2015-08-17, 13:13
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Fyfan! Fick höra nyss att dom utöver det jag skrev hade dragit av henne huden också, polisen sägs ha sagt att det är värre än de sett på film men vågar inte gå ut med detta till allmänheten för att invånarna ska bli rädda. Om det här stämmer ger jag upp hoppet på mänskligheten.
Citera
2015-08-17, 13:15
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag har en väldigt enkel och logisk teori kring hur detta har gått till:

BO har träffat någon vid sidan av sitt förhållande på någon kontaktsajt. Prion här är alltså då sex och inte ett förhållande då hon redan har ett. Eftersom BO är en aktiv löpare så ter det sig inte alls onormalt för BO’s pojkvän att hon skall ut och springa. Valet av spår är dock märkligt då det inte är samma slinga som BO sedan tidigare brukar springa. Jag vet själv utav erfarenhet att man gärna löper samma spår och inte byter hur som helst.

BO tar bilen och åker iväg, hon har sedan innan gjort upp mötesplats med GM för att diskret träffas över en snabbis. Den lustfyllda akten äger rum och direkt efteråt så stryps BO för att sedan helt enkelt dumpas i skogen runtom motionsspåret. DNA har nu hittats och antagligen i en kondom någonstans i skogen. Hur dom kunnat säkerställa att DNA verkligen tillhör GM beror på att även DNA från BO hittats på kondomen självfallet.

Summering av det hela så bör polisen således leta efter GM på sociala medier , dejting/sex-sajter.

Har polisen hittat hennes mobiltfn? Borde vara hur enkelt som helst att kolla upp hennes eventuella aktiviteter på olika sajter isf.
Citera
2015-08-17, 13:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Vad för slutsatser kan man egentligen dra av DNA?

Går det att med stor säkerhet säga vilken nationalitet en person har utifrån en DNA profil?

Världen har inte varit öppen länge så det borde tack vare den geografiska isolation att se då ättlingar från långt bak i tiden levde på samma plats.

Sen om GM är bosatt nära brotsplatsen betyder inte att han är skriven där, är han inte tidigare känd av polisen så kan de omöjligt veta att han finns i regionen och därmed inte ta in han på test...

Det går absolut inte att dra vilken nationalitet en person har utifrån en DNA-profil. Ursprung? Möjligen, det har varit tal om att det går i alla fall, men vet inte i vilken utsträckning vetenskapen kommit så långt ännu.

De flesta bor ändå där de är skrivna.
Citera
2015-08-17, 13:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Det sägs även att det inte var 1 utan att det var 2 personer. Vad som dock stämmer och inte stämmer får vi vänta med och se.

Det skulle ju vara riktigt extremt ovanligt om det handlar om två GM.

Polisen bör väl redan ha en handfull personer de kan topsa. Hoppas det ger resultat.
Citera
2015-08-17, 13:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Regnumret i annonsen är photoshoppat. Sannolikt är rätt regnummer detta: http://biluppgifter.se/fordon/Hzp667

Intressant, det förklarar i så fall varför reg.numret i annonsen går till en släpkärra.

Annonsen med den gula Triumphen var från 2007, och enligt fordonsdatan köpte nuvararande ägaren den år 2008.

I så fall kan nuvarande ägaren inte vara samma person som den 42-årige A*G som tidigare omnämnts i tråden. A*G har enligt merinfo.se tre fordon, men inget är samma modell/årgång som ovanstående. Däremot är det inte omöjligt att A*G var säljaren till Triumphen år 2007/2008. (Enligt fordonsdatan har den gula Triumphen haft 12 st. ägare).

Litet intressant också att nuvarande ägaren är bosatt i Stockholm - inget avgörande för det här fallet - men i så fall kanske sannolikt att även säljaren (A*G?) också är från Stockholmsområdet (exempelvis Solna).
Citera
2015-08-17, 13:20
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Fyfan! Fick höra nyss att dom utöver det jag skrev hade dragit av henne huden också, polisen sägs ha sagt att det är värre än de sett på film men vågar inte gå ut med detta till allmänheten för att invånarna ska bli rädda. Om det här stämmer ger jag upp hoppet på mänskligheten.

Nu låter det nästan som om nån driver med dig?
Citera
2015-08-17, 13:22
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nu låter det nästan som om nån driver med dig?

Ne jag skulle inte sitta här och skriva det jag fått höra om det inte är någon jag litade på som sade det till mig. Men det är som jag sa, vi får vänta och se.
Citera
2015-08-17, 13:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Frågan är var man hittat detta DNA och vilken typ av fynd det är;

- har man hittat det på offret och det är i form av exempelvis blod så är väl sannolikheten hygglig att det är från GM.

- har man hittat det på marken eller något föremål i närheten är sannolikheten lägre. Det för sig trotsa allt en del folk i området.

När man nu uttalar sig så säkert om att man säkrat DNA-bevis – så låter det för mig som att det även har handla om en våldtäkt.
Citera
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I så fall kan nuvarande ägaren inte vara samma person som den 42-årige A*G som tidigare omnämnts i tråden. A*G har enligt merinfo.se tre fordon, men inget är samma modell/årgång som ovanstående. Däremot är det inte omöjligt att A*G var säljaren till Triumphen år 2007/2008. (Enligt fordonsdatan har den gula Triumphen haft 12 st. ägare).

Litet intressant också att nuvarande ägaren är bosatt i Stockholm - inget avgörande för det här fallet - men i så fall kanske sannolikt att även säljaren (A*G?) också är från Stockholmsområdet (exempelvis Solna).
Ibland är ni bara för konstiga här. Det var uppenbarligen ett misstag att försöka reda ut den frågan, så jag återgår till det jag borde göra istället.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Antagligen så är DNA de hittade spermier (sädesvätska). Jag gissar på att hon först blev våldtagen för att sedan knivhuggas till döds.

Spekulationer om halshuggning ger jag inte mkt för, spekulerades i ikeamorden också om det där ngn tomte höll fast vid sitt om halshuggningar osv, men det kunde inte bekräftas. Utan där var det hugg i buken och inget annat (hoppas jag)

I vilket fall så är det som hänt denna tjej och alla andra tragiskt, men det blir så när politiker stänger ner psykvården, minskar ner på platser och dårarna släpps ut vind för våg

Jag tror inte våldtäkt och sedan knivhuggen till döds. Har ingen direkt statistik att hänvisa till, men en våldtäkt inleds sällan med att GM hade bestämt sig för att ha ihjäl henne. Tror inte sexualmord brukar göras med kniv, utan oftare strypning eller med ett trubbigt föremål (sten, pinne eller så – något som finns till hands).

Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Hårfärg åtminstone, jämför åter med Linköpings-fallet där de vet att GM är ljushårig. Med andra ord så kan de inte se om GM har svenska eller norska föräldrar, kanske inte heller svenska eller estländska, men definitivt svenska eller etiopiska.

Kan inte det helt enkelt ha att göra med att i mössan påträffades ett ljust hårstrå?

Citat:

BO har träffat någon vid sidan av sitt förhållande på någon kontaktsajt. Prion här är alltså då sex och inte ett förhållande då hon redan har ett. Eftersom BO är en aktiv löpare så ter det sig inte alls onormalt för BO’s pojkvän att hon skall ut och springa. Valet av spår är dock märkligt då det inte är samma slinga som BO sedan tidigare brukar springa. Jag vet själv utav erfarenhet att man gärna löper samma spår och inte byter hur som helst.

BO tar bilen och åker iväg, hon har sedan innan gjort upp mötesplats med GM för att diskret träffas över en snabbis. Den lustfyllda akten äger rum och direkt efteråt så stryps BO för att sedan helt enkelt dumpas i skogen runtom motionsspåret. DNA har nu hittats och antagligen i en kondom någonstans i skogen. Hur dom kunnat säkerställa att DNA verkligen tillhör GM beror på att även DNA från BO hittats på kondomen självfallet.

Summering av det hela så bör polisen således leta efter GM på sociala medier , dejting/sex-sajter.

Det är inte en teori, det där är fantasier som du mejslat fram på kammaren. Ren idioti som inte på något vis bygger på kända omständigheter, och inte något som bidrar till diskussionen.
Citera
2015-08-17, 13:24
Medlem
Kenny Kuks avatar
Varför reagerar ingen här på åklagarens uttalande om beröringspunkter med dubbelmordet i Linköping? Det är enormt om det är samma gärningsman.

Och är det inte samma gm så är det enormt skumt av åklagaren att dra denna parallell. Inte direkt lugnande för folket.
Citera
2015-08-17, 13:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Med all respekt - jag tvivlar på det scenariot. I alla fall avsnittet att BO vill träffas i skogen för en diskret snabbis. Det är nog inte många tjejer som är intresserade av det, oavsett vad många (läs några) av oss män ibland tycks tro. I synnerhet inte med någon kille de skulle ha träffat på en suspekt dejting sajt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in