2015-09-24, 13:14
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du hoppar ju in och ut enligt egen utsago, varför gör du så om du är så säker på din sak? Och varför skulle FPC vara en riskfri historia värt att gå all in i?
för jag lär mig TA och kan en hel del.

Har du sett.ett enda inlägg där jag säger annat än uppgång på sikt?
2015-09-24, 13:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
för jag lär mig TA och kan en hel del.

Har du sett.ett enda inlägg där jag säger annat än uppgång på sikt?

TA har inget med bolaget bakom att göra. OCh TA kan ge helt fel signaler. Inte konstigt att TA inte uppfattas som seriös kunskap av många experter.
2015-09-24, 13:20
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
TA har inget med bolaget bakom att göra. OCh TA kan ge helt fel signaler. Inte konstigt att TA inte uppfattas som seriös kunskap av många experter.
Varför tror du jag som oftast får rätt när det blir mega köpläge?

Ta+FA = win
2015-09-24, 13:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Varför tror du jag som oftast får rätt när det blir mega köpläge?

Ta+FA = win

Ingen kan förutse hur en börskurs kommer att gå. Inte ens du, även om du tror det. TA ska man inte förlita sig allt för mycket på.

Jag kommer så väg ihåg när jag köpte H&M och alla TA-hajar sa att det skulle gå ner. Tur att jag inte lyssnade.
2015-09-24, 13:49
Medlem
JoeL431s avatar
Det svider i kurre idag. Kan du inte hålla dig till dina säkra, pampiga, lååånga, aktie-trådar. Eller ekar dina inlägg ensamma därinne?

Du har absolut ingenting att komma med. Idag firar vi fingrar rekordsiffror och du är inte bjuden på festen!
2015-09-24, 13:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Det svider i kurre idag. Kan du inte hålla dig till dina säkra, pampiga, lååånga, aktie-trådar. Eller ekar dina inlägg ensamma därinne?

Du har absolut ingenting att komma med. Idag firar vi fingrar rekordsiffror och du är inte bjuden på festen!

Jo jag har faktiskt något att komma med: Aktier kan gå ner också. Tänkt på det någon gång?

Förövrigt är aktien oftast helt skild från bolaget och har sitt egna liv, men förr eller senare kommer verkligheten ikapp.

Om man verkligen vill fira bör man sälja nu. I annat fall finns inget att fira.
2015-09-24, 14:01
Medlem
Exclamation-marks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431

Tycker det är fint att kurt-sune finns i tråden. Ger lite perspektiv.

Som han säger, OMX30 har gått ner närmare 90 punkter på en vecka medans fingerprint har ökat 35% under samma tidsperiod.

Om OMX30 fortsätter att gå ner, tror jag fallet blir hårt.

Hade börsen varit i en stabil epok hade jag gärna lagt in pengar i fingerprint, men som sagt det finns en enligt mig en stor risk att vi är inne på början av en lång epidemi.
2015-09-24, 14:02
Avslutad
Citat:
Är det lågt eller högt nu i FPC?
Just nu tror jag att det ligger i normalvärde, men med tanke på att aktien har en tendens att droppa X antal kronor så ligger jag just nu utanför med större delen utav mitt innehav. Har dock fortfarande en mindre andel kvar i aktien.
2015-09-24, 14:19
Medlem
EnDronts avatar
Har någon här koll på när (om?) FPC kommer tas med i OMXS30? Är ju en extrem omsättning i aktien, vilket är kul. Frågar eftersom jag vill veta när den kommer gå att korta, har ingen lust att använda säljoptioner. Innan folk börjar skrika sig hesa om vilket bra bolag det är: ja, deras produkter är jättebra och marknaden växer och allt är säkert fantastiskt, men jag börjar bli skeptisk till den här typen av rusningar utan ändringar i fundamenta, känns som att det inte kommer fortsätta stiga på det här sättet.

Edit: använder avanza, så enda sättet just nu är vad jag vet Nordeas blanka-produkter, som bara finns på bolag i OMXS30.
2015-09-24, 15:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
T.o.m du kan göra några procent om du köper nu o säljer ikväll. Men visst sitt du med oförändrad eller minus portfölj för dagen. Alla tänker inte jag ska avkastning i 20 år utan att röra ett finger

Oj vad det gungar! Nu kanske du förstår varför jag inte köper FPC på toppen. Det är inte så lätt som många tror att tjänar pengar på börsen. Faktum är att det är extremt svårt.
2015-09-24, 15:36
Medlem
camos avatar
Saker som är lätt är sällan spännande.
2015-09-24, 15:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Saker som är lätt är sällan spännande.

Skulle hävda att aktiehandel är ganska lätt, bara man är långsiktig. Vilket många ägare inom FPC inte är och det leder förr eller senare ner i fördärvet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in