2015-08-12, 08:16
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Läs mitt inlägg igen. Vad man personligen tycker har inte alltid med verkligheten att göra. Enligt vårt rättssystem så anses man har sonat sitt brott efter avtjänad tid.

Vad är det för j-a skitsnack, man har suttit av sin tid men man är väl inte oskyldig till brottet man en gång begick? Varför tror du dagispersonal måste uppvisa utdrag ur belastningsregistret? Tror du dagiset anställer en dömd pedofil med motiveringen "han har suttit inne för övergreppet, så nu kan vi anställa honom"?
Citera
2015-08-12, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Låter som att pojkvännens vänner/släkt kan ha varit inblandade? Någon form av hedersmord? Vilken blandning är killen hon var förtjust i, svensk och.....semit? Afrikan?

Att det skulle vara någon form av hedersmord ser jag som ytterst osannolikt. Om jag inte minns fel härstammar en av hans föräldrar från något sydeuropeiskt land där folk naturligt är mörkare i dragen än här uppe i norr. Dessutom är det väl sällan som européer begår hedersmord.

Tror snarare på att han kanske talat om denna tjej för någon/några mindre lyckosamma vänner på flickvänsfronten som blivit avvisade av Ida, och som sedan planerat att göra något vansinnigt med henne. När det gäller killen själv tror jag att han är mycket ledsen över det som hänt av den anledningen att "paret" blev rätt så tighta.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2015-08-12 kl. 09:12.
Citera
2015-08-12, 09:39
Medlem
Ännu en spekulation:

BO:s relation med Twitter-mannen slutar p.g.a. att han är kontrollerande och eventuellt även psykiskt störd.

BO flyttar till Umeå för studier vilket leder till "paus" i konversationerna.

BO träffar ny kille. Twittermannen får nys om detta och blir galet svartsjuk.

När BO kommer hem till Väsby ser Twittermannen sin chans till hämd. "Om inte jag får äga dig så skall ingen få det".

Ett grovt övervåld tyder väl ofta också på starka personliga band och hat.
Citera
2015-08-12, 09:41
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rassanbrassan
Ännu en spekulation:

BO:s relation med Twitter-mannen slutar p.g.a. att han är kontrollerande och eventuellt även psykiskt störd.

BO flyttar till Umeå för studier vilket leder till "paus" i konversationerna.

BO träffar ny kille. Twittermannen får nys om detta och blir galet svartsjuk.

När BO kommer hem till Väsby ser Twittermannen sin chans till hämd. "Om inte jag får äga dig så skall ingen få det".

Ett grovt övervåld tyder väl ofta också på starka personliga band och hat.

Låter inte helt otroligt, men lite väl genomskinligt kanske?
Hennes tweets såg lite "förhöjda" ut, tveksamt att det är en riktig galning som "stalkat" henne.

/B
Citera
2015-08-12, 09:45
Medlem
Hennes "tweets" är från nästan 1år sedan låter det inte lite långsökt ?
Citera
2015-08-12, 09:49
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Hej på er! Detta mail fick en av mina närmsta vänner, som studerade tillsammans med offret, igår:

"Vi har nu fått bekräftade uppgifter att den unga kvinna som påfanns död vid ett motionsspår i Upplands Väsby förra veckan var er medstudent Ida Johansson. Vi beklagar djupt detta och våra tankar går till hennes familj och vänner.

Senare i höst kommer institutionen anordna en minnesceremoni för henne som i första hand vänder sig till hennes klasskamrater, men även andra studenter är naturligtvis välkomna. Tillsammans med SOSUM kommer också ett särskilt rum inrättas i samhällsvetarhuset där ni har möjlighet att träffas. Rummet kommer att vara tillgängligt under hela första veckan på höstterminen.

Med stor sorg,

Lärarna vid institutionen för socialt arbete, Umeå universitet"

Har väldigt mycket mer info angående detta fall, som jag inte kan gå in på till följd av polisiära skäl. (Har i skrivande stund suttit med i två olika polisförhör).

Enligt säkra källor fattade Ida tycke för en jämnårig, halvsvensk kille från en norrländsk stad under halvåret dom studerade tillsammans vid Umeå universitet. Trots sin bakgrund, är han mycket skötsam och ordentlig (Gick bl.a ut gymnasiet med toppbetyg). Han har även fördelaktigt utseende och "paret" ska ha setts festa mycket tillsammans på nattklubben Rex i Umeå. Kommer ej avslöja hans namn då han har bekräftat alibi, men det intressanta är att jag misstänker att han har vänner som kan veta vad som hänt.

Önskar verkligen jag fick dela med mig av fler detaljer
Alltså.. Jag tror du hittar på eller överdriver. Så som du beskriver den här killen/pojkvännen så låter han ju som en en helt vanlig person. Du säger att alibi är bekräftat och du nämner ingenting om några misstankar om avvikande beteende.

Vad är det hans vänner ska veta menar du? Är du paranoid?

Edit, såg detta nu också:
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Att det skulle vara någon form av hedersmord ser jag som ytterst osannolikt. Om jag inte minns fel härstammar en av hans föräldrar från något sydeuropeiskt land där folk naturligt är mörkare i dragen än här uppe i norr. Dessutom är det väl sällan som européer begår hedersmord.

Tror snarare på att han kanske talat om denna tjej för någon/några mindre lyckosamma vänner på flickvänsfronten som blivit avvisade av Ida, och som sedan planerat att göra något vansinnigt med henne. När det gäller killen själv tror jag att han är mycket ledsen över det som hänt av den anledningen att "paret" blev rätt så tighta.
Du verkar smått besatt av den här killen etniska bakgrund. Varför?

Detta ska alltså vara ett överlagt svarsjukemord enligt dig. Är det rätt uppfattat? "Planerat att göra något vansinnigt med henne". Nej, skriv en bok eller nåt istället.
Senast redigerad av crillecrille 2015-08-12 kl. 09:52.
Citera
2015-08-12, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benim08
Hennes "tweets" är från nästan 1år sedan låter det inte lite långsökt ?
Håller med, det är inte troligt.
Hade hon fortsatt känt sig orolig så hade det garanterat stått på hennes fb och twitter, och inte ett år gammla inlägg.
Är han en "stalker" så tar man inte ett uppehåll på ett år för att sen mörda henne.
Citera
2015-08-12, 09:58
Medlem
Av tweeten att döma har de båda haft ett kortare/längre förhållande. Hon tweetade något i stil med att "det är skönt att du inte äger mig längre". Är det en emetionellt störd och kontrollerande person så kan hans värld ha blivit "svart" när det tog slut. Sånt kan sluka personens vardag fullständigt och över väldigt lång tid. Det blir som en mani. (Jag har personliga erfarenheter av detta).

Men detta är ju 100% spekulation.
Mer info om denna Twitterman vore bra tycker jag.
Citera
2015-08-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godless
BO:s identitet kan väl inte ha någon som helst inverkan på eventuella vittnesuppgifter?
Antingen har man sett nå't eller så har man inte det.
Eller hur tänker du?
"Joo, alltså, visst såg jag en ung tjej bli överfallen i spåret när jag var ute och sprang, och visst hörde jag att en tjej blivit mördad i spåret den kvällen, men hur skulle jag veta att det var just hon, jag har ju inte sett några bilder på hur hon såg ut. "

Kan ju vara saker som hänt i BO: s närhet innan som kan vara bra ledtrådar .... men då måste man ju veta vem BO är...
Citera
2015-08-12, 10:17
Medlem
Igår skrev en bekant detta på facebook;

"Farsan tänkte det.... morsan tänkte det... resten tror det säkert fortfarande. Polisen var och hämtade mig imorse 10.30+ och ville ha ett förhör med mig ang. den stackars personen som avlidit i runbyskogen. bakis som fan (vilket händer en gång per år) så kmr de o snatchar mig till sollentuna....."

Vet ej varför dom tog in hen.
Men hen verkar ha haft något med saken att göra..
Citera
2015-08-12, 10:18
Medlem
Troians avatar
Okej, en vecka har gått, och inget tyder på att polisen har en jävla aning.

Om det inte sker ett gripande inom en snar framtid så tror jag tråden så sakteliga kommer somna in, till dess att polisen i desperation går ut med lite ytterligare uppgifter, med förhoppningen att få in tips. Men det lär nog dröja något halvår eller så.

Om GM slår till igen så kan det ske saker snabbare.
Citera
2015-08-12, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snups
Igår skrev en bekant detta på facebook;

"Farsan tänkte det.... morsan tänkte det... resten tror det säkert fortfarande. Polisen var och hämtade mig imorse 10.30+ och ville ha ett förhör med mig ang. den stackars personen som avlidit i runbyskogen. bakis som fan (vilket händer en gång per år) så kmr de o snatchar mig till sollentuna....."

Vet ej varför dom tog in hen.
Men hen verkar ha haft något med saken att göra..
H uppmanar också att man ska hjälpa polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in