2015-08-15, 16:57
Medlem
CoopColas avatar
Hur mkt sub måste jag ta för att bli skön efter metta? !

Hej! Jag har druckit två flaskor 110mg (en förra söndagen och nu i onsdags. Då blir jag ganska skön men noddar inte eller så.. nu har jag snart tagit 5mg xenon och en åtta sub (hälften rektalt hälften näsan under ca två timmar).

Jag får små pupiller men känner inget... är det bara waste att ta en åtta till??! Vill ju fantastiskt bli skön.. ; ( har lyrica hemma om det kanske kan boosta.. snälla hjälp mig, är på semester o vill känna opi-rus. ..
Citera
2015-08-15, 17:19
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-bend
Jag började med 2mg och tog 2 till så 4mg för mig är väl rätt så nära 100mg oxycontin (men oxynorm har mer eufori i oxy.

Hur kan oxynorm ge mer eufori näör dom innehåller samma aktiva substans?
Citera
2015-08-16, 08:51
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Hallå, har ett ett litet problem, kan inte efter två veckor med metadon 60-100mg per dag, känna av något av min subutex hur stora doser ja än tar. Jag har väntat över 6 dar mellan sista metadon dosen och subutexen så borde väl inte blocka något nu? Har blandat med lite benso varje gång för lite boost men inte hjälpt mkt. Någon som vart med om något liknande?
Citera
2015-08-17, 16:53
Medlem
Sallinskiis avatar
Någon som vet hur länge den "blockerande" effekten av suboxone sitter i? Har kommit över ett gäng oxy och vill ju inte slösa dom ifall ämnet i suboxonen blockerar ett eventuellt rus... Tog sub senast imorse och då vart de ca 1.5mg. Svar uppskattas!

Mvh.
Citera
2015-08-17, 17:28
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii
Någon som vet hur länge den "blockerande" effekten av suboxone sitter i? Har kommit över ett gäng oxy och vill ju inte slösa dom ifall ämnet i suboxonen blockerar ett eventuellt rus... Tog sub senast imorse och då vart de ca 1.5mg. Svar uppskattas!

Mvh.

Jag skulle vänta minst 3 dagar, helst 4. För att vara helt säker på att den blockerande effekten är borta
Citera
2015-08-17, 20:34
Medlem
Sallinskiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag skulle vänta minst 3 dagar, helst 4. För att vara helt säker på att den blockerande effekten är borta

Oj, så pass länge? så låt säga jag skulle ta på onsdag eftermiddag 2 och en halv dag sedan senaste intaget av suboxone, skulle effekten utebli? Eller skulle de bara krävas en större dos Oxy?

Mvh.
Citera
2015-08-18, 17:24
Medlem
boredomss avatar
Hej jag tog min sista dos sub i fredags och mår risigt. Har inte planerat att ta mer men kan jag ta typ 10 citodon för att få bort det värsta, men kommer aten bara slå tillbaka hårdare efter kodeinet gått ut? snabbt svar tack
Citera
2015-08-18, 18:22
Medlem
boredomss avatar
Ja så 10 citodon och 2 mg ikto senare så mår jag såklart asbra, men kommer sub atn tillbaka imorgon i starkare kraft?
Citera
2015-08-19, 21:46
Medlem
boredomss avatar
Någon? 5e dagen på sub AT, känns väl typ lika risigt som igår. Kan jag ta citodon och må bra imorgon utan att förlänga sub atn?
Citera
2015-08-20, 10:48
Medlem
(SUB)Sandoz slut hos leverant. BlueFish el. Orifarm?

Hej alla glada människor!

Jag pratade med en viss person som har insikt i en del saker rörande buprenorfinet och tillverkningen av dess i vårt rike. Just nu verkar det vara svårt att få sandoz som är det märke jag enbart använder mig av. (Jag är med i programmet så är lagligt).

Min fråga är enkel. Bör jag gå över till orifarm som jag vet är vita (vilket brukar betyda bra i min värld), men extremt hårda. Jag har dock för mig de fungerade bra, rätt likt sandoz som dock är mjukare med en delskåra.

jag såg att ett nytt märke, för mig iallafall, dykt upp. "BLUE FISH" , vad är detta? jag har googlat runt och letat fakta och bilder men inte funnit något vettigt. Är de vita, orangea? blåa? Är de med naloxon i? (verkar inte vara naloxon i). Skulle det dock vara det så spyr man ju på dem, tyvärr.

Jag tänker inte ta märket Teva, vilket är en av de två orangea jag stött på och båda har fått mig att bli dålig, jag struntar i om det är psykosomatiskt, det är en upplevd känsla psykisk eller fysisk. Så endast vita för mig, alt något som verkligen är bättre fast det är "färgade" . (PK galningarna kommer väl få flipp här.)

Är någon kunnig om blue fish är något att ha? är det något speciellt med dem? Jag brukar lägga under tungan som man ska, snortar ibland när jag av någon anledning måste, händer väl att man skjutit då och då om man tagit några bärs eller har tråkigt generellt, så det är viktigt att de inte är farligare att skjuta än de vita. (jag vet att det inte är nyttigt hur som helst.) Filtrering A och O.

Jag hoppas och sträcker ut en hand efter en klok gubbe eller gumma som kan hjälpa mig fatta ett beslut om jag ska ta det säkra kortet orifarm, eller det mystiska, blue fish ?

Med Vänliga Hälsningar / Schism
Citera
2015-08-20, 13:53
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schism
Hej alla glada människor!

Jag pratade med en viss person som har insikt i en del saker rörande buprenorfinet och tillverkningen av dess i vårt rike. Just nu verkar det vara svårt att få sandoz som är det märke jag enbart använder mig av. (Jag är med i programmet så är lagligt).

Min fråga är enkel. Bör jag gå över till orifarm som jag vet är vita (vilket brukar betyda bra i min värld), men extremt hårda. Jag har dock för mig de fungerade bra, rätt likt sandoz som dock är mjukare med en delskåra.

jag såg att ett nytt märke, för mig iallafall, dykt upp. "BLUE FISH" , vad är detta? jag har googlat runt och letat fakta och bilder men inte funnit något vettigt. Är de vita, orangea? blåa? Är de med naloxon i? (verkar inte vara naloxon i). Skulle det dock vara det så spyr man ju på dem, tyvärr.

Jag tänker inte ta märket Teva, vilket är en av de två orangea jag stött på och båda har fått mig att bli dålig, jag struntar i om det är psykosomatiskt, det är en upplevd känsla psykisk eller fysisk. Så endast vita för mig, alt något som verkligen är bättre fast det är "färgade" . (PK galningarna kommer väl få flipp här.)

Är någon kunnig om blue fish är något att ha? är det något speciellt med dem? Jag brukar lägga under tungan som man ska, snortar ibland när jag av någon anledning måste, händer väl att man skjutit då och då om man tagit några bärs eller har tråkigt generellt, så det är viktigt att de inte är farligare att skjuta än de vita. (jag vet att det inte är nyttigt hur som helst.) Filtrering A och O.

Jag hoppas och sträcker ut en hand efter en klok gubbe eller gumma som kan hjälpa mig fatta ett beslut om jag ska ta det säkra kortet orifarm, eller det mystiska, blue fish ?

Med Vänliga Hälsningar / Schism

Orifarm är jag inte bekant med, men bluefish har jag för mig fungerar ypperligt! Dom är vita. Håller med dig, hatar dom färgade. Överlag är dom helt enkelt inte likvärdiga med dom vita. Snackar om bup här alltså (bland annat).
Nej, inget naloxon i dom!
Citera
2015-08-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RapLife
Orifarm är jag inte bekant med, men bluefish har jag för mig fungerar ypperligt! Dom är vita. Håller med dig, hatar dom färgade. Överlag är dom helt enkelt inte likvärdiga med dom vita. Snackar om bup här alltså (bland annat).
Nej, inget naloxon i dom!

Låter bra, då testar jag väl dem om ingen annan har dålig erfarenhet av dem. Anser du, eller någon annan för den delen, att sandoz, orifarm, eller nu då blue fish om de är som du säger att de ocskå är vita. Är bäst? INnan jag kom in i programmet var jag tvungen att ta actavis orangea, sedan teva ibland, även de orangea , men sen när jag en gång råkade få tag på en orifarm, du känner igen en sådan på att den är vit, fast har lite fläckar, och tror ej det står nått på, men är itne säker, tror ej finns delskkåra heller, sedan är de hårda som sten. Men fan vilken skillnad, fick typ kick.

Så hoppas de där blue fish är bra nu när sandoz är slut i lagren.

Om någon har erfarenheter om blue fish jämför emot sandoz och orifarm skriv gärna, eller bara allmäna synpunkter. MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in