2015-08-12, 12:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foofle
Bor personen i fråga fortfarande hemma hos sina föräldrar?

Kan man se på fb-sidan om personen har en cykel? Antingen i något inlägg, som intresse, eller foton?
Citera
2015-08-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kan man se på fb-sidan om personen har en cykel? Antingen i något inlägg, som intresse, eller foton?

Nej men vet att han åkt runt på moppe/cross innan, vet inte om han gör det längre. Men utav bilder på facebook så verkar alkohol vara ett intresse..
Citera
2015-08-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Han har ett foto där han bär solbrillor, snusnäsduk över mun och näsa och en svart hjälp. Med bild texten -bankrånaren

Även två bilder på en röd och en svart scoter
Senast redigerad av Liza1979 2015-08-12 kl. 12:35.
Citera
2015-08-12, 12:36
Medlem
Bmw-mannen som vart intagen på förhör blev senare avskriven.
Han har också skrivit ett inlägg på sin FB som jag nu inte hittar men de står tidigare i denna tråd. Där skriver han också om den tragiska händelsen och att han ville bara hjälpa till och leta men blev då direkt intagen på förhör istället, så den person som Snups snackar om nu är INTE bmw-mannen.
Citera
2015-08-12, 12:40
Medlem
Låter som att polisen betar av de 150 tips de fått från allmänheten..
Citera
2015-08-12, 12:42
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frompz
Bmw-mannen som vart intagen på förhör blev senare avskriven.
Han har också skrivit ett inlägg på sin FB som jag nu inte hittar men de står tidigare i denna tråd. Där skriver han också om den tragiska händelsen och att han ville bara hjälpa till och leta men blev då direkt intagen på förhör istället, så den person som Snups snackar om nu är INTE bmw-mannen.
Fast nu blandar du nog ihop ett par saker. Personen som tidigt i tråden blev kallad för "BMW-mannen" visade sig inte ens ha varit på platsen. Det var ett missförstånd eftersom bilen inte var svart som man utgick ifrån utan mörkblå. Killen som skrev inlägget där han bedyrade sin oskuld har alltså ingenting med fallet att göra som jag har förstått. Däremot har det (väl) inte kommit fram vem som är ägaren till den mörkblåa BMW som faktiskt fanns på platsen under mordkvällen. Eller vad har jag missat?
Citera
2015-08-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Fast nu blandar du nog ihop ett par saker. Personen som tidigt i tråden blev kallad för "BMW-mannen" visade sig inte ens ha varit på platsen. Det var ett missförstånd eftersom bilen inte var svart som man utgick ifrån utan mörkblå. Killen som skrev inlägget där han bedyrade sin oskuld har alltså ingenting med fallet att göra som jag har förstått. Däremot har det (väl) inte kommit fram vem som är ägaren till den mörkblåa BMW som faktiskt fanns på platsen under mordkvällen. Eller vad har jag missat?
Du har inte missat något.
Denna som jag beskrev ovan har också dom urgulliga bröderna K som vänner
Citera
2015-08-12, 12:51
Medlem
Citat:
Så kanske det var, mitt fel isåfall! Blir så mycket man läst så det rört ihop sig lite. Tack för rättningen
Citera
2015-08-12, 12:53
Medlem
foofles avatar
Citat:

Va?
Jo, jag läste att BMW mannen hade hört på nyheterna att en kvinna saknades.
Han åkte därför från sitt jobb vid 21:00 tiden och började sökandet.
Polisen hade då stannat hans bil eftersom det såg ut som att BMW:n hade kommit körade ut från skogen, när det i själva verket visade sig att han helt enkelt kommit från en väg som polisen inte kände till. Mannen har stor kännedom om hur terrängen ser ut och ville därför hjälpa till.

Han blev intaget på förhör och hans BMW blev beslagtagen samma natt.
Det visade sig sedan att han både hade alibi för den tidpunkt då mordet begåtts samt en förklaring till varför han befann sig på platsen. Han blev släppt på morgonen och bilen ska skrivas ut.

Det är vad jag har läst i alla fall, för inte kan det väl röra sig om två BMW:s?
Citera
2015-08-12, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Du har inte missat något.
Denna som jag beskrev ovan har också dom urgulliga bröderna K som vänner

Misstänkte det. Vet du varför de tog in honom?
Citera
2015-08-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snups
Misstänkte det. Vet du varför de tog in honom?
Vågar inte uttala mig om det än, lösa rykten ännu.
Han har ju även J.M som vän... Snyggt sällskap.
Citera
2015-08-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foofle
Va?
Jo, jag läste att BMW mannen hade hört på nyheterna att en kvinna saknades.
Han åkte därför från sitt jobb vid 21:00 tiden och började sökandet.
Polisen hade då stannat hans bil eftersom det såg ut som att BMW:n hade kommit körade ut från skogen, när det i själva verket visade sig att han helt enkelt kommit från en väg som polisen inte kände till. Mannen har stor kännedom om hur terrängen ser ut och ville därför hjälpa till.

Han blev intaget på förhör och hans BMW blev beslagtagen samma natt.
Det visade sig sedan att han både hade alibi för den tidpunkt då mordet begåtts samt en förklaring till varför han befann sig på platsen. Han blev släppt på morgonen och bilen ska skrivas ut.

Det är vad jag har läst i alla fall, för inte kan det väl röra sig om två BMW:s?
Som sagt så mycket info så man blir snurrigt av att läsa allt, men jag uppfattade samma sak som du. Och någon länkade ju till den så kallade "bmw-mannen"s Facebook där han skrivit ett inlägg om hela händelsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in