Citat:
Ursprungligen postat av
Herrcykel
Ny spännande vecka är att vänta. Inte helt orimligt att det kommer en rekyl härifrån för att skaka av sig kortsiktiga som är nöjda min sin trade. 30% upp på 14 dagar får väl anses som godkänt!
Kreditkortsmarknaden är som ni påpekar enorm men jag tror att det dröjer tills 2017 innan det börjar bli en standard.
Håller faktiskt inte med där. Tycker snacket verkar vara att kreditkorten kommer finnas på mobilen i framtiden. Jag har svårt att se kreditkortsbolagen satsa på en ny tekniklösning när dom egentligen vill in på mobilerna.
Finns mycket pengar att spara för bla Visa, Mastercard om dom slipper administrera fysiska kort.
-Glöm ej heller vilken ökad kommunikationsmöjlighet kreditkortsbolagen får med kunden om korten finns på mobilen.
På sikt tror jag man kommer ha en "samlad plånbok" i nallen. Där kan du ha dollar, svenska kronor, bitcoin, andra cryptovalutor, krediter, och allt annat möjligt. Helt enkelt det du vill betala med. Jag ser denna typ av bolag komma och allt kommer bygga på blockkedjan.
Marknaden för Fingerprint är enorm ändå. Men jag tror inte på kreditkorten.