" Ni har redan höjt er försäljningsprognos tre gånger i år. Bäddar inte orderstocken på 1,3 miljarder kronor för en ny höjning för tredje kvartalet då ni räknat med omkring 860 Mkr i omsättning?
"Order vi får i ett kvartal konsumerar vi typiskt i det nästkommande, men när vi såg den starkt växande efterfrågan i andra kvartalet bad vi kunderna att lägga beställningar för leverans även i fjärde kvartalet. Så orderstocken på 1,3 miljarder skjuter in även i sista kvartalet i år."
Några citat från intervjun.
JL " Vi måste vara försiktiga så att vi inte får hybris.Att inte få hybris och växa så ohämmat i intäkter
är en svår kombination."
" Kostnaderna växer nu med upp till 10% per kvartal"
" Jag har jobbat i bolag med stark R&D men aldrig jobbat i en så kompetent organisation som
den här"
" FPC är Sveriges smartaste företag.Det är helt remarkabelt att man lyckats få fram världsledande
teknologi med ett så litet gäng"
Det verkar vara många som bränt sig på Hembergs dravel. Samtidigt förstår jag mig inte på dessa människor som lägger sån stor vikt på vad enskilda journalister säger. Jaja, trevligt med uppgång och det ser ut som att man slipper ta csn detta år.
Kom in tidigt för nån månad sen, säkrade vinst och sålde. Sen ångrade jag mig efter ett tag och köpte in tidigare än vad jag borde ha gjort och hade ett högt gav som inte överskreds förrän idag. Vad gör man nu, säljer hälften? Ganska tråkigt att sitta och titta på under dippar utan att kunna tanka...