2015-08-17, 18:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Fyfan! Fick höra nyss att dom utöver det jag skrev hade dragit av henne huden också, polisen sägs ha sagt att det är värre än de sett på film men vågar inte gå ut med detta till allmänheten för att invånarna ska bli rädda. Om det här stämmer ger jag upp hoppet på mänskligheten.

Du borde nog ge upp hoppet på att dina källor talar sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Det med pinnat etc får mig att tänka på en annan kille som gjorde liknande mot sitt ex och åkte dit för grov våldtäkt och mordförsök, är nu frisläppt. Alexander ghebru (gick i min skola för övrigt och fick en chock när jag såg efterlysningen på idioten i media för ett antal år sen).

Att åklagaren ser beröringspunkter som den i linköping antar jag beror på att gärningsmannen är även här okänd och finns inte i dna-registret.

Han hotade iofs bara med att använda en pinne. Så du behöver ju inte ljuga i tråden och hävda att han gjorde liknande.
Citera
2015-08-17, 18:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Anledningen till att jag i tidigare inlägg tog upp om DNA-analyser även kunde bestämma om provet tillhörde en man eller en kvinna (vilket alltså är möjligt), det var att GM kan vara en man eller en kvinna.
Om övervåld har använts brukar det tyda på stark passion/vrede/hämnd och offret har något slags samband med GM. Rent statistiskt så är det givetvis övervägande män som ligger högst på listan, men det finns kvinnliga mördare. Då är ofta motivet antingen ren besatthet av personen eller i kombination med så stark svartsjuka att de måste göra sig av med "hindret". Tänk på fallet med tyskan som mördade "konkurrenten" kvinnan och hennes båda små barn.
Om nu ryktena i den här tråden snuddar vid att den här stackars tjejen har blivit utsatt för grovt övervåld (hoppas att det inte är sant) men ifall, så... tja, varför skulle det inte kunna vara en kvinna som vill hämnas eller få bort henne från "sin" karl? Är ju lätt att smyga sig på någon bakifrån som springer med hörlurar i skogen.
DNA-provet som polisen har kan ju komma från kroppsvätskor, saliv, sperma etc, men även från hudavskrapningar under naglar på offret som försökt försvara sig med att riva GM.
Bara en tanke outside the box...

Ja, det får vi ju hoppas? Att GM är en man eller kvinna?

Jag gissar på en random GM utan tidigare kontakt med kvinnan. GM såg ett tillfälle och tog den. Dessa typer av överfall brukar vara mycket våldsamma och ibland händer det att offret dör.

Men jag kan ha helt fel.
Citera
2015-08-17, 18:29
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Han hotade iofs bara med att använda en pinne. Så du behöver ju inte ljuga i tråden och hävda att han gjorde liknande.

Vem hotade bara? Det fallet jag talar om användes pinnar i kvinnans underliv, tro mig jag vet med säkerhet till 110%, så försvara idioten eller förneka går inte.
Citera
2015-08-17, 18:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Jaha, se där. För du har väl läst domen, hoppas jag? Så din uppgift kommer från en absolut säker källa den här gången? Själv har jag inte läst den.
Citera
2015-08-17, 18:35
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jaha, se där. För du har väl läst domen, hoppas jag? Så din uppgift kommer från en absolut säker källa den här gången? Själv har jag inte läst den.

Skillnad på att läsa domen OM man nu gjort det och att ha vårdat kvinnan vid ankomsten med skador...
Citera
2015-08-17, 18:42
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Skillnad på att läsa domen OM man nu gjort det och att ha vårdat kvinnan vid ankomsten med skador...

Ja, vilket fruktansvärt trauma för både kvinnan och den som vårdar henne. Jag vågar inte ens tänka närmare på det. Får bara upp en massa hemska bilder i huvudet.
Citera
2015-08-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ja, det får vi ju hoppas? Att GM är en man eller kvinna?

Jag gissar på en random GM utan tidigare kontakt med kvinnan. GM såg ett tillfälle och tog den. Dessa typer av överfall brukar vara mycket våldsamma och ibland händer det att offret dör.

Men jag kan ha helt fel.

Jag menade givetvis att man skulle kunna tänka sig att GM även kunde vara en kvinna! Att man funnit DNA behöver ju inte betyda att det är sperma från en man. Läs om.
Citera
2015-08-17, 18:46
Medlem
Citat:
– Det ger oss goda möjligheter att få tag på mördaren, säger Lars Byström, presstalesperson på polisen i Stockholm.

Citat:
– Sedan kan vi jämföra de proverna med de DNA-spår vi nu har. Och flera personer har redan topsats.

Kan det vara så att polisen genom att uttala sig på det här sättet försöker stressa eventuell gärningsman som de för tillfället har span på? Byströms kommentarer känns så uppenbara på något vis..
I och med att kroppen hittades ganska precis i mitten av partiet mellan "öglan" och det stora motionsspåret (50-70m från båda slingorna) tror jag att gärningsmannen kände till att "öglan" fanns.
50 meter är också en lång och riskabel sträcka att släpa en livlös kropp, så min gissning är att hon hotats till fyndplatsen där hon sedan mördats. Vanligast vapen vid såna här tillfällen lär vara kniv.

Plats och tidsförlopp, samt tid på dygnet gör det svårt att tro att någon sexuellt motiverad tortyr skulle ägt rum, däremot så kan säkert dessa perverterade personer stoppa upp saker i offrets vagina i tro om att det skulle undanröja DNA från sperma etc..

Tror inte BO kände GM.

Bevisar fyndplatsen att GM kände till "öglan" i Runby, vad tror ni?

Personer som kommer in och öser skit över personers inlägg för inte tråden vidare alls, personliga poänger kan man väl ta någon annanstans?
Citera
2015-08-17, 18:48
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Vem hotade bara? Det fallet jag talar om användes pinnar i kvinnans underliv, tro mig jag vet med säkerhet till 110%, så försvara idioten eller förneka går inte.

Jag syftar på att han endast hotade med att sticka ut offrets ögon med pinnen. Men det gjorde han aldrig. Du fick det att låta som att han gjorde det.

Huruvida han använde pinnen på henne på annat vis minns jag inte, och jag har inte fupen eller domen kvar. Har du den? Du får gärna ge oss en källa på det du påstår. Jag kan nämligen också exempelvis skriva att jag är 110 % på att han inte tryckte in en pinne i hennes underliv och anal, men det säger inte att det var så.

Det sistnämnda vet jag inte vem du riktar det åt riktigt. Känner inte till någon som har försvarat Alexander. Mer än hans försvarare då..
Citera
2015-08-17, 18:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Jag menade givetvis att man skulle kunna tänka sig att GM även kunde vara en kvinna! Att man funnit DNA behöver ju inte betyda att det är sperma från en man. Läs om.

Naturligtvis kan GM vara en kvinna. Kvinnor har dödat förr. Vad är det jag ska läsa om för nåt?

Polisen har väl inte preciserat än varifrån DNA:t kommer, mig veterligen.
Citera
2015-08-17, 18:59
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroadSvensk
Kan det vara så att polisen genom att uttala sig på det här sättet försöker stressa eventuell gärningsman som de för tillfället har span på? Byströms kommentarer känns så uppenbara på något vis..
I och med att kroppen hittades ganska precis i mitten av partiet mellan "öglan" och det stora motionsspåret (50-70m från båda slingorna) tror jag att gärningsmannen kände till att "öglan" fanns.
50 meter är också en lång och riskabel sträcka att släpa en livlös kropp, så min gissning är att hon hotats till fyndplatsen där hon sedan mördats. Vanligast vapen vid såna här tillfällen lär vara kniv.

Plats och tidsförlopp, samt tid på dygnet gör det svårt att tro att någon sexuellt motiverad tortyr skulle ägt rum, däremot så kan säkert dessa perverterade personer stoppa upp saker i offrets vagina i tro om att det skulle undanröja DNA från sperma etc..

Tror inte BO kände GM.

Bevisar fyndplatsen att GM kände till "öglan" i Runby, vad tror ni?

Personer som kommer in och öser skit över personers inlägg för inte tråden vidare alls, personliga poänger kan man väl ta någon annanstans?

Varför skulle de inte plocka in honom genast, om de har han DNA? Vore väl trist om han under polisens span lyckades slinka iväg och begå ett nytt brott?

Annars tror jag som du: att GM och offer var okända för varandra.
Citera
2015-08-17, 19:21
Medlem
Citat:
Varför skulle de inte plocka in honom genast, om de har han DNA? Vore väl trist om han under polisens span lyckades slinka iväg och begå ett nytt brott?

Annars tror jag som du: att GM och offer var okända för varandra.

Äh, jag vet inte verkar ju ologiskt fick en känsla när jag läste bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in