Citat:
Ursprungligen postat av
snups
Igår skrev en bekant detta på facebook;
"Farsan tänkte det.... morsan tänkte det... resten tror det säkert fortfarande. Polisen var och hämtade mig imorse 10.30+ och ville ha ett förhör med mig ang. den stackars personen som avlidit i runbyskogen. bakis som fan (vilket händer en gång per år) så kmr de o snatchar mig till sollentuna....."
Vet ej varför dom tog in hen.
Men hen verkar ha haft något med saken att göra..
Mot bakgrund av det som åklagaren sagt att han "har gjort en
profil av mördaren" (enligt journalisterna), så blev ovanstående inlägg plötsligt ganska intressant.
Utan att veta något om personen som skrivit ovanstående fb-inlägg, så kan man profilera hen som en
ung person, som ger intryck av att vilja spela tuff, men egentligen är litet osäker, gärna vill impa på sina kompisar, använda litet smågangsterjargong e.t.c.
Om polisen uppenbarligen beslutade att ta in hen till förhör (och ev. DNA-tagning), så ger det en fingervisning om vilken typ av BO det kan röra sig om (även om just personen som skrev fb-inlägget är oskyldig).
De kanske kollar extra noga i kategorin ungdomar som tidigare åkt dit för "lindriga brott" såsom snatteri, cykelstölder, djurplågeri, tänt eld på papperskorgar på skolgårdar - you name it.