Citat:
Ursprungligen postat av
Kjelle83
Fast det som blir ännu mer intressant då är platsen hon hittas på. Om det handlar om ett rent överfall för att döda förstår jag inte varför hon ska gömmas där, visst man fördröjer upptäckandet men samtidigt ökar ju risken för upptäckt när man flyttar henne.
Om syftet är av sexuellt natur förstår jag att hon tvingas dit.
Men det andra alternativet är att hon har följt med dit frivilligt, då är frågan varför.
Ja absolut, tror fortfarande att det är en våldtäkt som gick snett, alternativt att hon aldrig vart våldtagen pga hon till exempel bjöd så mycket motstånd (försökte fly) att det inte var genomförbart och att GM mördade henne, fick panik och glömde repet på plats.
Ett rep används väl i dessa situationer till två saker som inte behöver nämnas i ord, vilda teorier om rep/djur/olyckor tror jag inte en sekund på.
Tycker dock att val av plats är intressant känns som att det verkligen säger vilken grad av lokalkännedom GM har, placeringen mitt emellan "öglan" och stora motionsslingan avslöjar ju en väldigt god vetskap om terräng/vägar, misstänker att han befunnit sig exakt på brottsplatsen förut.
Kan ju vara en slump också såklart, men jag tror inte det. Om man tittar på ett flygfoto så ser det ut som att det är träd längsmed spåret och att vegetationen kring fyndplasten består av ormbuskar och glesare växtlighet, med andra ord en plats där han kan utföra brottet ganska ostört och samtidigt ha god uppsikt över terrängen (rätta mig om jag har fel!). Han går därför inte för långt för då vet han att det finns en risk att folk kan röra sig i den så kallade "öglan".
Det jag jag tror kan stämma som tagits upp i tråden är: Boendes vittnesmål om cykelspåret/cyklisten, att GM kom söderifrån, GM har försökt undvika att bli sedd redan en bra bit innan han kommer fram till platsen för brottet, att brottet är planerat, GM har god kunskap om området, BO har hotats till platsen, sexuellt motiverat, mordet var inte planerat, val av plats (fyndplats) kan vara förutbestämd, att ett utav vittnesmålen polisen tagit in kan röra sig om att man hört ljud som har med brottet att göra (skrik etc).
Det är mina vilda spekulationer so far.