2015-08-16, 23:46
Medlem
Spännande matcher för bottenstriden i morgon. Vinner Falken och Halmstad blir det väldigt tätt runt kvalstrecket. Norrköping behöver väl inte tvåla till Åtvid i ett gräsligt spännande östgötaderby, lika mkt som Åtvid behöver de tre poängen.

Båda nuvarande nedflyttningslagen tror jag fortfarande kan klättra till kval. (Jag har förnämligt fått Örebro förklarat tidigare i tråden.) Hur ser ni på Åtvids säsong? De hara bara 10p (1 vinst, 11 förluster), det anmärkningsvärda (enligt mig) är att de "bara" har -13 i målskillnad. Jmf Örebros -24 och 13p, Halmstad -12 och 15p, Falken -15 och 16p. Relativt många uddamålsförlust för Åtvid, är de mentalt knäckta eller hittar det flowet i "derbyt"

Ja, det är inte ett riktigt "derby" när det är sex mil att köra, men jag pratar kvällstidningska.
Citera
2015-08-17, 06:23
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Spännande matcher för bottenstriden i morgon. Vinner Falken och Halmstad blir det väldigt tätt runt kvalstrecket. Norrköping behöver väl inte tvåla till Åtvid i ett gräsligt spännande östgötaderby, lika mkt som Åtvid behöver de tre poängen.

Båda nuvarande nedflyttningslagen tror jag fortfarande kan klättra till kval. (Jag har förnämligt fått Örebro förklarat tidigare i tråden.) Hur ser ni på Åtvids säsong? De hara bara 10p (1 vinst, 11 förluster), det anmärkningsvärda (enligt mig) är att de "bara" har -13 i målskillnad. Jmf Örebros -24 och 13p, Halmstad -12 och 15p, Falken -15 och 16p. Relativt många uddamålsförlust för Åtvid, är de mentalt knäckta eller hittar det flowet i "derbyt"

Ja, det är inte ett riktigt "derby" när det är sex mil att köra, men jag pratar kvällstidningska.

ÅFF har fan inte haft det lätt i år. Allt som kan gå emot har gjort det. Det blir ju tufft för en liten klubb. Jag tror tyvärr det blir superettan 2016. En enda match har det blivit en trea och det räcker naturligtvis inte.
Citera
2015-08-17, 06:52
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
Anders Svensson och Niklas Alexandersson har/hade det likadant.

Skillnaden är att Alexandersson var seriens schysstaste spelare
Citera
2015-08-17, 07:19
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det finns ingen domare som skulle våga ta ett beslut som går emot Blåvitt när dom möter oss. Det är så mycket lättare att reta upp ett fåtal Häckenfans.

Det är solklart rött direkt på Pettersson, lika tydligt rött som den Sudic drar på sig. Men som om inte det var nog så pissade domare Ekberg ytterligare på oss ett par minuter senare när Petterson återigen är inblandad i en situation som är solklart gult kort, vilket återigen skulle betytt en utvisning.

Sudic avstängd mot MFF på lördag. Jag hoppas innerligt att Gerhardsson inte spelar Mashamaite utan ställer upp med värdelösa Wahlström och Zuta som mittbackar och att MFF piskar upp oss rejält. Min känsla är att guldet står mellan MFF, Blåvitt och Elfsborg, och då hoppas jag att MFF tar hem det.

Nu får du lägga subjektiviteten åt sidan, det är stor skillnad på situationerna och främst den att Pettersson är bollförare och dessutom går på bollen i tacklingen! Sudic var inte i närheten av någon boll
Citera
2015-08-17, 09:48
Medlem
Tlagnojs avatar
Då har alltså två lag titeln i egna händer. IFK och Ellos. Tappar Ellos poäng byts de ut mot AIK.
Citera
2015-08-17, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Då har alltså två lag titeln i egna händer. IFK och Ellos. Tappar Ellos poäng byts de ut mot AIK.

AIK har väl också titeln i "egna händer"... ?

Tycker dock det är ett löjligt begrepp innan 27e omgången. Drar man det riktigt långt har alla lag titeln i egna händer fram till typ omgång 10.

Inget lag kommer gå rent sista 10 omgångarna, så jag tror inte man ska snacka på det sättet än. Andras resultat kommer spela in.

Jag tror AIK, MFF och IFK kommer vara med fram till sista omgångarna. Blir en kul höst
Citera
2015-08-17, 10:05
Medlem
AIK har mött Elfsborg 2ggr och är 2 poäng efter så de har det inte i egna händer.
Citera
2015-08-17, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten

Tycker dock det är ett löjligt begrepp innan 27e omgången. Drar man det riktigt långt har alla lag titeln i egna händer fram till typ omgång 10.

Inget lag kommer gå rent sista 10 omgångarna, så jag tror inte man ska snacka på det sättet än. Andras resultat kommer spela in.

Jag tror AIK, MFF och IFK kommer vara med fram till sista omgångarna. Blir en kul höst

nej, det stämmer ju inte. efter två omgångar kan man redan vara >3p efter ett av de två lagen man mött (alt. >6p efter ett lag man redan inte mött efter tre omgångar) och inte längre ha det i egna händer.

fast visst, att inte ha det i egna händer med 28 eller 10 omgångar kvar är ju inget man oroar sig för något nämnvärt.

Citat:

norrköping också, även om ett antal mål i målskillnad ska hämtas in.
Senast redigerad av M.S 2015-08-17 kl. 10:24.
Citera
2015-08-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
nej, det stämmer ju inte. efter två omgångar kan man redan vara >3p efter ett av de två lagen man mött (alt. >6p efter ett lag man redan inte mött efter tre omgångar) och inte längre ha det i egna händer.

fast visst, att inte ha det i egna händer med 28 eller 10 omgångar kvar är ju inget man oroar sig för något nämnvärt.
...

Tekniskt sett ja.
Men går du rent sista 20 omgångarna får man 60p, då kommer man statistiskt sett vinna även om man tog 0p första 10 omgångarna. Så på ett sätt har man det "i egna händer". Man ser ju varför utrycket saknar relevans innan det börjar dra ihop sig till sista omgångarna.
Citera
2015-08-17, 10:43
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Då kan man ställa sig frågan varför vi inte bara slår dessa "skitlag" utan problem. På pappret ser det enkelt ut men på plan kan vi lika gärna göra bort oss och att dom har en bra dag.

Skön seger och drömmen lever men i nuläget är det just en dröm, inget mer än så.
Säg att vi spelade som vi gjorde igår mot exempelvis Göteborg elr norrköping, tror du inte det hade varit en större risk att dom då tog tillbaka ledningen än om vi mött Åtvidaberg?
Med skitlag menade jag inte att vi vinner med 100 - 0.
Citera
2015-08-17, 11:06
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten

Jag tycker det är användbart "tvärtom" redan nu. Inte för att se vem som vinner utan vilka som antagligen fallit ur racet. Har man det i egna händer nu + eller om ett/två andra lag tappar poäng i en match är man med. Men ärman beroende av poängtapp hos många lag som man själva inte möter är det över.
Citera
2015-08-17, 12:34
Medlem
Citat:
Finnen i Göteborg verkar vara en lika bra värvning som Brustad.

Tycker att han visade en del goda intentioner igår, samarbetet med Engvall fungerade ganska bra ett antal gånger, missade förvisso bollen på ett spektakulärt sett vid (minst ?)ett tillfälle, men vad gör det när Rieks är där och klämmer in den istället.

Han löper bra och är rätt snabb. Får hoppas att han inte är fortsätter att misssa chanser dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in