad nuför 5 sekunder sedan
@hanne_kjoller Jag brukar kalla mig vetenskapsjournalist, men visst bedriver jag även historisk vetenskaplig forskning. Med visst genomslag.

Henrik Arnstad ‏@arnstad nu

@hanne_kjoller Exempelvis slumpade det sig så att jag skapade enorm vetenskaplig debatt i Finland 2006-2009. "Arnstad-debatten".

Min anm: lol,

enligt wiki så var "Arnstad-debatten"

Citat:
Henrik Meinander, professor i historia vid Helsingfors universitet, beskrev Spelaren Christian Günther som en "blandning av odokumenterade fakta, uppgifter och lösa funderingar som gränsar till fiktion". Han menade även att Arnstad saknade en helhetsbild av den finländska situationen samt att källhänvisningar helt saknas i boken.

Satan, tog det 11 år att skriva en bok som ändå sågades till knäna?
Senast redigerad av vesc 2015-08-22 kl. 03:31. Anledning: tillägg av Arnstads publika skam
Citera
2015-08-22, 07:19
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Herr Arnstad har alltmer tagit formen av nazist- fascistjägare och har slående likheter med häxjägaren Matthew Hopkins. 88-glass är enligt Arnstad en hemlig kod för "Heil Hitler" och GB är således kryptonazister. Frågan är vad som kommer hända med människan Arnstad när ljuset går upp för flertalet läsare. Ja, redaktionerna har nog redan synat bluffen men låter galningen hållas så länge han producerar undermåliga artiklar om SD, nazism, fascism.
Citera
2015-08-22, 08:18
Medlem
Golonkas avatar
Kul att läsa Kjöllers meriträfst och ordväxling med Den Känslige... Han är så på pottan nu, alltså. Riktigt rökt!
Citera
2015-08-22, 08:52
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt

Om man betänker att karln börjar närma sig 50 år så blir hans akademiska meriter ännu sorgligare, de flesta studiemotiverade och som ämnar att göra karriär inom givet ämne har uppnått mer vid 25 års ålder än vad den smorde gjort hitintills.

I den här takten blir Arnie fullfjädrad historiker lagom till pension.

Tur att han har sina 11 års studier inom fascism-forskning som han utfört på egen hand hemma i vardagsrummet
Citera
2015-08-22, 09:43
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Om man betänker att karln börjar närma sig 50 år så blir hans akademiska meriter ännu sorgligare, de flesta studiemotiverade och som ämnar att göra karriär inom givet ämne har uppnått mer vid 25 års ålder än vad den smorde gjort hitintills.

I den här takten blir Arnie fullfjädrad historiker lagom till pension.

Tur att han har sina 11 års studier inom fascism-forskning som han utfört på egen hand hemma i vardagsrummet

Har räknat ut tidigare i tråden att han kommer var 76 år när han får sin master.
Citera
2015-08-22, 09:46
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Nils Karlsson
‏@FilosofenNils
@arnstad @hanne_kjoller Du borde komplettera med filosofi. Inte speciellt för din profil, utan mest för att det är roligt.

Henrik Arnstad
@FilosofenNils Har faktiskt tänkt det! Har som livsprincip att gå en univ-kurs varje termin!
@hanne_kjoller

Henrik Arnstad ‏
@FilosofenNils Ville läsa om gerillakrigföring på FHS i höst men kursen inställd @hanne_kjoller

Om studenten ska "komplettera" med filosofi så får han väl i ordningens namn först läsa klart historia. Nu är jag inte helt hundra med studierättigheterna i dagsläget men hur är det möjligt? Kan man betala för att få läsa enskilda kurser även utan att vara antagen/inskriven? Är det månne så att det är en förlegad rättighet som han sitter på?

Gerillakrigföring med pilbåge?
Citera
2015-08-22, 09:51
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Har räknat ut tidigare i tråden att han kommer var 76 år när han får sin master.

Oj, det var alltså värre ställt än jag trodde.

Tur att han redan nu är ett färdigutbildat pansar-befäl så att han har något att falla tillbaka på om studierna går åt skogen.
Citera
2015-08-22, 10:03
Medlem
Grisbrottarens avatar
Mer godis följer i svallvågorna av Hanne Kjöllers sågning av studenten.

Hans handgångne Daniel Wiklander rider som Sancho Panza upp vid stollens sida och ställer försynt viskande den förbjudna frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Wiklander
@DanielWiklander
@arnstad Men är det annars den där examen som spökar igen? Alltså att betygen kommer upp igen?
Men svaret är givet. Det är väderkvarnarna som angriper.
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
@arnstad
@DanielWiklander Se det så här: Idag framförs hellre personangrepp än debatt i sakfrågor. Det är enklare så antar jag.
Det skaver fortfarande och bara en vänlig fråga hotar att ta den inte så unge studenten ur drömmarna om ära och storverk mot... väderkvarnarna.

https://twitter.com/DanielWiklander/status/634987948337967104

Tydligen är det också så att Don Quixote själv dubbat sig till "vetenskapsjournalist" efter att adelstitlarna "historiker" och "fil.kand" visade sig vara tomma påhitt.
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
‏@arnstad
@hanne_kjoller Jag brukar kalla mig vetenskapsjournalist, men visst bedriver jag även historisk vetenskaplig forskning. Med visst genomslag.
https://twitter.com/arnstad/status/634898187862581248

En vetenskapsjournalist med trovärdighet brukar ha åtminstone en doktorsexamen för att kunna följa med i den aktuella forskningen på ett kompetent sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in