2015-08-20, 09:17
Medlem
Lillbubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
när man kollar orderdjup på Avanza
finns det några som ligger på 280:-

varför gör man så?

För att vara säker att man får komma in antar jag. Sedan att priset blir just 280 behöver inte stämma, kanske får andelarna för 270 kr också. Rätta mig gärna om jag inte har fel, gäller väl även vid sälj?

Håll i er idag, imorgon är jag mer orolig för massiv dipp.
2015-08-20, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
För att vara säker att man får komma in antar jag. Sedan att priset blir just 280 behöver inte stämma, kanske får andelarna för 270 kr också. Rätta mig gärna om jag inte har fel, gäller väl även vid sälj?

Håll i er idag, imorgon är jag mer orolig för massiv dipp.

Det är precis som du säger.
Lägger man Köp på 280 kr så köper du före de som lagt på 270 kr, men du får aktierna för det pris säljaren sätter. Så det är ett smart sätt att handla aktier om du vill vara säker på att komma in.

Tänk dock på att om aktien skulle stiga skyhögt precis innan öppning så har du ju godkänt att köpa aktier för 280 kr. Så det kan bli fel om du känner att det inte är värt att betala så mycket
2015-08-20, 09:24
Medlem
zorb89s avatar
Jag kommer tillbaks på Lördag för en större kalkylering men nu rör ni inte era aktier vad ni än gör! Köprekommendationerna kommer snart börja nå in och då börjar resan på allvar

Breakit först på bollen med det vi sagt länge:
http://breakit.se/artikel/1173/fingerprints-forsaljning-rusar-skruvar-upp-prognosen-rejalt

Citat:
Baserat på den 15-procentiga rörelsemarginalen som redovisas i rapporten nu går det att göra relativt säkra antagande om vinsten på årsbasis. Förutsatt att försäljningsprognosen håller kommer också marginalerna gå upp och stora investerare som följer bolaget på nära håll räknar nu med att rörelsevinsten kommer hamna på uppemot 600-700 miljoner kronor.

"Försiktigt räknat blir rörelsevinsten minst en halv miljard kronor. Marginalerna borde ju förbättras rejält när volymerna exploderar i tredje och fjärde kvartalet", säger en förvaltare som Breakit talat med nu på torsdagsmorgonen.

Stort grattis ni som varit klokare än de mindre begåvade

Enligt de blir kursen I ÅR:

600/62 = 9,7kr vinst/aktie
9,7*PE 35(låågt) = 339kr för 2015

Nästa år antagligen över 1000kr med tanke på att marginalen ökat mer än mina beräkningar...

Sup, knulla och må bra nu och låt "analytikerna" räkna ut det vi gjorde för ett par år sedan
2015-08-20, 09:28
Medlem
Grandesporross avatar
Morn o grattis allihop!

Breakit gör en konservativ 2015 nettoprognos på en halvmiljard för 2015 med ett PE på ca 40 som vi legat mer eller mindre på med offentlig fakta blir det 20 miljarder i börsvärde idag! FPC är sjukt billig Fortfarande
Senast redigerad av Grandesporros 2015-08-20 kl. 09:31.
2015-08-20, 09:55
Medlem
Herrcykels avatar
Hur går det med blankningen massepojken? Själv ligger man i skrivandes stund 600k plus för dagen. Life is good!
2015-08-20, 10:23
Avslutad
Roligt att stiga upp i morse! Nu måste jag bara få mig själv att sitta med lineär algebra boken och inte bli distraherad av fingerprint. Kan bli svårt.
2015-08-20, 10:26
Medlem

Satan att jag inte köpte mig när den var nere i 30kr haha. Men förstår mig inte på branschen så avstod.

Men grattis allihopa och lyckas man med 2.5 miljarder i försäljning iår är det helt sjukt!

Vilken omsättning. 1 miljard på dryga timmen haha
2015-08-20, 10:27
Medlem
Stort grattis till alla och tack till zorben för all hjälp man har fått!
2015-08-20, 10:50
Medlem
Lillbubbens avatar
Avanzamannen i slutet av maj : "Vem köper #Fingerprint ovan 120? Galet...Räkna med sättningar i aktien."

Jag tankade på mer vid 130 sekunderna före om jag inte missminner mig

Stående ovationer, grattis alla som har modet att ligga kvar.

"Hej Kalle (min chef). Mår inga bra i magen idag, jag måste nog gå hem efter lunch"
2015-08-20, 10:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazperr
Roligt att stiga upp i morse! Nu måste jag bara få mig själv att sitta med lineär algebra boken och inte bli distraherad av fingerprint. Kan bli svårt.

Varför inte vikta om till mer säkra kort så att du får studiero?

Det tål att upprepas: Aktier kan gå ner också i samma takt som det gått upp, om inte ännu snabbare.
2015-08-20, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Varför inte vikta om till mer säkra kort så att du får studiero?

Det tål att upprepas: Aktier kan gå ner också i samma takt som det gått upp, om inte ännu snabbare.
Visst, men nu levererade dom. Däremot precise det är en annan femma.
2015-08-20, 11:11
Medlem
Mouses avatar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in