2015-08-20, 11:17
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Varför inte vikta om till mer säkra kort så att du får studiero?

Det tål att upprepas: Aktier kan gå ner också i samma takt som det gått upp, om inte ännu snabbare.
Geniet har gjort entré.

Jadu Kurt-sune, måste kännas mäktigt att bli skolad av en nykomling i dina ögon

Nästa gång under nästa år när du kommer tillbaks för en expertanalys ser du aktiekursen +1000kr.

(FB) Veckans Aktietips!

Aja, vissa gillar inte pengar och själv badar jag i det ifrån att ha börjat på 130kkr för 2år sedan. Nu 1.786.650kr på kontot och räkna på värdet när kursen står i 1000kr vilket är min nya riktkurs för nästa år. ~6450st äger jag nu.

Ni har mycket att lära er när det kommer till FA.

PS:
Om du ändå hade lyssnat på mitt ständigt tjatande vännen.... Vad händer när köprekommendationerna nu snart anländer kurtan, var klok för en gångs skull..

Hoppas alla gör det enda riktiga och kloka beslutet att flytta sina innehav ifrån Precise till FPC nu, siffrorna där är INTE hållbara. Farlig850 håller med om saken om ni vill ha fler källor att lyssna på, chansa inte där..
2015-08-20, 11:49
Medlem
Citat:
Om bara någon vecka har det gått ett helt år sedan Fingerprint Cards vd Johan Carlström tidigt en morgon fick påhälsning av polisen och hamnade på Kronobergshäktet i Stockholm, samtidigt som poliser i Göteborg gjorde razzia mot Fingerprints huvudkontor. På det året har aktien rusat över 700 procent.

Citat:
När kammaråklagare Pontus Hamilton väl lämnar in åtalet om misstänkt grovt insiderbrott mot Carlström, vilket kommer ske under den tidiga hösten, räknar Fingerprint Cards med att många nyfikna konkurrenter står på kö för att läsa det långa och tillhörande förundersökningsprotokollet. Fingerprints ledning har flera gånger kontaktat åklagaren för att få delar av förundersökningen belagd med sekretess.

Citat:
Jag är oskyldig och det kommer bevisas i rätten. Eller när Hamilton lägger ned förundersökningen, säger Johan Carlström till SvD Näringsliv.

Hans uttalande kommer samma dag som Fingerprint Cards släpper en stark kvartalsrapport som får aktien att rusa på börsen.

http://www.svd.se/fingerprints-storagare-jag-ar-oskyldig/om/turerna-i-fingerprint-cards
2015-08-20, 11:56
Medlem
zorb89s avatar
KOLLA!!!

Nytt BULL CERT att köpa

https://www.avanza.se/handla/certifikat.html/kop/585960/bull-fing-x3-n

Jag sålde 200k av mina vanliga aktier och tryckte in här.

Jag tror på stor uppgång så jag chansar, detta ger hävstång *3.
Senast redigerad av zorb89 2015-08-20 kl. 12:01.
2015-08-20, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
KOLLA!!!

Nytt BULL CERT att köpa

Jag sålde 200k vanliga aktier och tryckte in här.

Du sålde aktier för 200k? Eller sålde du 200k aktier
2015-08-20, 12:06
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
KOLLA!!!

Nytt BULL CERT att köpa

Hur fungerar det?
2015-08-20, 12:07
Medlem
Gaphalss avatar
Citat:
KOLLA!!!

Nytt BULL CERT att köpa

Tack för tipset än en gång Zorben!
Hakade på dig där igen.
2015-08-20, 12:16
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Hur fungerar det?
200.000kr köpte jag för*

Det fungerar som så att går FING B upp 1% så går certifikatet upp 3%, samma gäller åt andra hållet så man måste vara toksäker på att det blir uppgång.

Lägg märke till att storbankerna tok köper OCH att det här certifikatet släpptes till marknaden IDAG på en vinstrapport och där bolaget säger ökade marginaler, redan nu 36%(!!!)

Tror det är Nordea som utfärdat det.

Och hur påverkar detta kursen? Jo, desto fler som köper certifikatet ju mer underliggande aktier måste NDS köpa i FING B. Så NDS/Nordea kommer nog bli storhandlare i FING B kommande tid.

Det här ska vara startskottet och det vi positionerat oss länge för, nu ska man ligga lång med allt man har.

2015-08-20, 12:23
Medlem
Nu har jag sålt allt tråkigt. Och gått in med rätt mycket i fcb. Missat de stora klivet som ni alla verkar ha varit med på. Men som zorb89 säger så hoppas jag på fortsatt ökning.
2015-08-20, 12:23
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
200.000kr köpte jag för*

Det fungerar som så att går FING B upp 1% så går certifikatet upp 3%, samma gäller åt andra hållet så man måste vara toksäker på att det blir uppgång.

Lägg märke till att storbankerna tok köper OCH att det här certifikatet släpptes till marknaden IDAG på en vinstrapport och där bolaget säger ökade marginaler, redan nu 36%(!!!)

Tror det är Nordea som utfärdat det.

Och hur påverkar detta kursen? Jo, desto fler som köper certifikatet ju mer underliggande aktier måste NDS köpa i FING B. Så NDS/Nordea kommer nog bli storhandlare i FING B kommande tid.

Det här ska vara startskottet och det vi positionerat oss länge för, nu ska man ligga lång med allt man har.

Men det gäller på långsikt? Att uppgången dag för dag x 3 ackumuleras liksom en nedgång.
2015-08-20, 12:24
Medlem
Vad är det för skillnad på certifikatet som Zorb länkade tidigare och denna?: https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/555092/bull-fprint-x3-c
2015-08-20, 12:25
Medlem
Ni vet väl att värdet urholkas i certifikat med häv om det bli mycket volla?
2015-08-20, 12:27
Avslutad
Bort

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in