Citat:
Ursprungligen postat av
crillecrille
Fast nu blandar du nog ihop ett par saker. Personen som tidigt i tråden blev kallad för "BMW-mannen" visade sig inte ens ha varit på platsen. Det var ett missförstånd eftersom bilen inte var svart som man utgick ifrån utan mörkblå. Killen som skrev inlägget där han bedyrade sin oskuld har alltså ingenting med fallet att göra som jag har förstått. Däremot har det (väl) inte kommit fram vem som är ägaren till den mörkblåa BMW som faktiskt fanns på platsen under mordkvällen. Eller vad har jag missat?
Va?
Jo, jag läste att BMW mannen hade hört på nyheterna att en kvinna saknades.
Han åkte därför från sitt jobb vid 21:00 tiden och började sökandet.
Polisen hade då stannat hans bil eftersom det såg ut som att BMW:n hade kommit körade ut från skogen, när det i själva verket visade sig att han helt enkelt kommit från en väg som polisen inte kände till. Mannen har stor kännedom om hur terrängen ser ut och ville därför hjälpa till.
Han blev intaget på förhör och hans BMW blev beslagtagen samma natt.
Det visade sig sedan att han både hade alibi för den tidpunkt då mordet begåtts samt en förklaring till varför han befann sig på platsen. Han blev släppt på morgonen och bilen ska skrivas ut.
Det är vad jag har läst i alla fall, för inte kan det väl röra sig om två BMW:s?